2018. December 16. - Etelka

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-02-03 14:44 corre78 részére

Rendben, várjuk a visszajelzéseket!

corre78 | 2011-02-03 11:14 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen az infókat!
Én is nagyon remélem, hogy nincs probléma, hiszen az ezt megelőző 8-9 hónapban normális volt az olajfogyás. Továbbá semmi panaszom nincs egyébként az autóra, teszi a dolgát minden más tekintetben, ahogy kell.
Figyelgetem még és beszámolok.

mazda-auto.hu | 2011-02-01 16:30

Egyébként az átfújás növeli az olaj feletti tér légnyomását, így ilyenkor onnan nagyobb mennyiség juthat fel az említett "mixtúrából" a szívócsőbe. Tehát az olajfogyasztás, és a sok szívócsőbe került anyag is utalhat az átfújásra.

mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:41

Ja és a katalizátor utáni valamivel kisebb gáznyomás nem okoz gondot, csak élményeket. :-)

mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:32 corre78 részére

A víssztűz az, amikor a szívónyílásba (port) visszadurrog a motor az elégetlen elegy begyulladásával. Az átfújás viszont az, amikor az égéstér nyomása hatással van az olajteknő feletti tér nyomására.
Télen nehezebb az olajszintet pontosan ellenőrizni, hiszen a már említett mixtúra ilyenkor könnyebben változtatja az olajmennyiésg térfogatát (hosszabb úton elpárolog, máskor növekszi a mennyisége), illetve a pálca láthatóságát is rontja a barnás "trutymó".
Persze túlzott olajfogyasztás utalhat az oldalsó rotor tömítések (gyűrűk) hibájára, mely például a túlzott átfújás miatt is bekövetkezhetetett (koksz is megy vele). De ez még csak egy teória az esetedben, ne ijedj meg.

mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:21 corre78 részére

Igen, ez az amit írtam az előző hozzászólásomban: "Ha több olaj van az olajteknőben, akkor kisebb tér áll a gázok-olajgőz-vízgőz(kondenz)-benzingőz rendelkezésére, tehát nő a nyomás, így esetenként könnyebben jut fel a szívócsőbe (mert máshova nem tud menni) ez a mixtúra, melyből fent végül az olaj marad meg legtovább." Télen ebben a mixtúrában több a benzin, több a kondenzvíz, ettől ilyen a trutymós...és mivel télen a beszívott levegő, illetve a motortér hőmérséklete is alacsonyabb, ezért nem csak az olajmaradék marad meg hosszabb távon a szívócsőben.

corre78 | 2011-02-01 11:17 corre78 részére

Akaram írni: 16x11 cm-es méretű :-)

corre78 | 2011-02-01 11:14

Még annyit, hogy a legutóbbi tartályleszedés óta (akor csak 1-2 csepp volt a tartályban) 340 km-t ment az autó és ezen a távon kétszer ellenőríztem az olajat és töltöttem utána. A 341 km-ből 207 km után mindössze 45 ml-t kellett utána töltenem max alá 7 mm-ig, míg a legutóbbi 134 km-re pedig 140 ml-t töltöttem szintén max alá 7 mm-ig. Elég aránytalan olajfogyás a mennyiség/km-t tekintve. Viszont, ha a tartályban lévő 20-25 ml-t, a lev.szűrőn lévő olajmennyiséget összeadom, akkor is csak max 50 ml jön ki. Amit ha levonok a 140 ml-ből, akkor 90 ml jön ki 134 km-re. Ez még így is magas erre a km mennyiségre.
Leszabályzásom most sem volt.
Vissztűz: Ez pontosan mit jelent?
Kb 4 hónapja és 3000 km óta van fent egy Japspeed márkájú kipufogóm (csak catback. A katalizátor és a leömlő gyári.
Nagyon tetszik a hangja és, hogy magas fordulaton váltásokkor durrog, de érdekelne, hogy ez nem káros-e a Motorra vagy bármire. Gyári méretű a belső átmérője és az y elágazás után 1-1 kis dob található rajta (ovális alakúak és kb. 35 cm hosszúak és az ovális részeken kb. 160x110 cm-es külméretű. Feltételezem, hogy csillapítás egyáltalán nincs bennük.)

corre78 | 2011-02-01 10:45 corre78 részére

A nívópálcán a motorolaj korántsem ilyen sötét színű és állagú, mint ez a lötty.

corre78 | 2011-02-01 10:43 mazda-auto.hu részére

Na de jó, pont most jövök az autótól és a rezonátor tartályban tejeskávébarna krémes állagú, enyhén benzinszagú lötty volt (kb. 20-25 ml). Benyúltam a lyukon és próbáltam a bordák közé is benyúlni az újammal, de az csak olajpárás. Kivettem megint a levegőszűrőt és ugye 5 függőleges sávra van osztva. A középső sáv legalsó bordája olajos felette kb. 30-40 négyzetcentiméteren enyhén olajszeplős.
Honnan jöhetett ez a krémes lötty?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó