2025. December 21. - Tamás

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zolika72 | 2014-12-14 09:49

Tisztelt szakértő !

 A következő témában kérek tanácsot.

 200-es évjáratú Mazda Premacy -ra szeretnék majdan nyári gumit venni.

Jelenleg 195/55-15" téli gumi van rajta. Kérdésem , hogy a per számot iletőleg / 60, /65 , medig lehet elmenni?  Ahogy nézegetem a rugó tányérok nál még a 195/ 60 as méret elfér.

Elöre is köszönöm a választ.

mazda-auto.hu | 2014-12-12 07:51 nyirog részére

 Az autó mindenképpen legyen áramtalanítva. A légzsák központ a sebességváltó kar előtt a középkonzol alatt, az oldalütközés szenzorok az övdobok közelében, a B oszlop tövében.

nyirog | 2014-12-11 10:44 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ! Ütközés nem történt, ezek szereint akkor talán a csatlakozás a hibás. Merre érdemes elkezdeni a hibakeresét, hol van ez a modul? Mit tudnék ellenőrizni?

 

mazda-auto.hu | 2014-12-11 07:54 nyirog részére

 Elvileg utasoldali oldalütközés szenzor áramköri hiba. Lehet maga az ütközésszenzor hibás, vagy az SRS modul, vagy a csatlakozások. Inkább ez utóbbi valószínű, ha nem történt ütközés.

nyirog | 2014-12-10 11:07

Tisztelt Mazda-autó!

2003-as évjáratú 323-ban a műszerfalon a jobb alsó sarokban lévő légzsák-ellenőrző lámpa elkezdett villogni. Ahogy megfigyeltem 3 hosszú + 2 rövid a villogássorozat ami ismétlődik. Lehet tudni hogy ez mit jelent?

Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-12-09 14:37 Kovi részére

 Nincs rögzített adat.

Kovi | 2014-12-08 07:57

 Tisztelt mazda-auto!

 

Vettem egy 2005-ös Mazda 2-est.Kérdésem lenne milyen szervízelőzmények láthatók az alvázszám alapján?
JMZNB2WPJN4Y82085
 
Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-12-04 08:31 Kanál részére

 Elképzelhető, hogy az adagolóval kapcsolato hibára utal a lámpa villogás.

Kanál | 2014-12-02 21:43

 Tisztelt Mazda-autó!

Egy 2003-as premacy 2.0 DITD TE 74KW tulajdonosa vagyok. Egy ideje romlott az autó teljesítménye. Nem gyorsul, emelkedőn erölködik, vissza kell kapcsolni, ahol elötte minden probléma nélkül felment. Emellett a motor hangja is felerősödött. Az izzítás visszajelző lámpám izzítás után elkezd villogni.

A turbó vezérlő vákum cső két helyen is el volt repedve. Csere után úgy néz ki visszaállt a motor teljesítménye, de az összes csövet ki akarom cserélni.

Az izzítás úgy tűnik, működik, gyertyák jók, és áramot is kapnak. 

A kérdésem az lenne, hogy lehet e összefüggés a repedt vákumcsövek, és a villogó izzításvisszajelző között? Vagy esetleg véletlen egybeesés a két hiba. Ha igen, akkor az izzító relé lehet a ludas? Az autó indul rendesen, elméletileg jó az izzítás.

Válaszod előre is köszönöm!

Kanál | 2014-12-02 21:43

 Tisztelt Mazda-autó!

Egy 2003-as premacy 2.0 DITD TE 74KW tulajdonosa vagyok. Egy ideje romlott az autó teljesítménye. Nem gyorsul, emelkedőn erölködik, vissza kell kapcsolni, ahol elötte minden probléma nélkül felment. Emellett a motor hangja is felerősödött. Az izzítás visszajelző lámpám izzítás után elkezd villogni.

A turbó vezérlő vákum cső két helyen is el volt repedve. Csere után úgy néz ki visszaállt a motor teljesítménye, de az összes csövet ki akarom cserélni.

Az izzítás úgy tűnik, működik, gyertyák jók, és áramot is kapnak. 

A kérdésem az lenne, hogy lehet e összefüggés a repedt vákumcsövek, és a villogó izzításvisszajelző között? Vagy esetleg véletlen egybeesés a két hiba. Ha igen, akkor az izzító relé lehet a ludas? Az autó indul rendesen, elméletileg jó az izzítás.

Válaszod előre is köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó