2018. Szeptember 22. Szombat - Móric

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-01-29 11:45 corre78 részére

Nem lehet azt mondani, hogy nincs összefüggés a szívócsőbe kerülő olaj és az olajteknőben lévő olaj mennyisége között, és egyébként sem célom semmibe venni mások véleményét, tapasztalatát. A viszonylag kevés megszerezhető belső gyári információ hiányában a tapasztalatok (főleg több forrást meghallgatunk) sokat segíthetnek. De vissza a témához. A motor olajterének olajszint feletti légtere az olajbetöltő nyíláson keresztül csatlakozik a szívócsőbe. Ennek célja, hogy elkerülhető legyen a túlzott nyomás a motor olajterében. Itt nyomás főleg az átfújás jelensége miatt keletkezhet. Az átfújás mértéke viszont motorállapot, használati körülmények, olajminőség, hőmérséklet stb..függő. Ha több olaj van az olajteknőben, akkor kisebb tér áll a gázok-olajgőz-vízgőz(kondenz)-benzingőz rendelkezésére, tehát nő a nyomás, így esetenként könnyebben jut fel a szívócsőbe (mert máshova nem tud menni) ez a mixtúra, melyből fent végül az olaj marad meg legtovább. De még ha egy idő után meg is telik a kis tartály a gumiharmonika oldalán, akkor sem tud a motor egyszerre sokat beszívni belőle. Sokkal könnyebb neki levegőt szívni a légszűrőház felől. Tehát mérlegelés kérdése, hogy a "hidegen max szint" olaj a motorban az előnyösebb, vagy a csontszáraz gumiharmonika, ami a "hidegen max szint" olaj esetén is lehetséges, de nem nevezhető károsnak. A leragadó szívónyílás szabályzó (SSV) szelepek pedig azonnal hibakód tárolással járnak.

corre78 | 2011-01-28 20:37 mazda-auto.hu részére

Viszont akkor honnan kerül olaj a gumiharmonikába?
Az is érdekes, hogy mióta csak 7-8 mm-rel max alá töltöm a szntet hidegen, azóta a gumiharmonika csak olajpárás, a lev.szűrőm pedig 4 hónaposan/3500km óta olyan mint az új, pont 1 hete néztem meg (korábban állt a bordálban az olaj és a lav.szűrő alsó fele is olajjal átitatott volt) és a rez. tartályban is alkalmanként 1-2, max 3 csepp olaj van, sőt van, hogy 1 csepp sincs benne (minden tankolás után leveszem és megnézem/ki"öntöm"csaknem 1 év óta.
Korábban arra gyanakodtam, hogy az olajbetöltőnyíláson lévő csövön keresztül juthat be az olaj a gumiharmonikába olajcserekor, de ez is kizárt nálam, mert mindig megkérem a szerelőt, hogy tölcsérrel töltse bele és lassan (legutóbb szeptemberben már a második tölcséres olajcserém volt.

mazda-auto.hu | 2011-01-28 19:27 corre78 részére

A fojtószelep és a levegőszűrő között nem lehet vákuum, tehát nem szívhatja ki a "tartályból" az esetleges olajat hirtelen a motor, kizárólag ha drasztikusan el van tömődve a levegőszűrő. Ráadásul ha ez így lenne, akkor a MOP-ból is sokkal több olajat szívna be a motor. A kizárólag MOP-os motoroknál gyakorlatilag kizárható az SSV szelepek kokszosodása a szívócsőbe esetleg bekerülő csekély motorolaj mennyiség miatt. Az úgynevezett "vissztűz" miatt viszont hosszútávon igen. Ezért is változtatott a Mazda 2007 után az SSV szelepek kialakításán.

corre78 | 2011-01-28 16:23 mazda-auto.hu részére

Azt akarom mondani, hogy valamiért olaj kerül a gumiharmonikacsőbe és a rezonátor tartályba, amit a motor hajszolásor hirtelen megkap (ez lehet az oka az sok olajragacsos SSV szelepnek is. A német fórumon is sokszor olvasni, hogy pl. a Harz Treffen találkozón (2 napos rendezvény és évente átlag 80-90 RX-8 gyűlik össze és konvojban túráznak) a Harz hegységben pár tulajnak volt leszabályzási gondja és egytől egyig beigazolódott, hogy túl magas volt az olajszint (hideg motornál töltötték max-ra, ahogy korábban én is tettem. Hideg motornál a max szint = meleg motornál jóval max feletti szint. Ha meleg motornál van maxon/töltjük max-ig, akkor a szint hideg motornál 5-6 mm-rel lesz max alatt. Hideg motor alatt azt értem, hogy min. 12 órája áll az autó. Természetesen a vízszintes talaj alapfeltétel.) Rendre egyiknek sem jött elő többet a probléma, mióta csak meleg motornál töltik max-ig a szintet, hidegnél meg 6-7-8 mm-rel töltenek alá.

mazda-auto.hu | 2011-01-28 14:29 corre78 részére

Ha ezzel azt akarod modani, hogy a magas olajszint miatt többlet olaj kerül a kamrákba, nem csak az amit a MOP adagol, akkor miért nem nő az olajfogyasztás? Én általában mindig maximumon szinte járok, és nincs gond.

mazda-auto.hu | 2011-01-28 14:27 zzoltan részére

1. Logikusan hangzik. Óriási szerencsénk ( a miénk is, mert újabb fontos tapasztalat ), hogy sikerült reprodukálni a torpanást, amikor rá volt kötve a számítógép.

És ilyenkor a világ legtöbb pontján mi következik-következett? Motort kell cserélni, mert hibakód nélkül torpan az autó!

2. A 20 Liter az nem kevés.

zzoltan | 2011-01-28 12:58 corre78 részére

Kb úgy volt az olajszint.
Most abban maradtunk Rolanddal, hogy másnap megint kipróbálom. Ez megtörtént, semmi gond nem volt.
Utána most 3 hétig megint nagypapás közlekedés jön és újból ki lesz próbálva a 6000-en való nyüstölés. Ha akkor is egyből megtorpan, akkor tuti, hogy a sok város és nagypapás stílus lesz a probléma.
Először azt hittük, hogy katalizátor hőmérséklethez van köze, mert az első 2-3 alkalommal mindig 900 fokos katalizátor hőnél jött elő a dolog. Aztán nem jött elő sem 900-nál, sem 922-nél, sem 850-nél.

corre78 | 2011-01-28 12:13 zzoltan részére

Én még mindig a túl magas olajszintre gyanakszom (meleg motornál. Egyszer próbáld meg úgy, hogy 7-8 mm-rel max alá töltöd tök hideg motornál. Így tűzforró motornál sem megy max fölé a szint.Én mióta így csinálom (kb. 1 éve és 9000 km-óta) egyszer sem jött újra elő a megtorpanás. ;-)

zzoltan | 2011-01-28 11:39 zzoltan részére

Jah és a tesztüzemi fogyasztásom 20 liter/100 volt. :)

zzoltan | 2011-01-28 11:37

Tegnap előtt Rolanddal kicsit teszteltünk a megtorpanások okán. Hibakód nem volt eltárolva. Gondoltuk akkor reprodukáljuk az eseményeket, rá lett kötve a számítógép az autóra és elindultunk, bemelegedés után 3-ikban 6000-es fordulattal. Nem kellett sok idő hozzá és jött is a megtorpanás.
Dús volt a keverék, de nem azért mert sok ment be, hanem mert valószínűleg az előző ütemben, ütemekben nem égett el.
Ezt 2-3 alkalommal produkálta, de egyre kevésbé és egyre rövidebb ideig. Végül már akármit csináltunk, akárhogy nyúztuk, nem sikerült ilyen megtorpanást produkálni.
Tegnap ismét megpróbáltam. Amikor rendesen bemelegedett már a motor akkor ráálltam 6000-es fordulatra. Semmi. Akármit csináltam nem torpant meg.

Arra a következtetésre jutottunk, hogy mivel sokat használom városban az autót és amikor országúton megyek, akkor is nagypapás üzemmódban, ezért lerakódásosak a gyertyák és ilyenkor amikor először meghajtom, nem tud megfelelően teljesíteni. Aztán amikor rendesen kiégnek, akkor már azért nem jelentkezik a tünet, mert ugye már megfelelően tudnak működni.

Gondolom Roland azért majd szakszerűbben elmondja. :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó