2018. December 19. Szerda - Viola

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2011-01-24 10:22 mazda-auto.hu részére

Igazából ha kiszámolom mennyi egy olajcsere és 5-10000 közötti intervallumban mennyi a plusz fogyasztás, akkor megéri 5000-ként olajat cserélni. Ha pedig ennek jótékony hatása is van a motor élettartamra, akkor duplán megéri.

mazda-auto.hu | 2011-01-24 10:13 Roland__ részére

Gyűjtsük még a tapasztalatokat, hátha egyszer a vitás pontokban is közelednek álláspontjaink! :-)

Korábban is figyelemmmel kísértem esetenként más fórumokon a hozzászólásaidat, és csak az zavar a lerakódásokkal kapcsolatban (azon kívül, hogy a számottevő mennyiség sok tapasztalat szerint egyértelműen a benzin égéséből ered, még ritkább olajcsere esetén is), hogy közvetlenül a Renesis megjelenése után is ugyanezeket írtad a lerakódásokkal kapcsolatban, pedig akkor még nem igazán lehettek szétszedett Renesis-es tapasztalataid...és korábbi "wankelek" nem ugyanazok. Mindegy, az évszámokra már nem emlékszem.

Másrészről megtisztelő, hogy ilyen fejlesztéshez is felajánlod az együttműködés lehetőségét! Ha esetleg van-lesz megosztható ötleted a gondolkodáshoz, ígérem bizalmasan kezelem. Az igazi gondom az, hogy dollármilliók nélkül a tesztelések "élesben" mennek, és nem tudok mindent bevállalni. varga@mazda-auto.hu, Varga István.

mazda-auto.hu | 2011-01-24 09:44 zzoltan részére

Köszönöm a visszajelzést! Ebből arra lehet következtetni, hogy a Renesis-ben 5000 km használat után már elér egy olyan határt a motorolaj vegyi összetételének megváltozása a motorodban, mely hatással van a fogyasztásra. Ilyenkor arra is érdemes gondolni, hogy ha ez van a külső hatásoknak jobban ellenálló teljesen szintetikus motorolajjal, akkor vajon hová süllyed ez a km határ a gyengébb minőségű motorolajokkal? ...és van aki 20000-ként cserélte..., a sok "felesleges" benzin a rosszabb tömítettség miatt mennyi plusz karbon lerakódásban jelentkezik? Kérdés még a relatív sok korai motor csere...?

Roland__ | 2011-01-22 17:21

idezet:
Mivel a rotor mozgása közben az éltömítés átlép a kipufogó nyíláson is (csak a Renesisben), ezért akár 900C (1650-1700F) fokos hőmérséklettel is "találkozik".
idezet vege
Ha az eltomites nalad a szokvanyos ertelemben vett apexet jelenti, akkor nem lep at :) ill PP portosaknal atlep, ha az apex sarkara erted, ahogy elozo hsz-odban, akkor igaz.

idezet:
Itt olajragacsot említeni abszurdum.
idezet vege:
...ertem, amit irsz, ettol fuggetlenul rendre beigazlodik... meg tudom mutatni! :)

idezet:
Egy motor működése pedig elsősorban nem a belső felületek esztétikáján alapul.
idezet vege:
gondolom egyetertunk abban,h en sem az esztetikaja miatt emlitettem :)
Egyertelmuen tapasztalhato,h gyari olajrendszer eseten olajsar es egyeb lerakodas figyelheto meg a belso feluleteken, gyari olaj eseten meg a rotor tomitesei is meg tudnak szorulni....ismetlem, rendre beigazolodik, meg tudom mutatni :)

idezet:
Egyébként nem értem miért volt szükség ennyi utcai Renesis szétszerelésére?
idezet vege:
mert a gyari olajjal hasznaltak, gyari rendszer meghibasodas, nem megfelelo hasznalat (ritka olaj csere, "szettagul" motorok, stb) miatt a motorokat fel kell ujitani. Jelenleg is 6db rx-8 motor (1 mar kesz :) ) var felujitasra muhelyunkben.

idezet:
A turbósított Renesisek, vagy a periférikus kipuf. portos wankelek egészen már termikus viszonyokkal működnek, az egyes pontokon.
idezet vege:
ezen eltereseket termeszetesen figyelembe veszem a motorok epitesenel de jelleguket tekintve nagyon hasonloak.

Termeszetesen tiszteletben tartom velemenyed, ugyanakkor ajanlatom all, meg tudom mutatni szemelyesen, esetleg kepekben a kulonbsegeket.
Emellett szivesen mukodnek egyutt egy a gyari mopos ill full premix rendszernel jobb megoldas kifejleszteseben...ezert is kerdeztem ra a mop atalakitasra. ;)

Roland__ | 2011-01-22 17:18 mazda-auto.hu részére

>>>
Mivel a rotor mozgása közben az éltömítés átlép a kipufogó nyíláson is (csak a Renesisben), ezért akár 900C (1650-1700F) fokos hőmérséklettel is "találkozik".
>
Itt olajragacsot említeni abszurdum.
>
Egy motor működése pedig elsősorban nem a belső felületek esztétikáján alapul.
>
Egyébként nem értem miért volt szükség ennyi utcai Renesis szétszerelésére?
>
A turbósított Renesisek, vagy a periférikus kipuf. portos wankelek egészen már termikus viszonyokkal működnek, az egyes pontokon.

zzoltan | 2011-01-22 10:35 mazda-auto.hu részére

István,
Most is beigazolódott amiről beszéltünk, hogy olajcsere utáni első 4-5000 km-en jönnek a rekord fogyasztások.
Csak városi használat esetén 13,74-13,85. :)
Amikor megvettem az autót ezek a számok még országúton is az álom kategóriába tartoztak.

mazda-auto.hu | 2011-01-22 05:46 Roland__ részére

Az elnevezésbeli félreértések tisztázása. A side seal elsősorban nem oldal tömítést jelent a wankel esetében, hanem szegély tömítést, hiszen a rotor éleit szegélyezi. De mivel a side elsősorban oldalt jelent, így félreérthető (side=szegély-él-oldal). Az apex az apex. :-)

Mivel a rotor mozgása közben az éltömítés átlép a kipufogó nyíláson is (csak a Renesisben), ezért akár 900C (1650-1700F) fokos hőmérséklettel is "találkozik". Itt olajragacsot említeni abszurdum. A benzinbe kevert olaj képtelen ezen a részen hasonló hűtést biztosítani, mint a MOP-ból nagyobb dózisban kifejezetten ide jutó olajmennyiség. Ráadásul a tágulás ütem vákum stabilizálja az állandó olajellátást, gázpedál állástól függetlenül, szemben a premix-szel.
Egy motor működése pedig elsősorban nem a belső felületek esztétikáján alapul. Lásd dugattyútető a "hagyományos" motoroknál. Egyébként nem értem miért volt szükség ennyi utcai Renesis szétszerelésére? Vagy azek nem mind RX-8 erőforrások voltak. A turbósított Renesisek, vagy a periférikus kipuf. portos wankelek egészen már termikus viszonyokkal működnek, az egyes pontokon.


A versenytapasztalatok nagy része a Meyer Motorsporttól származik, a káros lerakódások pedig a benzinből. Ők az extrém hőterhelést jelentő viszonyok között egyértelműen igazolták a mi tapasztalatainkat. MOP nélkül lényegesen kevesebbet bírtak a motorjsik, a benzinbe kevert kétütemű olaj arányának szélsőséges mértékű növelése ellenére is.

Felületesen szemlélve úgy tűnhet, hogy a Renesis alig különbözik a korábbi 13B bolygódugattyúsoktól. De ez nem igaz, az oldalsó kipufogó nyílások, a "cut off" tömítés, a magasabb fordulatszám, könnyebb apexek, és még néhány dolog alapjaiban változtaták meg egyes alkatrészeinek működési körülményeit.

Ráadásul óriási félreértések keringenek a különböző motorolajok jellemzőit és viselkedését illetően wankeles körökben is. Amit 30 éve még nem próbálhattak ki, nem jelenti azt, hogy ma az rossz. Sőt jobb, főleg ha megteremtjük számára a megfelelő körülményeket!

Egyébként hamarosan szeretném megosztani a olvasóinkkal a többek között Suguru Fuse, Seiji Tashima, Hiroshi Ebino...mérnökök által írt "mit-miért" Renesis technikai megoldások bemutatását.

Előző hosszú válaszomban mindent leírtam, amit itt hozzá akarok fűzni ehhez a témához, így már csak ismételném önmagam.

Más a véleményem, ismeretanyagom, tapasztalatom, és meggyőződésem. Lehet követni bennünket (a szervizünkben), vagy más utat választani.

Remélem azért fogunk még véleményt cserélni, hiszen így sok mindent el lehet mondani, ami egyébként kimarad a kérdésekből a mindennapi munkavégzés közben, de most ehhez a témához tényleg nem akarok többet hozzátenni! :-)

mazda-auto.hu | 2011-01-21 16:21 Atika részére

A három darab szervizkampány elvégezhetjük az autón. Ehhez előzetes időpont egyeztetés szükésges. varga@mazda-auto.hu.

A kampányok: hővédő paplan, gyújtógyertya/programozás, olajcsövek.

Roland__ | 2011-01-21 14:04

"ha te az apexek sarkaira ertetted a nagyobb hoterhelest, akkor igaz amit irtam, sorry"

irtam = irtal

bocsanat, gepelesi hiba :)

Roland__ | 2011-01-21 14:03

apexnek az egesz eltomitest hivjak a sarokkal egyutt, hiszen vannak 1,2,3 reszes eltomitesek.

ha te az apexek sarkaira ertetted a nagyobb hoterhelest, akkor igaz amit irtam, sorry. En azert ertettem felre, mert az egesz vilagon az apex a komplett eltomitest jelenti.

nem tudom,h hany darab gyari olajjal mukodo, mas olajjal mukodo ill hany premixes motort szereltetek, de a sajat tapasztalatom alatamasztja a kulfoldi forumokon, cegek honlapjan olvashato infokat miszerint a gyari rendszernel nagysagrendekkel jobb a premix... de meg is tudom mutatni szemelyesen,jopar kepet is csinaltam anno, mikor meg ez ujdonsag volt :)

igazad van,h a mop hatasfoka jobb (ha megfelelo olajat juttat be), de hiaba mukodik jo hatasfokkal, ha a premix a kisebb hatasfokkal is sokkal jobb a motornak.

a lerakodasokkal kapcsolatos erveidet bevallom nem ertem, hiszen egy premixes motor belsosegei teljesen fem tisztak "mintha most jott volna le a futoszalagrol", mig gyari olajrendszerrel hasznaltak belseje hihetlenul olajsaras, ragados, stb ezt nem 10, nem 20, nem 50, hanem joval tobb motor utan mondom, premixes motor belseje mindig ugyanolyan tiszta, gyari rendszeres motor belseje valtozo, de mindig olajsaras (tehat pl a rotorn talalhato jelolesek soha nem latszodnak, sooot...)

a versenytapasztalatokat sem ertem, milyen versenyautoknal probaltatok? En eddig 6 versenyautonal probaltam es rendre ugyanaz jott ki. Egy gyari olaj rendszerrel mukodo turbos 8as premixre torteno atalakitasa utan 1500km elteltevel teljesen megtisztult (rotor, trochoid, stb). Arrol nem is beszelve, h gyari olajrendszer eseten ahol az olajbefecsek furatai vannak megfigyelheto 1-1 "fenycsik" -ahol volt kenes- mindenhol mashol mattak a feluletek (trochoid, oldalfal), premixes autonal minden gyonyoruen, egyenletesen fenyes.

...de ezt nem en talaltam ki, en is utanaolvastam sokat es csak akkor alakitottam at a sajat automat, utana beirtam tapasztalataimat, olvasott infokat az rx-7-8 forumba. Azota mar szamtalan motort epitettem, ujitottam fel es mindegyiknel beigazolodott a kulonbseg.

nem azt mondom,h csak premix letezik, hiszen a legtobb felujitasom alkalmaval (a tulaj kivansaga vegett) a gyari olajrendszer kerul vissza (noha en mindig felhivom a figyelmet elony/hatrany). Eros igenybevetelnek kitett motoroknal, versenymotoroknal szoktam mindig full premixet hasznalni. Ugyanakkor egyik ugyfelemnek epitett autojaban maradt a mop es jelenleg 520LE kozepes nyomason, igaz,h a mop vezerleset atprogramoztam.

Termeszetesen kulfoldon is vannak olyan cegek, akik a gyari rendszert preferaljak, de szvsz a legtobben egyetertenek abban,h a premix -jelenleg. jobb es biztosabb megoldas a gyari rendszernel.

...de mint irtam is, en benne vagyok,h kitalaljunk vmi jobbat! :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó