2019. Január 23. Szerda - Zelma

MAZDA CX-7

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pleti | 2015-09-01 16:06

Árat tudnál mondani?

mazda-auto.hu2 | 2015-09-01 15:42 pleti részére

Sajnos csak tartállyal együtt rendelhető.

pleti | 2015-08-31 21:57

Ad blue melegitőt lehet e külön beszerezni vagy csak a tartályal együtt?

mazdarobi | 2015-07-10 20:50 lehozsoci részére

 Köszi.

25 Ohm. :(

Akkor csere lesz.....

lehozsoci | 2015-07-10 13:41 mazdarobi részére

 hello!

 

Hát igen, nem túl gusztusos és egészséges pisát lötyögtetni mérő edénybe a kocsi alatt ebben egyetértek. Húzd le a csatlakozót az injectorról és mérd meg az ellenállását, úgy 4-5 Ohm körüli érték jó, ha 10 felett van akkor kuka.

Udv

zsocibá

mazdarobi | 2015-07-09 23:38 lehozsoci részére

 Köszi,itthon 110000 Ft az ára.

A befecskendező teszthez szét kell szedni,s mérni a mennyiségét.Nem egyszerű mililiter pontossággal megállapítani.

Gondoltam,hátha találkozott valaki ilyennel. :))

lehozsoci | 2015-07-09 12:06 mazdarobi részére

 Hello!

Valóban az urea injector vezérlési hibára utal. Ha a kábelezés, csatlakozás rendben van akkor a IDS-el lehet egy befecskendezési tesztet csinálni. Én egyszer találkoztam vele, akkor a befecskendező volt hibás,.. de rohadt drága! Itt Ausztráliában ha jól emlékszem több mint $2000 volt! Érdemes alaposan átnézni!

DTC P2047:11

DTC P2047:12

DTC P2047:13

DTC P2047:14

DTC P2047:15

Urea injector valve circuit malfunction (short to ground/short to power supply and open)

DETECTION CONDITION
•  The SCR control unit monitors the input signal from the urea injector valve when the ignition is switched ON. The SCR control unit determines that there is a malfunction in the urea injector.
Monitoring condition
―  Following conditions are met:
•  Battery voltage: 9—16 V
Diagnostic support note
•  The MIL/SCR warning light illuminates if the SCR control unit detects the above malfunction condition in first drive cycle.
•  PENDING CODE is available if the SCR control unit detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
•  FREEZE FRAME DATA (mode2) and snapshot data are available.
•  The DTC is stored in the SCR control unit memory.
POSSIBLE CAUSE
•  Urea injector short cord connector or terminal malfunction
•  Urea injector malfunction
•  Short to power supply in wiring harness between urea injector short cord terminal A and SCR control unit terminal 74
•  Short to power supply in wiring harness between urea injector short cord terminal B and SCR control unit terminal 91
•  Short to ground in the wiring harness between urea injector short cord terminal A and SCR control unit terminal 74
•  Short to ground in the wiring harness between urea injector short cord terminal B and SCR control unit terminal 91
•  Open circuit in the wiring harness between urea injector short cord terminal A and SCR control unit terminal 74
•  Open circuit in the wiring harness between urea injector short cord terminal B and SCR control unit terminal 91
•  SCR control unit connector or terminal malfunction
•  Urea injector connector or terminal malfunction
•  SCR control unit malfunction

DTC P2047:11

DTC P2047:12

DTC P2047:13

DTC P2047:14

DTC P2047:15

Urea injector valve circuit malfunction (short to ground/short to power supply and open)

DETECTION CONDITION
•  The SCR control unit monitors the input signal from the urea injector valve when the ignition is switched ON. The SCR control unit determines that there is a malfunction in the urea injector.
Monitoring condition
―  Following conditions are met:
•  Battery voltage: 9—16 V
Diagnostic support note
•  The MIL/SCR warning light illuminates if the SCR control unit detects the above malfunction condition in first drive cycle.
•  PENDING CODE is available if the SCR control unit detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
•  FREEZE FRAME DATA (mode2) and snapshot data are available.
•  The DTC is stored in the SCR control unit memory.
POSSIBLE CAUSE
•  Urea injector short cord connector or terminal malfunction
•  Urea injector malfunction
•  Short to power supply in wiring harness between urea injector short cord terminal A and SCR control unit terminal 74
•  Short to power supply in wiring harness between urea injector short cord terminal B and SCR control unit terminal 91
•  Short to ground in the wiring harness between urea injector short cord terminal A and SCR control unit terminal 74
•  Short to ground in the wiring harness between urea injector short cord terminal B and SCR control unit terminal 91
•  Open circuit in the wiring harness between urea injector short cord terminal A and SCR control unit terminal 74
•  Open circuit in the wiring harness between urea injector short cord terminal B and SCR control unit terminal 91
•  SCR control unit connector or terminal malfunction
•  Urea injector connector or terminal malfunction
•  SCR control unit malfunction

mazdarobi | 2015-07-08 17:23

Sziasztok!

P2047 hibakóddal találkozott valaki? Talán az adblue bef.szelep a hibás?

istvan1979 | 2015-06-11 16:49 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm, keresem...

mazda-auto.hu | 2015-06-11 11:12 istvan1979 részére

 A tűzfalon, a motor mögött.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó