2025. Augusztus 11. Hétfő - Zsuzsanna

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-02-08 08:29 waklarma részére

Egy 5w-40 tágabb határok között használható, mint a 10w-40. Minél alacsonyabb az első szám, annál hidegebb kürölmények között is alkalmas a kenés kielégítésére a motorolaj. Mivel viszont 40-es jelzésük egyforma, ezért újkorukban ugyanúgy viselkednek magas hőmérsékleten. Összességében az 5w-40 jobb a motornak.

mazda-auto.hu | 2010-02-08 08:26 Hanzlik részére

A 15 coll szabvány méret, minden milyen gyártmányú a felni. A kerékátmérőt ezért a gumi mérete határozza meg, illetve kismértékben a felni szélessége, hiszen az deformálja a gumit. 15 collos felnihez 195/65R15 a gyári gumiméret, de ez 6 coll felniszélességgel van kombinálva. Ettől függetlenül még 7 coll szélességnél is használható ez a gumiméret.

waklarma | 2010-02-05 21:29

Igen a könyv szerint a 10W40 sokkal tágabb határok között használható, hidegben és melegben is.

Bálint66 | 2010-02-05 20:28 waklarma részére

Viszkozitásban különbözik a 2 olaj amit írtál. A 10W a téli viszkozitást jelzi a 40-es pedig a nyárit. Sűrűségben térnek el ha jól tudom. Ettől függetlenül még jó lehet.

waklarma | 2010-02-05 19:02

Sziasztok!

A diesel mazda 6 121 LE autómba cseréltem olajat és olajszűrőt. A könyvszerinti specifikációnak megfelelő 10W40-es castrol - kifejezetten diesel autókhoz készült - olajat tettem bele. Ez nagyon nagy gáz, mert láttam most, hogy többen írtátok a 5W40-est. A könyv szerint azonban ez is megfelelő, vagy nem?

Hanzlik | 2010-02-05 17:02

Köszönöm szépen Mazda autó. és kérnék egy utólsó segítséget találtam jó árban egy alufelnit Artec Wheels 7jx15 h2 k2 kerékagy:67 ET:40 5x114,3. ez már elmegy rajta. és 15-ös felninek mennyinek kell lenni a kerék átmárőjének? gyors választ előre is köszi

Ricsi | 2010-02-05 16:07 mazda-auto.hu részére

Köszi mazda-auto!
Remélem a kompresszióm rendben van.

mazda-auto.hu | 2010-02-05 11:53 Ricsi részére

Nincs mechanikus gátja a visszafele forgásnak. Meredekebb lejtőn könnyen előfordul az ilyesmi. Ha a 310Nm nem csúsztatja meg a tengelykapcsolót, akkor valószínűleg a közepes lejtő sem fogja.

Ricsi | 2010-02-05 11:05

Sziasztok,

erdeklődnék, valaki tapasztalt e hasonlót, esetleg normális e a jelenség:
Mazda 6 kombi 136LE diesel egy közepes meredekségő parton (kocsibeálló) farral felállva, hátramenetbe rakva is előrefelé legurul...e szerint a kerék a váltón keresztül a motor főtengelyét balra akarná forgatni, ami nem megy. De akkor a kupplung olyan rossz lehet, hogy megcsúszik? Nem éreztem, hogy csúszna a kupplungom sosem. 1-esben is lassan gurulgat előre, de az lehetne a kompresszió miatt is. Normális ez így?
Köszi a válaszokat: Ricsi

mazda-auto.hu | 2010-02-05 08:14 Hanzlik részére

67-es átmérőjű a kerékagy illesztő gyűrűje a Mazda6 esetében. Az alacsony ET és a 7 coll szélesség igen "agresszív" kerékállást ad. Kintebb lesz a kerék a sárvédőkhöz képest, mint eredetileg.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó