2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Mdk | 2017-02-04 20:51

Üdvözletem!

 

2006/12 FL 1.8 benzin M6 valós185.000km

Érdeklődnék egy tünet után, hogy mi lehet az ok, vagy okok, merre induljak a szerelővel.

Alapjárat és 2000rpm közöt nem húz egyenletesen, 1. 2. fokozatban az autó. Van hogy 3. fokozatban is észreveszem, de az annyira elenyésző és ritka, hogy nem érdemel szót. Hideg motornál jobban megfigyelhető, meleg motornál már csak minimálisan csinálja.

Üresben megpörgetve semmi sem vehető belőle észre, gyakorlatilag terhelés hatására következik be a probléma.

Üzemanyag fogyasztásom nem nőtt meg, most télen városban stabilan 9,5liter és dinamikusan haladok.

Lefulladni nem akar, csak ha nagyon rosszul bánok a kuplunggal.

Ereje van az autónak, úgy érzem meg rendesen a ccm-hez és kg-hoz viszonyítva aprobléma leginkább az, hogy amikor húz egyenletesen akkor meg-meg torpan finoman egy pillanatra míg el nem éri a 2000rpm-ot.

3.-4. fokozatban részben azért sem figyelhető meg véleményem szerint ez a jelenség, mert ott már 1800-2000rpm-ig esik csak vissza a fordulat és onnan húz.

A pillangószelep ki van takarítva és az alapjáratom is beáll rendesen viszonylag hamar, ha leveszem az akkumlátorsarut.

A gyertyákat most cseréltem, pont ebből az okból kifolyólag, mert keletkezett ez a probléma, ami továbbra is fennáll. 

Gyertyacsere közben vettem észre, hogy az 1-es gyertya körül állt az olaj ami a szerelő szerint szelepfedél tömítés, ez még cserére vár, nem tudom mennyire szólhat közbe a problémába.

Előre is köszönöm.

dani001 | 2017-02-04 20:16 Morzsi007 részére

Igen, én is most olvasgattam arról hogy két olajcsere között is bevág egy liter olajat, úgy hogy nincs baja a motornak.

dani001 | 2017-02-04 20:14 pusi65 részére

Köszi!Minden hozzászólás hasznomra válik és új információkat ad a típusról. :-)

Morzsi007 | 2017-02-04 13:51 dani001 részére

 Sajnos erre nem tudok mit mondani. Nekem GH-s Mazdám van, amit Te nézegetsz az a GG-s. Annyit olvastam ezekről a 2.3-as benzin motorokról hogy érzékeny az olajszintre. Ezeknek nem tudom mennyi lehet a fogyasztása. 

pusi65 | 2017-02-04 09:01 dani001 részére

Kedves dani001, csak pár szóval szeretnék bezavarni a diskurzusba: az adott telep tele van kintről behozott autóval. Egy jó állapotú autó kint is viszonylag magas áron kel el. Ami hulladék, az meg jön keletre. Szerinted a 800 ezres eladási ár milyen netto kinti vételi árból jött össze? kb. 500-1000 EUR. (De lehet, hogy ingyen volt,mert kint már vizsgáztathatatlanná vált és a bontóba szállításért, forgalomból kivonásért nem kellett többszáz EUR-t fizetni.) Na mit kapni ennyiért? A Mazda egy átlagosnál sokkal jobb autókat gyártó cég, de ami le van harcolva, arról nem reális beszélni és ha valaki ilyet vesz, számolnia kell sok mindennel. Persze a végén megállapítja, hogy “csak bajom volt a Mazdával”. Nagyon elenyésző a “típushiba”, inkább “állapotot”, “ki volt a karbantartó?” kell figyelni és nem a 1.8 vagy 2.0 a kérdés. Remélem hasznodra válik ez a rövidke szentenció.

dani001 | 2017-02-03 20:34 Morzsi007 részére

Szerinted ez?

https://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/6/mazda_6_sport_2.3_gt-10894257

dani001 | 2017-02-03 17:21 Misike részére

Nincs baj az 1.8-asokkal, de valamiért a 2.0-2.3-asok olcsóbbak a piacon. Vajon miért?

Morzsi007 | 2017-02-03 11:31 dani001 részére

Még annyit, hogy pályán 130-140-nél 7-7,5L, 90-110-nél meg 5-6,5L amit mutat a gép. De volt, hogy beálltam 11x-re és 6 L-t mutatott tempomattal. A kocsi viszonylag könnyűnek mondható 1350kg. 

Misike | 2017-02-03 10:27 dani001 részére

Mibaj az 1,8assal?

Morzsi007 | 2017-02-03 07:28 dani001 részére

Általában normálisan használom az autót, nem hajtom, de nehéz visszatartani a lábam:-)). Városban használom az autót 90%-ban, most, hogy megszületett a 2. gyerkőc nem igen megyünk hosszabb utakra. Minden nap ezzel járok dolgozni városon belül 6km-re van a munkahelyem. Most télen a gép 9.1L mutat pár decit csalhat, max 9.5L ahogy számolgattam én. Nyáron 7.5-8,5 között mozog. Ha csak itt használom akkor 8.5-re felmászik. 70%-ba normális vezetési stílus. Ismerek olyat, aki tapossa neki folyamatosan, de 10 fölé nem igen megy neki. Én évi 10-15000 km-t megyek, nem sokat. Szerintem, ha tudsz venni egy ilyet, nem fog rámenni a gatyád. Mivel “csak” 170 lovas a 2.5-ös motor, abszolút nincs kihegyezve, más gyártó ekkora motorból 220 feletti teljesítményt is kihoz, de nem is ál meg 10 L alatt. Én nem bántam meg, élmény vezetni az 1.4-es után-:))

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó