2025. Június 24. Kedd - Iván
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Új Mazda3 álca nélkül?
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-06-11 09:37 Ko részére
Valószínűleg a turbófeltöltő csapágyazásán keresztül jutva kerül az égéstérbe ennyi motorolaj. Ez például a töltőlevegő hűtő kiszerelésével nagyjából meg lehet állapítani. Amennyiben áll benne az olaj, akkor a turbóra vezethető vissza a fokozott olajfogyasztás. A turbó, kopásból eredő tömítetlenségét a leállítási szabály sorozatos elmulasztása, vagy akár egy alkalommal előforduló túl alacsony olajszint is fokozza, illetve elindítja.
Persze más is lehet a probléma okozója, de az előbbiekben leírt dolog a legjobban jellemző.
(A Toyota is turbós volt?)
Ko | 2009-06-11 03:23
Node nem is a gumiválasztás miatt vagyok itt, azon már túl vagyok.
Azért járok erre, mert Mazda-auto szakértő véleményére volnék kiváncsi, azzal kapcsolatban, hogy az idei szerviz közeledvén, egy év és kb. 12000 km alatt 4 liter olajat kellet utántölteni. Ezt kicsit túlzásnak érzem, az utóbbi tiz évben a Toyotáknál összesen egy alkalommal kellett utántölteni fél litert két szerviz között.
2004-es 136/os dizelről van szó, 75000 km-el, amibe a budaörsi Mazda szervizben Total Quartz 7000 –t töltöttek, és ugyanezzel pótoltam.
Kell ezzel foglalkozni, vagy csak időben pótolni kell a szintig, mint régen a Skoda farosoknál ?
Mi lehet az oka ?
Ko | 2009-06-11 03:05
A P7 az idei ADAC tesztbe azért nem került be, mert az ADAC maga szerzi be tesztekhez a gumikat, ugyanabból a tipusból több készletet is, és mindig különböző helyekről. És a azt tapasztalta, hogy a különböző készletek eléggé másként viselkedtek a Pirellinél.
Ennek oka pedig az, hogy a különböző autóipusokhoz optimalizálják őket, és eléggé más egy Mercédeszhez készitett P7 mint egy másik márkához, vagy a márkafüggetlen változat. Ráadásul akkoriban nem is volt jelölve a gumin hogy melyik fajta, igy a P7 –et egyszerűen diszkvalifikálták.
Ettől még valószinű, hogy kiváló gumi, de hogy melyik változata konkrétan mennyire, azt nem tudhatjuk emiatt a gikszer miatt.
Részemről nem sokat adok a gumisok véleményére, ők azt adják el, amin a nagyobb hasznuk van, és egy csomó fizetett újságteszthez hasonlóan anyagilag erősen érdekeltek a dologban. Meg nem is próbálnak ki tizfajta gumit a kocsijukon, még érzésre sem tudják melyik a jobb, mérni meg végképp nem tudnak.
Most is a megbizhatóbb ADAC teszt alapján választottam, amiből a Pirelli sajnos kimaradt. Most a kis oszlopokban leirt nekem fontos tulajdonságok alapján éppen az első helyezett volt szimpatipus.
man200 | 2009-06-10 16:52
Üdv.Fórumozók!
Gumis ügyet én vetettem fel.Eléggé megoszlanak a vélemények,a gumisok körében is.Nagy gumiszervíz tulajdonosnak van 1 első generációs Mazda 6-osa,Nokian H gumi van fent.Véleménye szerint jó választás. Szárazon és nedves körülmények között is jól teljesít, komfortja és kopása is jó. Pirelli P7,P7 cinturatoról annyit mondott ,hogy nagyrészt autó tipusokhoz gyártyák. Fordhoz, Alfákhoz, Opelhez ..., kifejzetten az autógyártó igényeihez igazodva.Mutatott 1-2 gumit, amin jelölve is van hogy a fent említett gyártóknak készült.2009 ADAC gumitesztbe ezért nem került bele. Continental Premiumcontact 2 is jó, csak futás teljesítménye kisseb, de 3000Ft-tal több darabja,ár /értékarány tekintetében Nokiánt ajánlotta .Alapból hangosabb az M6 mint egy Renault Laguna,vagy C5-ös.Másik gumis a Pirellit P7 javasolta gumitesztekre alapozva.Talán a Nokián H választom, ha addig nem lesz jobb.
Üdv.Mindenkinek:MAN200
kaboca | 2009-06-10 00:15 mazda-auto.hu részére
Gumiügyben talán segít dönteni: http://totalcar.hu/magazin/technika/adacnyari!4
Oszi | 2009-06-09 21:00 Fecó részére
Mint irtam a normalis minden napokban nem venni eszre kulonbseget viszont kint az autopalyan nagy sebessegnel mondjuk nemetorszagban sokat szamit es igaza ott erezheto a kulonbseg gumi es gumi kozt illetve esoben.
A gyari gumival esoben szinte lehetetlen volt az orszaguti kozlekedes mert folyamatosan feluszott ezzert vettunk conti-t es zongorazni lehet a kulonbseget pedig a bridgeston se rossz csak mas utviszonyok kozt es persze nem az amit gyarilag tesznek a mazdara.Az MPS-re szerelt bridgestone mar jo volt.
dobaki2 | 2009-06-08 15:50
Bocsi!
Még az előzőhöz!
Ha nem lett volna garanciás akkor hagytam volna az egészet annyiban, mivel a szerelő azt mondta, hogy még legalább százezer km-t elmenne így az autó. A vákumpumpa ára kb. 250000Ft lett volna. Ennyiért elcsöröghetett volna még egy darabig.
dobaki2 | 2009-06-08 15:46 poppec részére
Nekem 140 LE diesel-nél volt 2000-2500 fordulatnál csilingelés. A problémát a vákumszivattyú okozta. Meg kellett harcolni ért, hogy garanciába kicsréljék. A hivatkozás az volt, hogy másik autóba is csörög. Persze az egészben az volt a furcs, hogy az autóban 10000 km volt. Kicserélték!!!!!!!!
Megszünt a csörgés!!!!!!!
mazda-auto.hu | 2009-06-08 14:06 poppec részére
Az EGR hibája például ingadozó alapjáratban, teljesítmény is vesztésben jelentkezhet, és hangja is lehet. Ettől függetlenül sok minden más is okozhatja a csörgő hangot, pl. befecskendezési probléma, vákuum szivattyú stb... Látatlanban passz.
poppec | 2009-06-08 10:36
Üdv rm250!
Egy eve vettem egy hasonlo koru 136LE-s 6-os dizelt ami oruletbe kergetett engem is az 1800-as fordulat koruli "csilingelessel". 3 markaszervizben jartam, mire komolyabb valaszt is kaptam mint hogy "vmi alátét zörög"… Az idos szaki hatarozottan es egyertelmuen a nyitott oldalu EGR szelepre mutatott. Azt mondta, h. eleinte ilyet szereltek be a 6-os dizelekbe, ezekbol sokat csereltek is garanciabam, kesobb pedig zárttá tettek a kis fem kütyüt ami a hang forrasa. Es hogy ne izgassam magam miatta, ez nem befolyasolja a mukodeset. Hat most probalom nem izgatni magam…:)
Aztan most rakeresek a neten a temara, latom, hogy ezt szokas tisztitani is esetleg
Kerdeznem tisztelt mada-auto.hu-t, hogy ennek a koszolodasa milyen tuneteket okozhat, hogy lehet eszrevenni, hogy gond van vele? Koszonettel, udv Poppec