2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sch1 | 2014-11-13 18:42 t6o0m1i részére

 hello probálj meg a fojtoszelep jeladóján tekerni . 7 -es kulcs fogja és utána meg kell a levegőn is állitani mert megfog nőni az alapjárat és az alapjárati csavarral kiegyenlited majd.  nekem ilyesmi volt vele.

Fenton | 2014-11-13 09:47 Podi8 részére

 Hello, köszi én is erre gyanakodtam korábban, illetve más források is ezt a tippet adták. Ráadásul ki is volt szakadva az egyik féltengely porvédő, de amikor volt az autó a féltengelyeseknél, akkor csak kicserélték a porvédőt, újrazsírozták, és fel sem merült, hogy a csuklóval kezdeni kellene valamit, holott mondtam, hogy kopog kanyarodásnál. grrrr. lehet/érdemes felújíttatni, vagy csere ?

Podi8 | 2014-11-12 21:37 Fenton részére

 Helló.

 

Így látatlanból az általad leírtak alapján 90%, hogy féltengely-csukló, alátekerve az adhat kopogó roppanó hangot. Egyenes állásban kérj meg valakit, hogy nézze amikor elindulsz előre vagy hátra megremegnek-e az első kerekek, az is a kihajtás (féltengely) hibája.

Fenton | 2014-11-12 14:55

Üdv mindenkinek! A Xedos 9-esem (V6 2.5 1998) első futóműve kopogó hangot hallat kanyarodáskor, ha a kormány majdnem ütközésig ki van tekerve. Alacsony sebességnél (10-20km/h) hallani leginkább, és csak jobbra kanyarodáskor. Leginkább gyors, ismétlődő (olyan takk-takk-takk-takk) kopogásnak jellmezném. Ezenkívül hallok roppanó-koppanó hangot is a fék felegendésekor, indulásnál, a kormány egyenes állásában is. A következő elemek lettek kicserélve: alsó lengőkar szilentek (első és hátsó szilent, és bölcsőszilent), függőleges stabilizátor, kormánymű gumiharang, stabilizátorgumi. Ezek javítottak némiképp a fütómű viselkedésén (a korábbi rezgés remegés nagy sebességnél megszűnt), de az imént írt kopogás nem szűnt meg. Mit célszerű még megnézni, cserélni ?

Podi8 | 2014-10-16 18:57 t6o0m1i részére

Helló.

 

 Nekem volt ilyen problémám, volt hogy 10km alatt 5-ször, de volt hogy 100km alatt csak 1-szer csinálta, nagyon bosszantó (és veszélyes)  főleg előzésnél. Első sorban alaposan nézd meg a légtömegmérő utáni gumicsövek állapotát (főleg a derékszögben megtörtet), a legkisebb hajszálrepedést is (ideiglenesen) pl. kend be fbs tömítővel ha van. Nálam a légtömegmérő volt a ludas annak ellenére, hogy látszólag tökéletesen működött (tisztítás, 3 szerelő mondta rá, hogy semmi baja + semmi hibajelzés) mégis ez az alkatrész kicserélése után megszűnt a hibajelenség. Amennyiben lehetőséged van rá, szerezz egy bontott darabot és próbáld ki vele az autót miután levetedd az akksit 1-2 órára.

t6o0m1i | 2014-10-16 17:47

légtömegmérő jó,meg a csövek is, kompresszió is jó mind1ik hengerbe, én is inkább valami gyújtásgondra gondolok, az nem lehet hogy valami bagatel dolog, pl kábelek elosztófedél+rotor cserével emgoldódna?:/

 

mazda-auto.hu | 2014-10-16 08:21 t6o0m1i részére

 Lehet gyújtási probléma, de pl. fals levegő szívás, légtömegmérő..stb.. Nincs elrepedve a gumi szívócső?

t6o0m1i | 2014-10-15 17:22

Sziasztok! van egy 99-es xedos 6-osunk 2.0 v6. van egy nagyon bosszantó problémája, gázadásnál rángat az autó, klimánál hatványozódik a hibajelenség. multkor lecseréltük a gyertyákat, szinte 100%-ban megszünt ez ajelenség, de most ismét csinálja, valaki tudna tanácsot adni, hozzértő vagy olyan akinek volt ilyen gondja vele?Köszönöm

atter | 2014-09-21 20:02 xedos6zsolt részére

 Szia!

Bontsuk két részre a problémát :

régóta megvan a kocsi és eddig jó volt a fűtés   és csak most kezdett el szórakozni ? 

Ha ez az eset áll fenn  akkor  lehet,hogy csak a termosztát szórakozik ,a kipróbáláshoz   autózz 15-20 km-t ,hogy meleg legyen a motor  és közben fűtsél ,majd állítsd le  kb 10-15 percre   , (ha van esetleg valamilyen hőmérőd amit a szellőzőrostélyba tudsz helyezni akkor azt érdemes használni )   majd  újraindítás után  jön az eredmény   ha  sokkal forróbbat fúj  akkor a termosztát  biztosan ludas a dologban  (nem zár el teljesen vagy csak túl lassan zár el )

Ha viszont most vetted a kocsit  és nem tudod,hogy eddig hogy fűtött : 

ezt a fenti dolgot akkor is érdemes eljátszani  ,hátha javul  viszont ha  ettől csak egy picit  javul a komfortérzeted  akkor  sajnos lerakódás van a fűtőradiátorban , a jó hír  ,hogy  javítható a dolog  (vannak mindenféle  radiátor öblítő folyadékok ,több kevesebb sikkerrel bejöhet a használatuk,és itt kell a legkevesebbet szerelni   )   viszont  a profi javításhoz  ki  kell szerelni a műszerfalat  majd a fűtőradiátort   amit aztán vagy  kicserélsz egy újra  ,vagy egyszerűen elviszed egy hűtő javító céghez ahol szétszedik és kitisztítják a vízjáratokat  (ennek a költsége  töredéke  egy új radiátor árának úgyhogy  én ezt javaslom )

xedos6zsolt | 2014-09-19 18:29

 Sziasztok !

Nem fűt a xedos6-os om...mi lehet a baj...

néha fűt néha nem de legtöbbször nem fűt mi lehet a baja ...?

Válaszotokat előre is köszönöm...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó