2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


peti007 | 2014-02-28 09:02

Tisztelt mazda-auto!

 

Első generációs (BK) Mazda 3-hoz kapható olyan adapter, amely lehetővé teszi egy univerzális autórádió csatlakoztatását a gyári helyett és a fedélzeti számítógép funkciója továbbra is használható? Persze a Kanatech-en kívűl, mert annak horror ára van. 

mazda-auto.hu | 2014-02-28 08:02 erdosg részére

 Ha a bak gumija nincs elrepedve, akkor nem ez a bak okozza a hibát. A repedés nem feltétlenül látszik kiszerelés nélkül.

erdosg | 2014-02-27 21:53 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a választ!

Akkor ha jól értem, ez az anyósülés felőli, "zselés" bak. Akkor is okozhat ilyen vibrációt, ha nem folyt el belőle a zselés anyag?

 

mazda-auto.hu | 2014-02-27 13:47 erdosg részére

 Általában a jobb oldali motortartó bak hibája okozza az átlagosnál erősebb vibrációt. Az alkatrész ára 49137,-Ft.

erdosg | 2014-02-27 10:12 erdosg részére

 Tisztelt Mazda-auto.hu!

 

Mivel úgy látom nemcsak én, hanem két további fórumtársam (MANE, szviktor87)is hasonló problémával küzd, szeretném tudni, hogy mi az Önök véleménye a jelenségről?

Találtam egy videót, ami az amerikai (v. kanadai) Mazda 3-asról és annak (gondolom 2,0 v. 2,3) motorjáról és motorbak felfüggesztéséről készült... tuning előtt és után. 

Azért elképesztő a különbség.

https://www.youtube.com/watch?v=GCC1-tp09Q8

 

Jól sejtem, hogy a motorbak csere megoldhatja a kérdést? Ahogy visszaolvasgattam a fórumban azt láttam, hogy vannak problémái a Mazda 3-asoknak a motorbakokkal...


Várom válaszukat:

Tisztelettel:

Erdős Gábor

Csaba1966 | 2014-02-26 23:10 yazoo részére

 Kedves H.G!

Nekem a hiba mindig akkor jött elő,ha kihúzattam az autót 2seb-i fokozatban, utána leszabályozott.Nekem a Kecskeméten a Mazda Dakónál csinálták meg. A szerelővel és a számítógéppel meghajtottuk az autót, ami produkálta a hibát és agép jelezte az üzemanyagnyomás gondot. Átnézték lépésről lépsre így találták meg a hibát. Alkatrész nem kellett hozzá. Majd amit már írtam kitisztították a DPF részecskeszűrőt. Korábban amit írtam Turbónyomás szelep 25.000Ft körül volt az összes munkadíj kb 25.000Ft volt.

Ja és üzemanyagszűrőt is cseréltek. Azóta minden OK, keveset fogyaszt autópályán 130km/óra 4,9-5liter. 

yazoo | 2014-02-26 16:18 Csaba1966 részére

 Kedves  Csaba1966!

Nagyon köszönöm válaszát!Tegnap feltették gépre és rengeteg hiba volt benne:de az egyik generálja a másikat...Kitörölték és modták,menjek vele,addig,amig a torpanás elő nem jön.Persze a határozott torpanás -csak egy kisebb féle-,nem jött elő,pedig kb.25km-t mentem.Ezután megint gépre tettuk és kiirta a részecskeszűrő regenerálás hibát-ennyiben maradt a dolog,de ha lesz határozott torpanás,akkor szlaladok a géphez...

Reméelm meg tudják csinálni-és ha jó lesz akkor adom is el !!!!

köszönöm mégegyszer!

ui.a kontakthibát hogyan tudták orvosolni?

MANE | 2014-02-25 16:09

Szia erdosg !

Segiteni nem tudok rajtad ,mivel en is egy vagyok azok kozzul kik ezzel a problemaval talakoznak.Sajnos az en autom motorja is beremeg pontosan 3000 fordulaton kb.100 Km/h-nal.Nem annyira kellemetlen mint nalad.Magassabb sebessegnel termeszetesen ez a rezges aztan simabb lesz.Ugy latszik ez egy tipikus Mazda "betegsegek egyike.Maskulonben minden OK...egyenlore.

szviktor87 | 2014-02-25 12:19 erdosg részére

 Szia erdosg!

 

Nekem egy 2003/11 havi 1.6 i TE Mazdám van. Nem tudom hogy ugyanarról a jelenségről beszélünk-e, de nekem is hasonlót produkál az autó. Én elég sokat autópályázok és főleg itt szoktam tapasztalni hogy olyan 3500-4000 ford. tartomány között, főleg amikor motorfékezek határozottan rezonanciát hallok, ill. érzek a kormányon.

 

Üdv Viktor

erdosg | 2014-02-25 09:15

 Tisztelt Mazda-auto.hu!

 

Pár hete észrevettem, hogy 2004-es kiadású Mazda 3-asom kb. 100-120 km/h tempó között berezonál, olyannyira, hogy az ablaktörlő kapcsoló zavaróan továbbítja ezt a rezonanciát olyan frekvencián, hogy bele lehet őrülni. Ha ráteszem az egyik ujjam a kapcsolóra csend van, de ez azért nem megoldás. 

A tippem az, hogy a mivel az egyik motortartó bak a kormányművel együtt a bölcsőhöz van csatlakoztatva előfordulhat, hogy a motortartó bak gumija keményedett fel annyira, hogy már nem csillapít, és a kormányoszlopon továbbítja a rezgést?

Biztosan nem az ablaktörlő kapcsoló lazult ki, vagy ilyesmi, az csak közvetíti a rezgést... a komplett kormányoszlop is jobban rezeg. Jah, és a legfontosabb: ha 110-nél benyomom a kuplungot, csend van, semmi rezgés.. tehát a motorfordulatszám függvénye a rezonancia.

Esetleg Önöknek, vagy a fórumtársaknak volt hasonló tapasztalata? 

 

Köszönöm válaszát!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó