2025. Június 16. Hétfő - Jusztin

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Bela76 | 2017-02-13 11:54

Tisztelt Mazda-Auto, illetve fórumtársak!

Mazda 6 1.8 benzines, 2004.dec-i autóm van 168e km-rel, aminek egyre jelentősebb az olajfogyasztása, kb. 1liter/1500km. ~1 évvel ezelőtt még 2000km-enként fogyasztott ugyanennyit. A szerelőm szerint 99%-ban a szelepszárszimeringek a hibásak.

Mivel nem túl sokat megyünk vele (kb. 15e/év) eddig nem terveztem megcsináltatni, de egyre rosszabb sajnos, és egyre sűrűbben rángat is (szintén a szerelőm szerint az elégetett olaj miatt ami lerakódik pl. a fojtószelepnél).

2 kérdésem lenne:

(1) van-e olyan szimering-felújító adalék, amit tudnak ajánlani? és nem teljesen haszontalan, esetleg javít valamit rajta? Wynn’s terméket találtam ami esetleg jó lehet.

(2)- ha más módon nem megy, megcsináltatnám, mivel egyéb gondja nincs az autónak, meg vagyok vele elégedve. Milyen költségre számíthatok (tól-ig) a szelepszárszimering javításnál a járulékos költségekkel együtt? Pl. tömítések, egyebek? Mi az amit ilyenkor muszáj még cserélni/felújítani benne?

Előre is köszönöm válaszát!

Béla

vectralino | 2017-02-13 11:15 Mdk részére

Az enyém 1.8-as.Télen vegyes 9 liter, nyáron 8.3 liter.Országúton simán 8 alá lemegy , pl nyáron balcsi 7.4 liter.

Mdk | 2017-02-13 08:14 vectralino részére

Szia, Köszönöm várom.

A tiedben milyen motor van, és menniyt fogyaszt?

Tesómé 8,4literaz enyém 9,5liter és annyival nem könnyebb a lába sztem.

Csak azért, ha már a lambdaszondánál járunk. :)

vectralino | 2017-02-12 20:46 Mdk részére

Szia !

Beszéltem a szomszéddal,elsőre azt mondta,hogy akár felső lambdaszonda is lehet,de majd próbál hozni egy diagnosztikai műszert és ráteszi.Meg majd frissíti az autó szoftverét.Csak nem tudom mikor lesz belőle valami,mert most a nissannál dolgozik és csak a volt kollégáján múlik,hogy mikor tudja elhozni a műszert. De most,hogy ment az autóval délután,alig volt észrevehető a jelenség,úgyhogy azt mondta,hogy nagy gebasz nem lehet.Majd írok a fejleményről.

2.2 185le | 2017-02-11 12:58

Sziasztok!

olyan problemam van mazda 6 2.2 185le 2010-es es az auto egyszer csak megalt,minden kivillant.Mikor ujra inditanan csak kattan egyett pl mikor az aku lemerult de nincs lemerulve. 

Peti79 | 2017-02-11 12:01

Tisztelt szakértő!

Mazda 6 2004-es van a tulajdonomban JMZGY19R201162617 alvázszámmal!

A problémám az hogy sajnos a kintről vásárolt kocsihoz csak egy kulcsot kaptam és szeretném pótolni azt. Nem tudom hogy a csip a kulcsban van e ami igen vékony, vagy az autót lezáró távirányítóban?

Valamint érdekel hogy mire számíthatok a pótlását illetőleg és mi a menete a pótlásnak?

Válaszát előre is köszönöm!

lemmy71 | 2017-02-10 22:30 Hanzlik részére

Szintén egy 2003 –as 2.0 cdte hatosom van. Tavaly tűzkarikát cseréltem az injektorok alatt, amikor összeraktam és indítottam egyből beindult de összevissza járt a motor, pedig alaposan kilégtelenítettem a rendszert egy idő után magához tért és szépen járni kezdet. Akkor leállítottam utána nekem se akart egy istenért  se beindulni crying közel másfél két órát kínlódtam vele, hatvanhatszor újra légtelenítettem, gyújtás fel gyújtás le és a csatlakozókat lehúztam majd sorba vissza rakosgattam. Egyszer csak beindult majd szépen kisimult a járása a motornak, azóta is kitűnően indul smiley De hogy mitől is indult be a motor, az máig titok, egyszóval lehet vele szórakoznilaugh

Mdk | 2017-02-10 20:45 vectralino részére

Szia,

Akkumlátor csere után nekem sem állt be az alapjárat, még 1000km után sem bárhogy, bármit csináltam vele. Aztán kaptam egy segítséget, miszerint takarítsam ki a fojtószelepet. Ezt meg is csináltam egy laza 1,5 óra alatt(most már mennem 1 óra alatt is) és utána pillanatok alatt beállt az alapjárat és mintha odaszögezték volna a 750rpm-hez a mutatót. Azután tesómét is megcsináltuk, az is tökéletes lett. Szóval sztem ne próbálgasd hanem takarítsd ki a szelepet, de le kell venni teljesen, ne befele fújd a retket a blokkba.

Jó hogy van egy ilyen tűzhöz közeli segítséged, majd írd meg a végeredményt, kíváncsi vagyok. Ez a megtorpanós gyorsítás nagyon zavaró nekem.

Üdv.

 

Fery | 2017-02-10 14:49 mazda-auto.hu2 részére

Igen az izzók jók, mert ha a kapcsolót használom mellettük, akkor világítanak.

vectralino | 2017-02-10 10:32 Mdk részére

Most cserélem majd ki a tömítést,remélem megoldódik a probléma. Bár nem látom,hogy hol szivárog az olaj.Nekem akkumulátor csere után elkezdett ingadozni az alapjárat 600-1000 között ugrált. Szomszédom autószerelő,ő mondta,hogy a fojtószelepnek újra kell tanulnia.Hidegindítás után járassam alapjáraton míg bemelegszik,majd hadjam lehűlni. Vagy motorfékeztessem.Húzassam ki 4000 fölé és motorfékkel lassúljak. A hidegen alig észrevehető, meg meg torpanással nem is nagyon foglalkoztam,míg tőled nem hallottam. Először a kuplungra gondoltam, hogy rakoncátlankodik,és mire bemelegszik ,jobb lesz a lendkerék és a tárcsa kapcsolata  a hőtágulástól,de ez lehet hülyeség. Majd megkérdezem a szomszédot,ő dolgozott a mazda zakarnál is,neki vágnia kellene. Ha esetleg megtudok valamit majd írok.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó