2025. December 19. Péntek - Viola
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda 3 Sport 2.0i
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó










mazda-auto.hu | 2009-03-26 09:58 dobaki2 részére
A legtöbb turbó hiba nem teljesítmény vesztésben jelentkezik, az már csak általában közvetlenül a végső stádiumban jellemző. Sokkal jellemzőbb a megnövekedett olajfogyasztás. Egy Mazda DPF-es rendszerű autó esetében ezt például úgy lehet ellenőrizni, hogy vizuálisan át kell nézni, mennyi motorolaj van a turbótól az intercoolerig vezető ágban. Valamennyi mindig van, de ha sok, és nem csak a rendszer legmélyebb pontján, akkor az már a turbófeltöltő hibájára utal.
mazda-auto.hu | 2009-03-26 09:19 zsoldoszoltan részére
Úgynevezett befeszítésre lesz szükség, illetve zsírzásra. A hivatalos Mazda szervizekben ismerik a műveletet.
zsoldoszoltan | 2009-03-26 08:34
Sziasztok!
2005 Mazda 6 diesel 120 LE a hosszbordásszíj feszitő ás támasztó görgő méreteit (külső-belső átmérő, szélesség) valaki megtudja adni? Előre is köszönöm!
dobaki2 | 2009-03-25 19:48 mazda-auto.hu részére
A programozást végig tudták futatni, a számítógépes ellenőrzés nem mutatott ki hibát. Ugyan a befecskendezők számait manuálisan nem hasonlították össze a számítógépben lévőkkel. A számítógép az ellenőrzés során autómatikusan érzékeli ha a befecskendzők installálása során rosszul írták be a számokat?
Nekem a software frissítés előtt a motornak japánosan csendes diesel hangja volt, és a turbó sem sipolt (egy bizonyos fordulatszámnál mintha valami ki-be kapcsolna). Azóta minden megváltozott hátrányára.
A szervízben lassan hülyének néznek, mert ennyiszer még Mazdát nem vittem vissza, pedig már volt több M6 és M5 -öm is (mind diesel). Egyébként az autóban van erő, jól gyorsul, csak jóval hangosabb lett (végsebességre majdnem 215-öt megy). Ja igen én nem szoktam hajtani, csak kipróbáltam, mert azt mondták a szervízben, hogy ha turbó hibás akkor a teljesítmény jelentősen csökken. A motorolajszint (10000km) szinte egyáltalán nem emelkedett még pedig sokat városban járok, igaz a regenerálás közben rendszeresen egyel alacsonyabb fokozatban üzemeltetem a kocsit. Nem lehetséges az, hogy amennyivel nő az olajszint, azt esetleg a motor megeszi? Amikor a DPF-et ellenőrizték a számítógép alacsony értéket mutatott (ha jól emlékszem akkor 0,51)
Kriszu | 2009-03-25 18:42 zsoldoszoltan részére
Szia!
Szerintem kormányzsírzás kell neki, az enyémen segített.
zsoldoszoltan | 2009-03-25 18:35
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni. Mazda 6 120LE-s 2005 dieselnél, pár napja észre vettem, hogy a kormány kotyog a kezemben, főleg rossz úton. Mi a jelenség oka? És mi a megoldás rá? Válaszotokat előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2009-03-25 09:37 dobaki2 részére
Össze kellene hasonlítani, hogy a szerviz komputer által kiírt befecskendező jelölő számok egyeznek-e a befecskendezőkre írt számokkal. Ha igen, és mégsem lehet végig futtatni az ún. tanulási eljárást, akkor beszélhetünk befecskendező hibáról.
mazda-auto.hu | 2009-03-25 08:50 MZs. részére
Elképzelhető, hogy a befecskendezők lazultak fel, de más is lehet, mindenképpen meg kellene mutatni egy Mazda szerelőnek.
mazda-auto.hu | 2009-03-25 08:37 Élõati részére
Az üzemanyag szűrőt az MPS-ben nem kell cserélni Európában, véletlenül nem töröltem ki a válaszból. Az árak bruttó kedvezményes árak.
dobaki2 | 2009-03-24 19:26
Software frissítés után dieselesebb (hangosabb, morgosabb) lett a Mazda 6 140 LE (2008-as) motorja. Pár nap után megnézettem, de a számítógép hibát nem jelzett. Az injektorok instalációs adatait nem ellenőrizték. Ha nem jól installálták az injektorokat akkor azt egy számítógépes hibafeltárás kimutatja, vagy csak manuálisan lehet ellenőrizni (befecskendezőkön lévő számokat összehasonlítani a számítógép által kimutatottakkal)? Csináltak egy befecskendező korrekciót, de attól még morgosabb lett a motor. Alacsony fordulatszámnál nagyon dieselessé vált a hangja gyorsítás közben (mint egy európai dieselé).
Ha rosszul van beállítva a befecskendező akkor az tönkreteheti a motort?