2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


atter | 2013-12-14 20:08 pinterc részére

 iktasd ki a kompresszor szíjhajtását :  vegyél egy generátorszíjat (a klíma nélküli xedosokon egy forma  méretű  mindkét hosszbordás szíj ) és cseréld  le úgy,hogy csak a szervószivattyút hajtsa  a klímakompresszort  pedig igy effektíve  kihagyod mintha ott sem lenne, én így használtam a kocsit amég szervízben volt a klímakompresszorom 

pinterc | 2013-12-14 00:23

...Semmi! Akár benyomtam, és világított; akár kinyomtam, és nem világított... Nem igazán értettem miért jelentkeztek olyan tünetek úgymond, hogy többletfogyasztás, és lomhaság ...aztán arra lettem figyelmes, hogy olyan jeleket produkál, amit addig pl. nyáron bekapcsolt klímánál adott. alapjáraton érezhetően beremeg az autó, megemelkedik az alapjárat (bekapcsol a plusz ventillátor, meg gondolom ilyenkor a kompresszor is) Jah igen ...nem tudom, hogy folyamatosan be van-e állva a mágneskuplung, mert menetközben érezni lehetett, ahogy bekapcsol a rendszer ciklikusan ...  Tegnap amikor járó mortornál felnyitottam a motorház-tetőt, akkor a klímacső ott felül, csupa jég volt már. Kikerestem a szervízkönyvben, hol található a légkondi biztosítéka, és kiszedtem ...azóta nem pörög a plusz ventillátor, meg nem jeges a klímavezeték a motortérben ...a fűtés is érdekes módon érezhetően jobb; illetve az autó menetdinamikája is javult valamennyit... A beragadt mágneskuplungra visszatérve ...nem tudom, hogy magának a klímakompresszornak mekkora az ellenállása (ha nagy, akkor elvileg szétkapcsolt mágneskuplunggal nem tudná megforgatni nem?), minden esetre alapjárati fordulatszámon folyamatosan áthajt az az ékszíj-tárcsa a kompresszor rendszerére ...szóval akarom mondani, hajtja a kompresszort ...elvileg annak nem kéne pörögnie kiiktatott helyzetben? ...Bár emlékeim szerint mindig is forgott minden! Nah szóval rendesen meg van gajdulva az autóm... Lehet le kéne tennem egy időre, amíg el nem tudom vinni mindenféle specialistához... :(

atter | 2013-12-13 23:31 pinterc részére

 és úgy járt napokig a kompresszor,hogy benn a műszerfalon nem égett az A/C gomb ledje  ?    

mazda-auto.hu | 2013-12-13 08:31 pinterc részére

 Valószínűleg a klímakompresszor kuplungja maradt behúzott állapotban, vagy megszorult valamilyen okból. Ha nincs feszültség a kuplung behúzótekercsének vezetékén, és mégis hajtja a szíjtárcsa a kompresszort, akkor megszorult. a kuplungja. Mindenképpen ellenőrizni kellene, mert feleslegesen terheli a rendszert, illetve még jobban tönkremehet.

pinterc | 2013-12-12 21:12 atter részére

 Okés, köszi Atter!

A klímának milyen vezérlése van, vagy hol van (gondolom) egy relé, ami bekapcsolja? Pár napja folyamatosan ment megállás nélkül... A motortérben a klímacsövek jegessé fagytak már, és kikapcsolt állapotban ugyanúgy működött tovább... Folyamatosan pörgött a klíma kiegészítő ventillátora ...kiiktattam a motortérben lévő biztositékdobozban levő 40A-es biztosíték kihúzásával... Létezik hogy valami relé sült be zárt áramköri állapotban?
 

atter | 2013-12-11 23:26 pinterc részére

 ez a szervómotor pontosan oda van felszerelve a gázpedál mellé  csak feljebb picit a műszerfal teteje felé ,és ez mozgatja konkrétan ha jól emlékszem a piros színű tárcsát amit rajzoltál , de van itthon kiszerelt fűtésboxom  lefotózom neked ,hogy hogyan is működik ,de szerintem legkorábban csak hétvégén tudom prezentálni

pinterc | 2013-12-10 22:43 atter részére

 Ejha! hú hát először is köszi, másodszorra még lenne ezzel kapcs egy kérdésem ...ez a nem túl nagy dobozka, amiben ezek a fogaskerekek vannak ...ez hol van pontosan? Mit kell szétszedni ehhez? Azért kérdezem mert ahol én kotorásztam a középbox mögött jobbra a gázpedáltól, ott aztán van minden (kábelhalmazok, dobozok ...és egy nagyobb akármi, amin van egy ilyen majdnem kör alakú izé, alatta két kallantyú, ami még össze is van pattintva ...ha össze van pattintva, akkor egyáltalán nem lehet megmozdítani, ha szét veszem, akkor az egyik segítségével érezhetően átirányíthatom a levegőt pl a szélvédőre... a másik amivel össze van akasztva eredetileg, az meg lazán "fityeg" ...remélem nem törtem el valamit bellül! megpróbáltam lerajzolni, amennyire emlékezetből sikerült

Nos valami ilyesmi cuccot láttam ott félig hasalva, félig kitekert nyakkal ...lehet rosszul emlékszem... a piros az a tárcsa, amit egyáltalán nem tudtam megmozdítani ez valahogy kapcsolatban lehet az alsó kettővel (gondolom én) a narancssárgát, és a zöldet szétpattintottam ott alul, ahol egymásba kapaszkodnak eredetileg ...na most a zöld az lazán fityeg semmi ellenálása (pl fogaskerekek bellül stb...)  a képen látható narancssárgát ha elfordítottam koppanásig, akkor jutott a szélvédőre a levegő ...kérdés bellül mi van? Ez az általad lefotózott kis fogaskerekekkel teli dobozka? :D :D
Ha így van, akkor azt hogy szedjem ki onnan?

UP.: 2013.12.11
A szellőzőrendszer valmiért megjavult ...viszont amit nem értek, miért aktív folyamatosan a klímakompresszor, és miért kapcsol be álandóan a klíma-kiegészítő hűtőventillátor a motortérben, kikapcsolt állapotban? Létezik ez?!! (nem világít az A/C feliratú gomb, tehát "kikapcsolt" állapotban van...
Már értem a többletfogyasztást, meg az érezhetően lomhább autózás okát... Csak azt nem, mitől lehet ez? Megbolondult az autó elektronikája?! Lehet vinnem kell hangyászhoz? :D ...mintha megszállta volna valami gonoszkodó szellem :P

 

atter | 2013-12-10 21:21 pinterc részére

Szia nem nehéz szétszerelni ,és elég egyszerű a mechanika a motorban , a kép alján látható fém fogaskerék szokott beragadni a műanyag foglalatba amiben ül , némi zsír spray megoldja a problémát , a motorról mielőtt lehúzod a mozgató kart jelöld össze alkoholos filccel,hogy hogy állt

Hogy rendesen lásd a képet  : Jobb egér és  kép megjelenítése

 

Odi | 2013-12-10 20:12

Udv. kerhetnek egy kepet leirassal esetlek hogyla lehetne arrol a csavarol hogy estergaltasak mert a gyarinak esmeletlel arra van. Elore is koszonom.

pinterc | 2013-12-10 09:27

Sziasztok... Egyre több hiba jelentkezik az autómon, nem baj, mert most lesz egy kisebb felújítás rajta, viszont erre nem számítottam megint. A szellőztetőnek a befúvás pozícionálója meghalt... nem tekeri át a szervomotor egyik állásból a másikba! Tudja itt a tisztelt mazda xedos-szosok közül valaki, hogy mi lelhette szegényt? Alul a pedálok mellett, a középbox mögött átállítottam egy kallantyút kézzel, hogy a szélvédőre fújja a meleglevegőt, de a kezelőpanelen bármit nyomok, nem nyekereg a motor, mint eddig...
Látott már valaki ilyet szétszedve, nehéz kiszerelni/javítani?
Van ott a kallantyú fölött egy ugyanolyan műanyagból készült fehér tárcsa is, amely nem teljesen köríves, vannak rajta ilyen "bemarások"  ...elvileg annak kéne átállítani a kallantyút? próbáltam kézzel megforgatni, de nem sikerült biztos belül valami olyan áttételezés van a motor, és e-között, ami nem engedi (pl.: csiga) Szerintetek mi lehet a baja?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó