2024. Április 26. Péntek - Ervin

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-01-24 10:34 zzoltan részére

Garantált a jótékony hatás! :-)

zzoltan | 2011-01-24 10:22 mazda-auto.hu részére

Igazából ha kiszámolom mennyi egy olajcsere és 5-10000 közötti intervallumban mennyi a plusz fogyasztás, akkor megéri 5000-ként olajat cserélni. Ha pedig ennek jótékony hatása is van a motor élettartamra, akkor duplán megéri.

mazda-auto.hu | 2011-01-24 10:13 Roland__ részére

Gyűjtsük még a tapasztalatokat, hátha egyszer a vitás pontokban is közelednek álláspontjaink! :-)

Korábban is figyelemmmel kísértem esetenként más fórumokon a hozzászólásaidat, és csak az zavar a lerakódásokkal kapcsolatban (azon kívül, hogy a számottevő mennyiség sok tapasztalat szerint egyértelműen a benzin égéséből ered, még ritkább olajcsere esetén is), hogy közvetlenül a Renesis megjelenése után is ugyanezeket írtad a lerakódásokkal kapcsolatban, pedig akkor még nem igazán lehettek szétszedett Renesis-es tapasztalataid...és korábbi "wankelek" nem ugyanazok. Mindegy, az évszámokra már nem emlékszem.

Másrészről megtisztelő, hogy ilyen fejlesztéshez is felajánlod az együttműködés lehetőségét! Ha esetleg van-lesz megosztható ötleted a gondolkodáshoz, ígérem bizalmasan kezelem. Az igazi gondom az, hogy dollármilliók nélkül a tesztelések "élesben" mennek, és nem tudok mindent bevállalni. varga@mazda-auto.hu, Varga István.

mazda-auto.hu | 2011-01-24 09:44 zzoltan részére

Köszönöm a visszajelzést! Ebből arra lehet következtetni, hogy a Renesis-ben 5000 km használat után már elér egy olyan határt a motorolaj vegyi összetételének megváltozása a motorodban, mely hatással van a fogyasztásra. Ilyenkor arra is érdemes gondolni, hogy ha ez van a külső hatásoknak jobban ellenálló teljesen szintetikus motorolajjal, akkor vajon hová süllyed ez a km határ a gyengébb minőségű motorolajokkal? ...és van aki 20000-ként cserélte..., a sok "felesleges" benzin a rosszabb tömítettség miatt mennyi plusz karbon lerakódásban jelentkezik? Kérdés még a relatív sok korai motor csere...?

Roland__ | 2011-01-22 17:21

idezet:
Mivel a rotor mozgása közben az éltömítés átlép a kipufogó nyíláson is (csak a Renesisben), ezért akár 900C (1650-1700F) fokos hőmérséklettel is "találkozik".
idezet vege
Ha az eltomites nalad a szokvanyos ertelemben vett apexet jelenti, akkor nem lep at :) ill PP portosaknal atlep, ha az apex sarkara erted, ahogy elozo hsz-odban, akkor igaz.

idezet:
Itt olajragacsot említeni abszurdum.
idezet vege:
...ertem, amit irsz, ettol fuggetlenul rendre beigazlodik... meg tudom mutatni! :)

idezet:
Egy motor működése pedig elsősorban nem a belső felületek esztétikáján alapul.
idezet vege:
gondolom egyetertunk abban,h en sem az esztetikaja miatt emlitettem :)
Egyertelmuen tapasztalhato,h gyari olajrendszer eseten olajsar es egyeb lerakodas figyelheto meg a belso feluleteken, gyari olaj eseten meg a rotor tomitesei is meg tudnak szorulni....ismetlem, rendre beigazolodik, meg tudom mutatni :)

idezet:
Egyébként nem értem miért volt szükség ennyi utcai Renesis szétszerelésére?
idezet vege:
mert a gyari olajjal hasznaltak, gyari rendszer meghibasodas, nem megfelelo hasznalat (ritka olaj csere, "szettagul" motorok, stb) miatt a motorokat fel kell ujitani. Jelenleg is 6db rx-8 motor (1 mar kesz :) ) var felujitasra muhelyunkben.

idezet:
A turbósított Renesisek, vagy a periférikus kipuf. portos wankelek egészen már termikus viszonyokkal működnek, az egyes pontokon.
idezet vege:
ezen eltereseket termeszetesen figyelembe veszem a motorok epitesenel de jelleguket tekintve nagyon hasonloak.

Termeszetesen tiszteletben tartom velemenyed, ugyanakkor ajanlatom all, meg tudom mutatni szemelyesen, esetleg kepekben a kulonbsegeket.
Emellett szivesen mukodnek egyutt egy a gyari mopos ill full premix rendszernel jobb megoldas kifejleszteseben...ezert is kerdeztem ra a mop atalakitasra. ;)

Roland__ | 2011-01-22 17:18 mazda-auto.hu részére

>>>
Mivel a rotor mozgása közben az éltömítés átlép a kipufogó nyíláson is (csak a Renesisben), ezért akár 900C (1650-1700F) fokos hőmérséklettel is "találkozik".
>
Itt olajragacsot említeni abszurdum.
>
Egy motor működése pedig elsősorban nem a belső felületek esztétikáján alapul.
>
Egyébként nem értem miért volt szükség ennyi utcai Renesis szétszerelésére?
>
A turbósított Renesisek, vagy a periférikus kipuf. portos wankelek egészen már termikus viszonyokkal működnek, az egyes pontokon.

zzoltan | 2011-01-22 10:35 mazda-auto.hu részére

István,
Most is beigazolódott amiről beszéltünk, hogy olajcsere utáni első 4-5000 km-en jönnek a rekord fogyasztások.
Csak városi használat esetén 13,74-13,85. :)
Amikor megvettem az autót ezek a számok még országúton is az álom kategóriába tartoztak.

mazda-auto.hu | 2011-01-22 05:46 Roland__ részére

Az elnevezésbeli félreértések tisztázása. A side seal elsősorban nem oldal tömítést jelent a wankel esetében, hanem szegély tömítést, hiszen a rotor éleit szegélyezi. De mivel a side elsősorban oldalt jelent, így félreérthető (side=szegély-él-oldal). Az apex az apex. :-)

Mivel a rotor mozgása közben az éltömítés átlép a kipufogó nyíláson is (csak a Renesisben), ezért akár 900C (1650-1700F) fokos hőmérséklettel is "találkozik". Itt olajragacsot említeni abszurdum. A benzinbe kevert olaj képtelen ezen a részen hasonló hűtést biztosítani, mint a MOP-ból nagyobb dózisban kifejezetten ide jutó olajmennyiség. Ráadásul a tágulás ütem vákum stabilizálja az állandó olajellátást, gázpedál állástól függetlenül, szemben a premix-szel.
Egy motor működése pedig elsősorban nem a belső felületek esztétikáján alapul. Lásd dugattyútető a "hagyományos" motoroknál. Egyébként nem értem miért volt szükség ennyi utcai Renesis szétszerelésére? Vagy azek nem mind RX-8 erőforrások voltak. A turbósított Renesisek, vagy a periférikus kipuf. portos wankelek egészen már termikus viszonyokkal működnek, az egyes pontokon.


A versenytapasztalatok nagy része a Meyer Motorsporttól származik, a káros lerakódások pedig a benzinből. Ők az extrém hőterhelést jelentő viszonyok között egyértelműen igazolták a mi tapasztalatainkat. MOP nélkül lényegesen kevesebbet bírtak a motorjsik, a benzinbe kevert kétütemű olaj arányának szélsőséges mértékű növelése ellenére is.

Felületesen szemlélve úgy tűnhet, hogy a Renesis alig különbözik a korábbi 13B bolygódugattyúsoktól. De ez nem igaz, az oldalsó kipufogó nyílások, a "cut off" tömítés, a magasabb fordulatszám, könnyebb apexek, és még néhány dolog alapjaiban változtaták meg egyes alkatrészeinek működési körülményeit.

Ráadásul óriási félreértések keringenek a különböző motorolajok jellemzőit és viselkedését illetően wankeles körökben is. Amit 30 éve még nem próbálhattak ki, nem jelenti azt, hogy ma az rossz. Sőt jobb, főleg ha megteremtjük számára a megfelelő körülményeket!

Egyébként hamarosan szeretném megosztani a olvasóinkkal a többek között Suguru Fuse, Seiji Tashima, Hiroshi Ebino...mérnökök által írt "mit-miért" Renesis technikai megoldások bemutatását.

Előző hosszú válaszomban mindent leírtam, amit itt hozzá akarok fűzni ehhez a témához, így már csak ismételném önmagam.

Más a véleményem, ismeretanyagom, tapasztalatom, és meggyőződésem. Lehet követni bennünket (a szervizünkben), vagy más utat választani.

Remélem azért fogunk még véleményt cserélni, hiszen így sok mindent el lehet mondani, ami egyébként kimarad a kérdésekből a mindennapi munkavégzés közben, de most ehhez a témához tényleg nem akarok többet hozzátenni! :-)

mazda-auto.hu | 2011-01-21 16:21 Atika részére

A három darab szervizkampány elvégezhetjük az autón. Ehhez előzetes időpont egyeztetés szükésges. varga@mazda-auto.hu.

A kampányok: hővédő paplan, gyújtógyertya/programozás, olajcsövek.

Roland__ | 2011-01-21 14:04

"ha te az apexek sarkaira ertetted a nagyobb hoterhelest, akkor igaz amit irtam, sorry"

irtam = irtal

bocsanat, gepelesi hiba :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó