Koncepció

2024. Április 18. Csütörtök - Andrea

Koncepció

2012.04.02.

0 komment
Mazda CX-5.

Mazda CX-5 kezelhetőségi titkok.

Nemrég mutatta be a Mazda új kompakt szabadidőautó típusát, a CX-5-öst. A japán gyártó nem utolsó sorban arról ismert, hogy személyautó típusai is sportos vezethetőség élményét nyújtják. A CX-5-ösről ezen felül az is elmondható, hogy az első olyan Mazda típus, mely már teljes mértékben, tehát a...

2011.12.08.

0 komment
Prototípus Mazda wankel motorok.

Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.

 A sorozatban gyártott bolygódugattyús,azaz wankel elvű Mazda motorokat már megismerhették korábbi írásainkban, 1RÉSZ , és 2RÉSZ. Természetesen nem minden ötlet, és kísérlet jutott el a szériagyártásig, de ez nem jelenti azt, hogy a prototípus fázisban maradt motorok ne lennének figyelemre érdemesek. Íme.

2011.12.05.

0 komment
Mazda Takeri

MAZDA TAKERI

Gyakorlatilag négy ajtós sportkupé, és mint ilyen, a valamivel korábbi Mazda Shinari tanulmányautó sorozatgyártáshoz közelibb leszármazottja. A Takeri egyben az új Mazda formai irányzat, a KODO (mozgás lelke), és a SkyActiv takarékossági technológiák kikristályosodása. Legvégül pedig a Takeri - és ez...

2011.05.05.

18 komment
Mazda RX-8 wankel motor szétszerelés.

RX-8 13B-MSP Renesis 100000 km.

  Rögtön a közepébe vágva adott egy Mazda RX-8 100 000 kilométer futásteljesítménnyel,  és a szerviz dokumentáció szerint sajnos csak meglehetősen ritkán, 20000 kilométerenként elvégzett olajcserével. Szereljük szét a motorját, nézzük meg hogyan viselték a wankel elvű motor alkatrészei az eddigi megpróbáltatásokat!

2011.02.15.

0 komment
Mazda3 MPS részletek.

MPS motor mélyebben, avagy DISI Turbó boncolgatás.

 Miért van az, hogy csodájára járunk a gyönyörű régi épületeknek, mégis hűtés-fűtés szempontjából is előnytelen csúnya (köz) épületeket építünk? Vagy miért van az, hogy a dízel motoros autó a sláger, mégis a legtöbbet csodált és irigyelt autókban erős benzines motorok vannak? A kérdés megválaszolása...

2010.12.06.

0 komment
Új Mazda5 technológia.

Új Mazda5 technológiai részletek.

 Az új Mazda5 külsejét alapul véve azt gondolhatnánk, hogy a Mazda egyterűje teljes megújulás helyett inkább csak egy frissítésen esett keresztül. Való igaz, hogy a külső és belső méretek, illetve a karosszériaelemek arányai nem változtak, de a lemezek alatt annyira más az új Ötös, hogy valójában tekinthetjük második generációnak.

2009.05.29.

2 komment
Mazda wankel történelem II.

Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.

 Cikksorozatunk első részében ITT, olvasóink már részben megismerhették, milyen erőfeszítéseket tett a Mazda a sorozatgyártású bolygódugattyús wankel rendszerű motorjainak fejlesztése során a 60-as évekbeli kezdetektől, egészen a 80-as évek 12A 6PI jelzésű erőforrásáig. Most következzen a...

2006.11.14.

1 komment
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.

Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.

Adott egy alternatív elképzelés, mely dollármilliókért szép lassan a legtöbb autógyár birtokába kerül. A szép kilátások után a lelkesedés és a fejlesztés mindenhol abbamarad, kivéve egyet. Talán mindenki kitalálta, hogy Felix Wankel találmányáról és a kitartó Mazdáról beszélünk. Cikkünk első részében a...




Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó