2025. Október 20. Hétfő - Vendel

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Oszi | 2010-02-14 11:27 Pusi 1 részére

Intercoolre tomitetlenseg is okozhatja az olajfogyst!

Elobb heggesztesd meg a coolert aztan nezd meg,hogy valtozik-e a fogyas!

Ha vezetve van a szervizkonyved es jarsz is markaszervizbe akkor ingyen kicserelik a coolert!
Szervizakcio van erre az alkatreszre,de ehhez kell,hogy az eloirasoknak megfeleloen latogad a markaszervizt!

Pusi 1 | 2010-02-14 10:38

Tisztelt mazda auto
az intercoolernél el van repedve a légszűrő oldalnál az alucső és
elég szépen csöpög az olaj, a repedés a kissebbik gond azt megtudjuk hegeszteni
a nagyobb gondom az olaj fogyasztás kb 1liter 2000km-en. A kérdésem mennyiből lehetne megoldani egy turbó cserét, ha ennél az olaj fogyasztásnál indokolt. A választ előre is köszönöm.

Hanzlik | 2010-02-14 09:59

Csak szeretném mondani mindenkinek akinek problémája volt az anyós oldali ablaktörlő lapáttal hogy nem töröl. én megcsináltam tudom ajánlani mindenkinek lapát le rugót ki venni megmelegíteni és mind a kettő felén hajlítani egy kicsit és már jó is lesz. tökéletesen töröl.

Ivanuska | 2010-02-14 09:27 Oszi részére

Igen, azóta én is fiatalodtam pár évet és újra discozom az autóban! :)))) Köszönöm a véleményed és próbálok szervezni egy utat mazda-autóékhoz. :)

Oszi | 2010-02-13 22:04

szervez egy utat Békéscsabára mazda-autoekhoz es talan ok megtudjak mondani,hogy mi a baj,de ezt igy megoldani nehez :)

Oszi | 2010-02-13 22:02 Ivanuska részére

hogy honnan jon a hang az csak egy dolog,ha a csapagy gondja lenne vagy beleverne a hazba akkor mar iszonyatosan fogyna az olajad :)
nem lehet,hogy a vakumszivattyudbol jon a hang? a tokeletlen egest is halhatod akarhol mashol mivel a tok jol vezeti a hangot a motor es akar teljesen mashol is halhatod az adot hangot.
turbo tengelyet mashogy szoktak ellenorizni :) hideg motornal lehuzod rola a levegocsovet es kezzel megmozgatod a tengelyt pl.ha megmozdul vagy log akkor azt eszre fogod venni :) de csak hidegmotornal probalkoz kulonben odasulhet a kezed!!!!

nekem tobb honapja jon valami furi kopogo hang a motorbol es eddig meg senki sem jot ra,hogy mi lehet :) megtanultam ,hogy kell felhangositani a radiot :) es lass csodat most mar nem is hallom és az auto is mukszik :))))

Ivanuska | 2010-02-13 16:25 Oszi részére

Értem én de a hang nem a motor fordulatszámmal változik, hanem a gázpedál-fordulatszám-terhelés változásával. Ha felpörgetem a motort és elveszem a gázt menet közben, a hang kis késéssel követi. Úgy mint a turbó fordulatszáma. Kifejezetten csapágy hangja van. Álló helyzetben gázadáskor is lehet hallani, csak sokkal halkabban. Stetoszkoppal a turbóból jön a hang. Ha lehúzom a vákumcsövet, megszűnik.

Oszi | 2010-02-13 13:35

"A turbo mindig mukodi,de mindig ugyan olyan hatásfokkal mert fugg a kiáramló kipufogogaz sebességétől."

nem mindig ugyan olyan hatásfokkal akart lenni

Oszi | 2010-02-13 13:30 Ivanuska részére

pl ha lehuzod a vakumcsovet es ugy mesz vele akkor valoszinuleg mar van is tárolt hibakod a PCM-be :)))
és nem tudom mibol gondoljátok ,hogy ha lehuzod a vakumcsovet a turborol akkor "NEM MUKODIK A TURBO"???? csak annyit tettel,hogy nem valtozik a turbo geometriaja es alacsony fordulaton nem novekszik meg a turbo fordulatszáma igy nem éri el a toltonyomást,de attol meg dolgozik csak nem kello fordulatszmmal.
A vakumdob lapatokat mozgat amik szabylozzák,hogy a kipufogogáz milyen szogben érje a turbinát.

http://video.xfree.hu/?n=jozyt%7Ccc9d415d1c242e30b0ad1aec2e0ceb4f

videon jól látszik!

A turbo mindig mukodi,de mindig ugyan olyan hatásfokkal mert fugg a kiáramló kipufogogaz sebességétől.

Oszi | 2010-02-13 13:20 Ivanuska részére

én elöbb gondolnék tokéletlen égésre,mint turbo hibára :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó