2025. Június 23. Hétfő - Zoltán
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda logó történelem.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
Misike | 2017-02-01 22:29 Toma részére
Na épp erről beszélek én is,ettől félek én is… valami tipushiba van a mazda DPF szűrőjével,mert ennek nem így kéne lennie… a kényelmén és a küllemén kívül egyre inkább nincs más,ami megfogjon sajnos benne… :(
Időközben olvasgattam külföldi szervizes fórumokat is,ahol azt mondták,hogy a dieselek motorolaja ami minimálisan is a kipufogóba jut,és vége tőle a DPF-nek...de érdekes mod más autónál is megy el a turbó mellett idővel ,vagy a coolerből kerül némi odakerült olaj beszívásra de nem vágja ilyen hamar tönkre a részecskeszűrőt, csak a mazdánál,legyen az 3-as vagy 6-os diesel… azt is írták hogy a gyári DPF-hez ajánlott motorolajoktol is ugyanezt csinálja a mazda,ha egyszer olyan olajat kapott ami nem volt belevaló,vagy a turbóval kezdődő baj van...
Toma | 2017-02-01 20:07
Tisztelt Mazda szakértők!
Néhány napja vásároltam Németországban egy 2010.11 havi 6ost,full extra szerintem,179lovas 2.2es dízel.
1300km-ről hoztam,első tulajdonostól új autóba beszámított darab volt,tehát egy hivatalos mazda kereskedésben várt.Előzetes telefonálások alapján teljesen hiba és sérülésmentesnek leírt,megkímélt darabnak mondták,145e km futással.Szervízkönyv,számlák javításokról,kis biléták a motortérben az utolsó olaj-folyadékok és szűrők idejéről.Tényleg jó állapotú volt külsőre,szépen indult próbakört is mentünk vele,viszont nem éreztem az erejét csak 3-4000 fordulatnál.Na mindegy gondoltam ez ilyen kis komótos fajta,elhoztam.
300km után DPF várga lámpa gondoltam regenerál,el is végezte szépen.900km-nél újra kigyulladt viszont itt már kb 3 perc után átváltott villogó üzemre,megjelent egy kis sárga lámpa is hogy szervíz gondolom….Tankolás után se tűnt el,hazajöttem vele így.teljesítménye 0.azóta el sem indítottam.Ahogy olvastam,vagy takarítás és talán jó lesz vagy csere – vagy amit többen mondtak,hogy szedessem ki,mert minek az csak többet fogyaszt…Ötlet,javaslat várom a véleményeket.
Másik kérdés: a navigációja DVD-alapú viszont nem magyar,de legalább angolul tud mégha nagy bánatomra hazaérve egy nagy fehér pontot mutat csak,gondolom nincs magyarország a térképen.Erre,ennek okosítására,vagy használhatóvá tételére mit lehet elkövetni?
Előre is köszönöm a válaszokat!
lakko88 | 2017-02-01 17:50
Üdv mindenkinek!
Egy hete vagyok Mazda 6 tulajdonos! Az auto 2005-ös évjáratú, 2000 disel kombi. Vásárláskor minden tökéletes volt és mese szép :) Rá 3 napra kigyulladt a menetstab lámpa és a motor lámpa a műszerfalon. Kb 50-60 km után ez eltűnt.
Viszont elő jött egy csattogó hang a motorból! Az autó indul, nem rángat, szépen reagál a gázadásra, viszont hangos, ütemes csattogása van.
Két szerelő nézte eddig, mindketten vakarják a fejüket és találgatnak. A diagnosztika nem írt ki semmi hibát!
Telálkozott már valaki ilyennel? Minden ötletnek nagyon örülnék!
Köszi,
Hanzlik | 2017-02-01 09:33
Kedves mindenki. Valaki segitsen olyan hiba jött elő 2hete a mazda 6 2.0diesel 121le 2003 as kocsimnal h melegen lealliottam majd negyed ora utan nem indult es azota sem mintha uzemanyagot nem kapna. Van ismeros korben ugyan ilyen at raktam a magasnyomasú szelepet ami a pumpaban van azzal sem indult at raktam a komplett rail csovet azzal sem. A nagynyomasu pampara ha rakok egy mehanikus porlasztot akkor porlaszt ha a rail cso utan rakom ra akkor mar nem. Resolajat mertem aminek tobb volt azt kicsereltem de igy sem indul es jelet sem adja. Segitsen valaki legyen szives koszonom
László84 | 2017-02-01 07:51
Mdk | 2017-01-31 17:45
Üdvözletem!
2006/12 FL 1.8 benzin M6 valós185.000km
Érdeklődnék egy tünet után, hogy mi lehet az ok, vagy okok, merre induljak a szerelővel.
Alapjárat és 2000rpm közöt nem húz egyenletesen, 1. 2. fokozatban az autó. Van hogy 3. fokozatban is észreveszem, de az annyira elenyésző és ritka, hogy nem érdemel szót. Hideg motornál jobban megfigyelhető, meleg motornál már csak minimálisan csinálja.
Üresben megpörgetve semmi sem vehető belőle észre, gyakorlatilag terhelés hatására következik be a probléma.
Üzemanyag fogyasztásom nem nőtt meg, most télen városban stabilan 9,5liter és dinamikusan haladok.
Lefulladni nem akar, csak ha nagyon rosszul bánok a kuplunggal.
Ereje van az autónak, úgy érzem meg rendesen a ccm-hez és kg-hoz viszonyítva aprobléma leginkább az, hogy amikor húz egyenletesen akkor meg-meg torpan finoman egy pillanatra míg el nem éri a 2000rpm-ot.
3.-4. fokozatban részben azért sem figyelhető meg véleményem szerint ez a jelenség, mert ott már 1800-2000rpm-ig esik csak vissza a fordulat és onnan húz.
A pillangószelep ki van takarítva és az alapjáratom is beáll rendesen viszonylag hamar, ha leveszem az akkumlátorsarut.
A gyertyákat most cseréltem, pont ebből az okból kifolyólag, mert keletkezett ez a probléma, ami továbbra is fennáll.
Gyertyacsere közben vettem észre, hogy az 1-es gyertya körül állt az olaj ami a szerelő szerint szelepfedél tömítés, ez még cserére vár, nem tudom mennyire szólhat közbe a problémába.
Előre is köszönöm.
mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 13:40 Peti79 részére
Melegítéssel.
mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 13:10 Misike részére
Normál használat esetén egyáltalán nem jellemző a DPF eltömődés, de az eltömődések többségének is mindig oka van, pl. befecskendező hiba, érzékelő hiba stb. Normál használat alatt azt értem, hogy nem csak rövid utakon (városban) van használva az autó, hanem rendszeresen megy hosszabb utakra is.
mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 13:05 Hunika2008 részére
Most se tudunk nagyon mit mondani, a remegés elképzelhető, hogy a kettőstömegű miatt van, de jellemzően nem pont ilyen tünetei szoktak lenni. A befecskendezőket kivétel előtt egy Mazda műszerrel kellene megnézni, és a korrekciós értékek eltérése alapján kiszűrni, hogy melyik lehet esetleg hibás.
Bela77 | 2017-01-31 12:00 Misike részére
Nekem 2006-os évjáratú DPF-es van, 242e km van benne, még soha nem kellett cserélni vagy tisztítani a DPF-et, igaz én minden nap autóúton használom és csak keveset városban (így a fogyasztás is 6l alatt marad). Gyári a kuplug is. Én magam kb. 70ezret tettem bele, ez idő alatt csak klímát javíttattam és kopóalkatrészt (fék, futómű, vezérlés) cseréltettem.Viszont kb. úgy rozsdásodik, mint egy 6-8 évvel öregebb német autó…