2018. Május 22. Kedd - Júlia, Rita

MAZDA CX-7

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2013-04-22 12:38 Barba részére

Hello Barba! Ahogy én látom a gondodat az első és hátsó tengely kihajtások sebességkülönbsége okozza! Arról van szó hogy a hátsó kerekek felé a kardántengely ugyanazt a sebességet és nyomatékot adja le mint az elsőre. A hátsó differenciálmű elején van egy hydro-electrónikus tengelykapcsoló építve. Ha a motor nem jár és kézzel elfordítod a kardántengelyt akkor látni fogod, hogy a hátsó kerekek nem forognak el egyáltalán! Normál üzemben a PCM osztja el a nyomatékot az első és hátsó kerekek között, amikor kanyarodsz akkor az első kerekek nagyobb utat járnak be amit a hátsó diffin levő kuplung kompenzál. Namost amikor egyenesen haladsz ha sebességkülönbség alakul ki akkor az aktív kompenzáció miatt egy kellemetlen vibráció léphet fel, gondolom nálad is ez lehet. Amit meg kell nézned: helyes gumiabroncs méret a 4 keréken, segíthet ha kinyitod a vezető oldali ajtót egy kis matrica tájékoztat. A másik az abroncs keréknyomása, ha pl. a hátsó kerekek keményebbre van fújva gondolván ott kell a több terhet vinni, akkor az első laposabb gumiknak hosszabb utat kell adott időben megtenni, ergo gyorsabban forognak. A szakemberek ha nem is láttak hibakódot, azt biztos meg tudták volna figyelni, hogy az ABS data logger funkcióval a 4 kerék adott km/óra értékét megfigyelve rájöjjenek a hiba okára. Remélem segítettem Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2013-04-22 07:53 Barba részére

Amennyiben a gumicsere után jelentkezett a probléma, akkor első körben a kerekek kiegyensúlyozatlanságára lehet gondolni, de az is lehet, hogy nem megfelelő gumiabroncsok lettek az autóra szerelve. Ha nem közvetlenül a kerékcsere után jelentkezett a probléma, akkor is leeshetett pl. egy keréksúly, de elképzelhető, hogy a hajtáslánc valamely elemében - osztómű, kardántengely - van a hiba.

Barba | 2013-04-21 15:33

Kedves Mindneki! "Ismét" van egy kis gondom a kocsival. Most van benne 120 e km (benzines, 2010 évi) A kocsi 45-60 km közt úgy megy és berezonál az egész kaszni, mint mikor kis fordulatszámmal próbál menni az ember. A gond csak az, hogy hiába teszem vissza akár kettesbe is, 3.000 es fordulaton ugyanaz az érzés, mindha rázna "köhögne" az autó, egyenesfutás mellett. Nagyobb vagy kissebb tempónál a tünet eltűnik. Voltam a gumisnál, új gumik vannak rajta, azoknak semmi baja. A szervízben azt mondák, a rezonanciát érzékelik, de a számítógép nem mutat semmit, a motortartó bakok rendben. Teljesen tanácsatalanok. Utoljára még ladában éreztem ilyet:( kérem akinek ötlete van, írja meg. Előre is köszi

mazda-auto.hu | 2012-12-17 09:48 Barba részére

Köszönjük a visszajelzést! A CX-7 esetében 90000 km-nél van gyárilag előírva a gyertyacsere.

Barba | 2012-12-15 20:20

csak leírom a történetem, hátha másnak is segítségére lehetek. Több mint egy hónapja azt vettem észre, hogy elkezdett a benzines kocsim egyre többet fogyasztani. Ez eljutott odáig, hogy + 2 literrel megnőtt a fogyasztása azonos felhasználás mellett, már elérte a 13.7L/100km-t. (98.000 KM) Elvittem a szervizbe, ahol nem találtak semmit, de azt mondták, talán a gyertyák, ebben a motorban a többi Mazdában már 90.000 ezer km nél cserélik, de a CX-7 –ben 120.000 km nél írják elő a gyertya cserét. Nemrég elkezdett világítani a motordiagnosztika lámpa (102.000 km). Elvittem szervizbe, ahol kiderült, hogy az egyik hengerben kihagy a gyertya. Természetesen csere az összes gyertya, ezzel együtt kiderült, hogy lehalt az aksi is, az is csere. Most szépen muzsikál és a fogyasztása is visszaállt.

Barba | 2012-11-24 15:18

Köszönöm szépen a gyors választ. Időközben rátették számítógépre, nem jelzett hibát. Azt mondták, hogy egy a motor a hatosban 13-at fogyaszt, így legyek egész nyugodt...

mazda-auto.hu | 2012-11-22 08:44 Barba részére

Lehet akár egy koszos levegőszűrő is, de a téli gumik nagyobb gördülési ellenállása, illetve sok minden más is hozzájárulhat a többlet fogyasztáshoz.

Barba | 2012-11-22 08:36

Tisztelt Fórumozók! Nekem benzines modellem van (2010) és most valahogy kb 1 hónapja megugrott a fogyasztása. Inkább pályán, közúton használom, eddig eljárt 11,6 körül, de mostanában 12,5 alatt nem mérek fogyasztást, sőtt, inkább 13 hoz közelít. Pedig most az autómata klímát is lekapcsoltam téli üzemmódban. Szeretném megkérdezni, kinek hogy fogyaszt a kocsija, tapasztalt-e valaki hasonló fogyasztás emelkedést?

andrastomi | 2012-07-12 09:36

Szia Barba! Gondolom egy vagyon... Egyébként a kormányt illetően nagyon korrekt a Mazda hozzáállása a dolgokhoz.

Barba | 2012-07-09 14:47 andrastomi részére

Én most 92.000 Km -nél járok, két éves használat után, a kormány nem kopik, de a váltógombot (talán aluminium) gyűrűm nagyon csúnyán elintézte. Le sem merem írni, mennyi a gyári:)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó