2025. December 19. Péntek - Viola
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 Sport 2.0i
Mazda6 Skyactiv-D 2.2.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h










mazda-auto.hu | 2009-06-22 11:14 dobaki2 részére
A gyári vezérlőegység (önmagában) nem teszi lehetővé a szoftvert egyedi kalibrálását, de nem is valószínű, hogy erre szükség lenne. Amennyiben a gépkocsihoz a szervizkomputer által felajánlott legfrissebb szotvert töltötték fel, akkor abban az "olajnyomás lámpa" és a "turbózaj" újítás együttesen benne van.
A szoftverszám a feltöltés folyamán összehasonlítható volt a központ által megadott azonosítóval, így elvileg tévedés kizárva.
Nagyon minimális az esély a turbó hirtelen összeomlására, ezért amennyiben tényleg ez okozza a hangot, esetleg valóban célszerű lenne megvárni, hogy lesz-e változás a futásteljesítmény növekedtével.
dobaki2 | 2009-06-22 10:39
Lehet hogy hülye kérdés, de software-sen vissza tudják állítani a normál Mazda diesel hangot? Az sajnos tény, hogy a jelentkező furcsa hangot azóta tapasztalom, amióta megcsinálták pár hónapja a software frissítést. Addig nekem semmi bajom nem volt vele. Megnyugtat az a tény, hogy a turbó hang nem okoz problémát, de én ezt a kombo Mazda 6-ot családi autónak vásároltam. Egy olyan autót kaptam a vásárláskor amely csendes, a mostanival ellentétben. A turbó 2000-es fordulatszámnál folyamatos búgó hangot ad, a szakszervízben elismerték hogy furcsa a hangja (másik hasonló autóban nincs), de nem tudnak vele mit kezdeni. Azt mondták járjak vele, mert ha komolyabb hibára utal, akkor még 3 éves koráig előjöhet a probléma.
Tudom, hogy az én autóm alvázszám szerint turbó rezonanciális problámákat okozhat, amelyet elvileg a software frissítéssel korrigáltak. Igaz a software frissítésre nem a turbó miatt voltam, hanem az olajszint mérése miatti frissítés okán. Abban a frissítésben benne volt a turbó softare frissítés? Az autó egyébként eredetileg németországi és a olajszíntes software frissítésig semilyen hiba jelenség nem volt. Nem lehet hogy a software frissítés során olyan Mazda 6 software-t raktak fel rá, amely a nem rezonáló turbosokra kellett volna?
mazda-auto.hu | 2009-06-22 10:06 mazda-auto.hu részére
Ezt mindegy= ezt mintegy
mazda-auto.hu | 2009-06-22 10:05 dobaki2 részére
A turbófeltöltőben a gázok fokozott áramlása hőmérséklettől függően is generálhat hangokat. Ezt mindegy igazolja, hogy a befecskendezés szortveres módiosításával is lehet a hangzást módosítani. Problémát egyébként nem okoz a hang.
Csak egy megjegyzés: kinyomott kuplunggal egyáltalán nem javasolt pörgetni a motort. Ezzel a kinyomócsapágy élettartamát jelentősen lehet csökkenteni.
Érdekes egyébként, hogy a legutóbbi TC Mazda6 tesztben gyakorlatilag a kuplungpedál remegését hozzák fel az autó egyetlen gyenge pontjának.
dobaki2 | 2009-06-22 07:55
Az hogy esetleg csapágyas lenne az autó 13000km után, az elég furcsa lenne. De ha így van akkor fel kell gyújtani ezt a Mazdát!
Egy évesen 13000km-rel ilyen problémák?!
dobaki2 | 2009-06-22 06:42
Messze vagyok Bp-től (pár száz km)
Oszi | 2009-06-21 22:47 Oszi részére
Amugy Bp-i vagy? kivancsisagbol meghalgatnam :)
Oszi | 2009-06-21 22:46 Oszi részére
2008-as autoban garis a kettostomegu lendkerek :) csereljek ki.
Oszi | 2009-06-21 22:45 dobaki2 részére
Kettos tomegu lenkerek miatt lehet vagy kinyomo csapagy .
Kis apro utest nem erezni olyankor a kuplungon??? illetve csak 1500-1800 as fordulat felett jelentkezik???
Nalam is van ez a jelenseg :)
Eloszor kis apro utes volt a pedalon a hang kesereteben ekkor mindenki a kettostomegu lendkereket mondta aztan kuplung ledobb lendkerek cserelve majd jott a meglepetes :) minden maradt ugyan ugy ekkor levettek mazda-autoek a kartert es kiderul,hogy csapagyas az auto am nalam ez vissza vezetheto volt egy korabbi motor javitasra.
Megcsinaltak majd a kis apro utes es hang megszunt egy rovid idore aztan a hang es erzes halvanyan kezd vissazterni.
Probalok ugy valtani,hogy vissza essen egy csepet a fordulatszam es igy nem hallom illetve erzem.
Szerintem egy turat meger ,hogy mazda-autoek is meghalgassak.
dobaki2 | 2009-06-21 17:59
2008-as 2.0 diesel (140 LE) gépkocsimba a software frissítés óta jelentkező furcsa motorhangot továbbra sem tudták kioperálni a motorból. Már odáig jutottak a szervízben, hogy esetleg turbót cserélnek, de vizuális ellenőrzést követően (lehuzták a bemenő gumitömlőt, és kézzel ellenőrizték a csapágyat) letettek róla. Érdeklődnék arról, hogy ettől függetlenül lehet hogy mégis a turbó adja a hangot?
Másik kérdés:
Egy ideje a sebességváltásoknál (leginkább egyes és kettes sebesség fokozatoknál érzékelhető) a kuplung kinyomásakor egy morgás halható ahogy vissza esik a fordulatszám. Ha kinyomott kuplunggal pörgetjük a motort, akkor furcsa (magasabb fordulatnál) morgó, dübörgő hangot ad a motor, mely nem tapasztalható ha üres fokozatban a kuplung benyomása nélkül pörgetjük a motort. A szakszervízben azt mondták, hogy ez a kettős tömegü lendkerék hangja. Akkor most ez probléma vagy sem? Eddig miért nem tapasztaltam? Korábbi diesel Mazda 6 (120Le) és Mazda 5 (110Le) gépkocsimon ilyen jelenséget nem tapasztaltam. Vagy azokban nem volt kettős tömegű lendkerék? Ha ez a jalenség problémát jelez elindulhatok-e vele a közzeljövőben egy 4-5 ezer km-es útra?
Válaszát előre is köszönöm!