2025. Október 21. Kedd - Orsolya

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Spexxy | 2011-11-26 13:03

Mojszi! Ugyanez a problémám van nekem is. Elvittem szervízbe, megnézték, kiszedték és bezsírozták a ventillátort. 1-2 napig jó volt, azóta ugyanúgy búg nekem is, az első 10-15 percben hangosan, majd majdnem teljesen elhalkulva.

mojszi | 2011-11-26 12:59

Tisztelt Mazda-szervíz! 2 napja halkan,majd egyre erősödő hangon a műszerfalon található órák mögül ventillátor búgáshoz,zúgáshoz hasonló hang tör elő gyújtás ráadása után,ami 10 perc közlekedés után nagyon halkra,de továbbra is hallhatóra csökken. Mi okozhatja a problémát? Válaszukat előre is köszönöm!

Spexxy | 2011-11-25 14:22

Tisztelt Mazda-auto! Kb. 2 hónapja említette itt a fórumon, hogy Önöknél kapható gyári kuplungtárcsa. Most esedékessé vált a kuplung cseréje (már közepes erősségű gázadásnál is felpörög a motor). Ennek kapcsán szeretnék érdeklődni, hogy elég a tárcsát cserélni, vagy cserélni kell az egyéb járulékos alkatrészeket is (kinyomószerkezet stb.)? Valamint, hogy ha szeretném ezt megrendelni, akkor azügyben kit keressek? Köszönöm!

aqwer | 2011-11-23 17:39 mazda-auto.hu részére

Hello Sracok,bocsanat a kesoi valaszert de tesztelgettem az autot. Zorgott az auto(a motorterbol, azon bellul a vezermulanctol), olajcsere sem oldotta meg a problemat, ezek utan ontottem STP olajadalekot, teljesen megoldotott a problema csendesen ment a motor, de en barom , gondoltam hozzaontom a maradek 1dl olajat ami maradt a kannaba. Na ez utan ugyan ugy zorogni kezdett a lanc(szerintem a lanc). Megneztem az olajszintet es a max folott volt 3-4mm rel, fogtam es leengedtem belole hatha jo lesz megint , de nem, a max alatt van 1-2mm rel a szint de ugyan ugy zorog. Ujjabb erdekes dolog hogy alapjaraton nem zorog mint eddig , 1500rpm tol 2800rpm ig csinalja sem alatta sem felette. Valamint csak meleg motornal kezdi el kb 10-15 perc vezetes utan,de nem mindig , van amikor ugy ovok haza munkabol hogy semmi baja, maskor meg elkezdi. Gyertyat csereltem Bosh rol Denso ra, a kocsi halkabb lett, egyenletesebben megy, a hang is talan halkabb picit,de zorog sajnos. A motor tetejen van korbe 4-5 db 10 es csavar, azokat probaltam huzni es ugy tunik hogy a vegtelensegig lehetne.Nem tudom az miert van...! A gaz bovden lotyog egy minimalisat, ugy ertve hogy ha kezzel huzom, akkor van egy 4-5mm kilengese,nem tudom az baj -e. Teljesen tanacstalan vagyok. Minden segitseget koszonok elore is.

mazda-auto.hu | 2011-11-22 08:15 HorvathPatrik részére

Nagyon kevés ilyen autóval "találkoztunk", nincs számottevő tapasztalatunk. Az automata váltók olajcseréje gyakorlatilag az egyetlen karbantartás, mellyel javítható a váltó élettartama.

HorvathPatrik | 2011-11-21 20:14

Köszönöm szépen! Már csak egyetlen kérdésem van hátra: mi a tapasztalat az első generációs Mazda 3-mak négysebességes automata váltójával (1.6 benzin)? Külföldi fórumokon olyan információkat találtam, hogy nagyon kényes a váltóolajra, amit 40-50 ezer km-enként cserélni kell, sőt, olyan is volt, akinek egy héttel a garanciaidő előtt ment tönkre a komplett szerkezet egyik pillanatról a másikra. Fogyasztásban, ahogy láttam, nagyjából 0,5-1 literrel magasabb átlaggal kell számolni, mint az ötsebességes kézi váltó esetében (nyugodt közlekedés mellett).

mazda-auto.hu | 2011-11-21 08:15 HorvathPatrik részére

Természetesen van rá lehetőség. A leszerelés, és a lécek újra öntapadó matricázási költségén felül a fényezés kb. 25000,-Ft lehet, de ez fényező kérdése.

HorvathPatrik | 2011-11-19 23:03

Érdeklődnék, hogy a ráncfelvarrás utáni fapados modelleknél (1.6 CE szedán) van-e lehetőség utólag színre fújni az ajtók oldalán lévő fekete díszléceket, az ajtókilincseket és a visszapillantó tükröket? Ha igen, mennyibe kerül mindez metálfény esetén?

shep | 2011-11-17 19:59

Köszönöm a válaszokat, hozzászólásokat!

mazda-auto.hu | 2011-11-17 10:25 EnergieLaczy részére

1. Így van.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó