2025. Június 22. - Paulina

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-02-08 08:29 waklarma részére

Egy 5w-40 tágabb határok között használható, mint a 10w-40. Minél alacsonyabb az első szám, annál hidegebb kürölmények között is alkalmas a kenés kielégítésére a motorolaj. Mivel viszont 40-es jelzésük egyforma, ezért újkorukban ugyanúgy viselkednek magas hőmérsékleten. Összességében az 5w-40 jobb a motornak.

mazda-auto.hu | 2010-02-08 08:26 Hanzlik részére

A 15 coll szabvány méret, minden milyen gyártmányú a felni. A kerékátmérőt ezért a gumi mérete határozza meg, illetve kismértékben a felni szélessége, hiszen az deformálja a gumit. 15 collos felnihez 195/65R15 a gyári gumiméret, de ez 6 coll felniszélességgel van kombinálva. Ettől függetlenül még 7 coll szélességnél is használható ez a gumiméret.

waklarma | 2010-02-05 21:29

Igen a könyv szerint a 10W40 sokkal tágabb határok között használható, hidegben és melegben is.

Bálint66 | 2010-02-05 20:28 waklarma részére

Viszkozitásban különbözik a 2 olaj amit írtál. A 10W a téli viszkozitást jelzi a 40-es pedig a nyárit. Sűrűségben térnek el ha jól tudom. Ettől függetlenül még jó lehet.

waklarma | 2010-02-05 19:02

Sziasztok!

A diesel mazda 6 121 LE autómba cseréltem olajat és olajszűrőt. A könyvszerinti specifikációnak megfelelő 10W40-es castrol - kifejezetten diesel autókhoz készült - olajat tettem bele. Ez nagyon nagy gáz, mert láttam most, hogy többen írtátok a 5W40-est. A könyv szerint azonban ez is megfelelő, vagy nem?

Hanzlik | 2010-02-05 17:02

Köszönöm szépen Mazda autó. és kérnék egy utólsó segítséget találtam jó árban egy alufelnit Artec Wheels 7jx15 h2 k2 kerékagy:67 ET:40 5x114,3. ez már elmegy rajta. és 15-ös felninek mennyinek kell lenni a kerék átmárőjének? gyors választ előre is köszi

Ricsi | 2010-02-05 16:07 mazda-auto.hu részére

Köszi mazda-auto!
Remélem a kompresszióm rendben van.

mazda-auto.hu | 2010-02-05 11:53 Ricsi részére

Nincs mechanikus gátja a visszafele forgásnak. Meredekebb lejtőn könnyen előfordul az ilyesmi. Ha a 310Nm nem csúsztatja meg a tengelykapcsolót, akkor valószínűleg a közepes lejtő sem fogja.

Ricsi | 2010-02-05 11:05

Sziasztok,

erdeklődnék, valaki tapasztalt e hasonlót, esetleg normális e a jelenség:
Mazda 6 kombi 136LE diesel egy közepes meredekségő parton (kocsibeálló) farral felállva, hátramenetbe rakva is előrefelé legurul...e szerint a kerék a váltón keresztül a motor főtengelyét balra akarná forgatni, ami nem megy. De akkor a kupplung olyan rossz lehet, hogy megcsúszik? Nem éreztem, hogy csúszna a kupplungom sosem. 1-esben is lassan gurulgat előre, de az lehetne a kompresszió miatt is. Normális ez így?
Köszi a válaszokat: Ricsi

mazda-auto.hu | 2010-02-05 08:14 Hanzlik részére

67-es átmérőjű a kerékagy illesztő gyűrűje a Mazda6 esetében. Az alacsony ET és a 7 coll szélesség igen "agresszív" kerékállást ad. Kintebb lesz a kerék a sárvédőkhöz képest, mint eredetileg.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó