2024. Április 27. Szombat - Zita

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kisslacibacsi | 2011-02-07 22:20

Üdvözlöm, volna egy 7 éves RX8, ami állítólag végig szervizelve volt. Ha elküldeném az alvázszámot, meg lehetne nézni, volt-e motorcsere, be volt-e tartva minden szerviz. Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2011-02-03 14:44 corre78 részére

Rendben, várjuk a visszajelzéseket!

corre78 | 2011-02-03 11:14 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen az infókat!
Én is nagyon remélem, hogy nincs probléma, hiszen az ezt megelőző 8-9 hónapban normális volt az olajfogyás. Továbbá semmi panaszom nincs egyébként az autóra, teszi a dolgát minden más tekintetben, ahogy kell.
Figyelgetem még és beszámolok.

mazda-auto.hu | 2011-02-01 16:30

Egyébként az átfújás növeli az olaj feletti tér légnyomását, így ilyenkor onnan nagyobb mennyiség juthat fel az említett "mixtúrából" a szívócsőbe. Tehát az olajfogyasztás, és a sok szívócsőbe került anyag is utalhat az átfújásra.

mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:41

Ja és a katalizátor utáni valamivel kisebb gáznyomás nem okoz gondot, csak élményeket. :-)

mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:32 corre78 részére

A víssztűz az, amikor a szívónyílásba (port) visszadurrog a motor az elégetlen elegy begyulladásával. Az átfújás viszont az, amikor az égéstér nyomása hatással van az olajteknő feletti tér nyomására.
Télen nehezebb az olajszintet pontosan ellenőrizni, hiszen a már említett mixtúra ilyenkor könnyebben változtatja az olajmennyiésg térfogatát (hosszabb úton elpárolog, máskor növekszi a mennyisége), illetve a pálca láthatóságát is rontja a barnás "trutymó".
Persze túlzott olajfogyasztás utalhat az oldalsó rotor tömítések (gyűrűk) hibájára, mely például a túlzott átfújás miatt is bekövetkezhetetett (koksz is megy vele). De ez még csak egy teória az esetedben, ne ijedj meg.

mazda-auto.hu | 2011-02-01 12:21 corre78 részére

Igen, ez az amit írtam az előző hozzászólásomban: "Ha több olaj van az olajteknőben, akkor kisebb tér áll a gázok-olajgőz-vízgőz(kondenz)-benzingőz rendelkezésére, tehát nő a nyomás, így esetenként könnyebben jut fel a szívócsőbe (mert máshova nem tud menni) ez a mixtúra, melyből fent végül az olaj marad meg legtovább." Télen ebben a mixtúrában több a benzin, több a kondenzvíz, ettől ilyen a trutymós...és mivel télen a beszívott levegő, illetve a motortér hőmérséklete is alacsonyabb, ezért nem csak az olajmaradék marad meg hosszabb távon a szívócsőben.

corre78 | 2011-02-01 11:17 corre78 részére

Akaram írni: 16x11 cm-es méretű :-)

corre78 | 2011-02-01 11:14

Még annyit, hogy a legutóbbi tartályleszedés óta (akor csak 1-2 csepp volt a tartályban) 340 km-t ment az autó és ezen a távon kétszer ellenőríztem az olajat és töltöttem utána. A 341 km-ből 207 km után mindössze 45 ml-t kellett utána töltenem max alá 7 mm-ig, míg a legutóbbi 134 km-re pedig 140 ml-t töltöttem szintén max alá 7 mm-ig. Elég aránytalan olajfogyás a mennyiség/km-t tekintve. Viszont, ha a tartályban lévő 20-25 ml-t, a lev.szűrőn lévő olajmennyiséget összeadom, akkor is csak max 50 ml jön ki. Amit ha levonok a 140 ml-ből, akkor 90 ml jön ki 134 km-re. Ez még így is magas erre a km mennyiségre.
Leszabályzásom most sem volt.
Vissztűz: Ez pontosan mit jelent?
Kb 4 hónapja és 3000 km óta van fent egy Japspeed márkájú kipufogóm (csak catback. A katalizátor és a leömlő gyári.
Nagyon tetszik a hangja és, hogy magas fordulaton váltásokkor durrog, de érdekelne, hogy ez nem káros-e a Motorra vagy bármire. Gyári méretű a belső átmérője és az y elágazás után 1-1 kis dob található rajta (ovális alakúak és kb. 35 cm hosszúak és az ovális részeken kb. 160x110 cm-es külméretű. Feltételezem, hogy csillapítás egyáltalán nincs bennük.)

corre78 | 2011-02-01 10:45 corre78 részére

A nívópálcán a motorolaj korántsem ilyen sötét színű és állagú, mint ez a lötty.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó