2018. Október 21. - Orsolya

MAZDA CX-7

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-05-22 10:39 Barba részére

Várjuk a fejleményeket!

Barba | 2013-05-21 15:20

Holnap viszem a szervízbe, a helyzet annyiban változott, hogy mást már 40 felett valami folyamatos "morgást" hallok hátulról, ami a sebességgel fokozódik, míg a másik jelenség csak gázadás mellett jelentkezett, ez már gurulásnál sem marad abba...

Barba | 2013-04-27 11:10

Köszönöm szépen az új tippeket. Beviszem szervízbe, bár kicsit letörtem, hogy vége a garinak és mindjárt ilyen jöhet... Köszönöm még egyszer

mazda-auto.hu | 2013-04-25 15:58 mazda-auto.hu részére

A guminyomás esetében figyelj, mert lehet, hogy melegek voltak az abroncsok amikor lejjebb engedted a nyomást, és így hideghen 2,2 alatt lesz az érték, pedig hidegen kell beállítani.

mazda-auto.hu | 2013-04-25 15:57 Barba részére

Különböző sebességfokozatokban is ugyanolyan tempónál jelentkezik a remegés. Ha igen, akkor lehet, hogy pl. kardántengellyel, vagy az osztóművel van probléma. Ez utóbbira már volt példa.

Barba | 2013-04-25 10:35

Megmrtem mindegyikben 2,5 volt a gyári 2,2 helyett. Most leeresztettem őket, de a rezonancia 40-50 km nél nem szűnt meg. Nagyon köszönöm mégegyszer az eddigi segítő hozzászólásokat, esetleg valami új tipp?

Barba | 2013-04-24 20:13

Köszönöm a válaszokat, a gumival alapban nem lehet baj, a gyári bridgestone dueler h/p sport 235/55 r19 -et vettem rá. Igaz a légnyomásmérő nem jelez, de megnézem a keréknyomásokat. Elnézést, az elsőben nem írtam de amikor visszamentem a gumishoz biztos ami biztos újracentíroztattam a kerekeket, súly leesés nem lehet. Holnap megírom mi az eredmény. Még egyszer köszönöm. Barba

lehozsoci | 2013-04-22 12:38 Barba részére

Hello Barba! Ahogy én látom a gondodat az első és hátsó tengely kihajtások sebességkülönbsége okozza! Arról van szó hogy a hátsó kerekek felé a kardántengely ugyanazt a sebességet és nyomatékot adja le mint az elsőre. A hátsó differenciálmű elején van egy hydro-electrónikus tengelykapcsoló építve. Ha a motor nem jár és kézzel elfordítod a kardántengelyt akkor látni fogod, hogy a hátsó kerekek nem forognak el egyáltalán! Normál üzemben a PCM osztja el a nyomatékot az első és hátsó kerekek között, amikor kanyarodsz akkor az első kerekek nagyobb utat járnak be amit a hátsó diffin levő kuplung kompenzál. Namost amikor egyenesen haladsz ha sebességkülönbség alakul ki akkor az aktív kompenzáció miatt egy kellemetlen vibráció léphet fel, gondolom nálad is ez lehet. Amit meg kell nézned: helyes gumiabroncs méret a 4 keréken, segíthet ha kinyitod a vezető oldali ajtót egy kis matrica tájékoztat. A másik az abroncs keréknyomása, ha pl. a hátsó kerekek keményebbre van fújva gondolván ott kell a több terhet vinni, akkor az első laposabb gumiknak hosszabb utat kell adott időben megtenni, ergo gyorsabban forognak. A szakemberek ha nem is láttak hibakódot, azt biztos meg tudták volna figyelni, hogy az ABS data logger funkcióval a 4 kerék adott km/óra értékét megfigyelve rájöjjenek a hiba okára. Remélem segítettem Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2013-04-22 07:53 Barba részére

Amennyiben a gumicsere után jelentkezett a probléma, akkor első körben a kerekek kiegyensúlyozatlanságára lehet gondolni, de az is lehet, hogy nem megfelelő gumiabroncsok lettek az autóra szerelve. Ha nem közvetlenül a kerékcsere után jelentkezett a probléma, akkor is leeshetett pl. egy keréksúly, de elképzelhető, hogy a hajtáslánc valamely elemében - osztómű, kardántengely - van a hiba.

Barba | 2013-04-21 15:33

Kedves Mindneki! "Ismét" van egy kis gondom a kocsival. Most van benne 120 e km (benzines, 2010 évi) A kocsi 45-60 km közt úgy megy és berezonál az egész kaszni, mint mikor kis fordulatszámmal próbál menni az ember. A gond csak az, hogy hiába teszem vissza akár kettesbe is, 3.000 es fordulaton ugyanaz az érzés, mindha rázna "köhögne" az autó, egyenesfutás mellett. Nagyobb vagy kissebb tempónál a tünet eltűnik. Voltam a gumisnál, új gumik vannak rajta, azoknak semmi baja. A szervízben azt mondák, a rezonanciát érzékelik, de a számítógép nem mutat semmit, a motortartó bakok rendben. Teljesen tanácsatalanok. Utoljára még ladában éreztem ilyet:( kérem akinek ötlete van, írja meg. Előre is köszi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó