2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


foz107 | 2009-01-15 19:37

Sziasztok!

Tavaly februárban vásároltam egy 2006-os mo-i, dpf-s 143Le-s mazda 6-ost az első tulajdonosától. Vásárlás után egyből el is vittem rendes éves szervízre egy budapesti márkakereskedésbe. Májusban motort kellett cserélni az autóban, mert vmi elromlott benne, amit garanciális javításban meg is tettek ugyanott. Azóta már cseréltek az autóban katalizátort, lambda-szondát is, volt computer állítás is egy párszor. Legutóbb furcsa "zörejeket" produkált a motor 1500-2000 fordulaton. Bevittem a szervízbe sokadszorra, állítottak is rajta valamit, de most, egy hónap múltán, újra ugyanazt a "hangot"-t lehet hallani. A szervízkönyvemet a motorcsere óta nem tudták megkeresni. Állítólag "elkeveredett" valahol.

Az autó márciusban lesz 3 éves, ha jól tudom eddig érvényes a garancia. Jó lenne, ha valaki (aki ért is hozzá) addig rendbe tudná rakni, mert nem hiszem, hogy egy mazda 6-os új motorral, katalizátorral, nem bír ki 2 hónapot úgy, hogy valami ne romoljon el benne.

Szerintetek mit kellene tennem, hogy legyen végre egy jó autóm?


köszi a segítséget

Zoli

mazda-auto.hu | 2009-01-13 11:02 szeredasf részére

Amennyiben az izzítógyertyák jók, akkor tényleg lehet, hogy a nagynyomású szivattyú szelepével van probléma. Érdemes lenne még egy kmpresszió mérést is végezni. Így látatlanban nehéz válaszolni.

szeredasf | 2009-01-12 19:30

Köszönöm a választ! A szervízben azokat is megnézték és szerintük rendben vannak...
Miből lehet megállapítani, hogy nem megfelelő az izzítógyertya? Cseréltessem ki máshol, aztán meglátom, hogy megjavul-e?
Üdv,
Feri

mazda-auto.hu | 2009-01-12 09:57 szeredasf részére

A leírtak alapján elsősorban mindenképpen izzítógyertya problémára gondolnánk.

szeredasf | 2009-01-10 12:27

Sziasztok! Van egy 2004-ös 2 literes dízel Mazda6-om. A mínuszok beálltával reggelente csak nagyon nehezen indul (3, 4 kisérlet) és az is csak úgy sikerül, ha rálépek egy kicsit a gázra. Ha beindult, akkor már nem áll le, és utána napközben már azonnal elsőre elindul, gáz nélkül, ahogy kell. Viszont ha reggel elmegyek dolgozni, majd csak este 7 körül próbálom újra indítani, akkor ua. a helyzet, mint reggelente. Tegnap voltam a Mirainál és ott megnézték, de nem találtak hibakódot, az akku rendben. Az üzemanyagszűrőt kicserélték és azt mondták, hogy víz volt benne, ami a rossz minőségű üzemanyagtól lehet. Így még egy üzemanyagrendszer tisztítást is csináltak. (Shellnél és Agipnál tankolok és most még a jobb minőségű gázolajat is tettem bele. Ma reggel viszont még rosszabb lett a helyzet, csak kínkeservesen sikerült elindítani:(.
Az autóban még csak 96e km van.
Mi lehet a gond? Olvastam a fórumban, hogy esetleg a nagynyomású szivattyú, nyomásszabályozó szelepe?? Kérlek segítsetek. A Miraiban már nem bízok egyáltalán, már eddig is voltak problémák, de ez már sok volt.

Köszi,Feri

pierke | 2008-12-11 17:39

az evesnel olajcsere es pollen/olaj/legszuro volt (elvileg) + legkonditisztitas.
akarhogy is, koszonom ismet a segitseget mazdaauto.

pierke | 2008-12-11 17:36

lampan hibajelzes nincs, probaltam mar kihuzatni, siman es autopalyan is, hatha ugy tisztul. meg arra tippelek hogy a benzin a ludas, megprobalok mas kutnal majd ha lemegy ez a tank.

pierke | 2008-12-11 17:32 mazda-auto.hu részére

elso eves szerviz volt kb. 14e kmrel. a hatso futes nem megy, de a klima auto funkcioban megy (ugy latom eco-ban). ha lekapcsolom a legkondit, akkor sem egyenletes az alapjarat, nega rangat rajta egyet.

mazda-auto.hu | 2008-12-11 10:02 pierke részére

Milyen műveleteket végeztek a szervízben? Hány kilométeres szervíz volt? Nem lehet, hogy a hátsó szélvédő fűtés be van kapcsolva, vagy economy (takarékos)állásban van a klíma? A hűtővíz szinjtje megfelelő? Programozási hiba biztosan nem lehet, és ha nem világít a motor hibajelző lámpa, akkor túl nagy gond nem lehet.

pierke | 2008-12-10 06:45

egy gyors kérdésem lenne, még szintén 1.8 benzin. éves szervíz óta az alapjárat ugrál, ha a légkondi is be van kapcsolva (1-2 percenként megugrik az alapjárat 750 fölé, és beindul a hűtőventillátor elöl, aztán abbamarad és visszaáll a fordulatszám 750 környékére).
Éves szerviz előtt egyszerűen stabilan magasabb volt az alapjárat 750-nél, ha ment a légkondi. Ez jelent problémát? KÖszi.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó