2025. Május 3. Szombat - Tímea

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


robeg32 | 2016-02-16 11:52 gabi6891 részére

Én Mazda kereskedésben rendeltem kerékagyat, de mint utolag kiderült meg lehetett volna probàlni  ,hogy megkérdezem az alkatrész OEM /gyäri/ szämät és eliveleg az alapjän meg tudja  rendelni a Bardi/Lang/Unix kereskedök mindeggyike és ha van kedvezményed akkor az ugy olcsobb.-> én nem probàlkoznék hasznàlt kerökaggyal.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-16 11:51 agoston66 részére

Az a lényeg, hogy szakember lássa, Ő tudni fogja, hogy miket nézzen meg vásárlás előtt. Semmi extra vizsgálatot nem kell végezni, csak a szokásos motor, karosszéria, futómű kormánymű stb.

gabi6891 | 2016-02-16 11:34 Borla részére

Megemeltük, nem egyszer, látszik hogy a tárcsának van ütése! De ez már nem az első tárcsa ami elment! szóval biztos nem veszek feleslegesen még 1 garnitúrát amíg a gyökér ok meg nincs! 

Egy olyan kérdésem lenne hogy Kerékagy beszerzésében valaki tudna segíteni? Mert Magyarországon nem nagyon sikerül csak bontottat…. 

Borla | 2016-02-16 10:30 robeg32 részére

Nyilván lehet laboratóriumba is vinni, ha az egyszerűbb, mint felemelni az autót a saját emelőjével és megforgatni a kereket.

robeg32 | 2016-02-16 10:24 Borla részére

Meg lehet probàlni , de ha van 1 méröora az a biztos véleményem szerint.

http://ebcbrakes.hu/fek-pulzalas.html

 

Borla | 2016-02-16 09:14 robeg32 részére

Könyörgöm, emeljük meg és forgassuk meg! ….  :)

Borla | 2016-02-16 09:14 robeg32 részére

Semmiképpen nem hagynám ki a legegyszerűbb momentumot, a megemelést és a kerék forgatásával az esetlegesen meglévő ütés ilyen módon könnyen megejthető ellenőrzését. Nem az első eset lenne, amikor egy szinte jelentéktelen és relatíve olcsó hiba miatt a fél autó kicserélődik egy vagyonért. S érdemes utána nézni a levétel nélküli, a helyén történő tárcsa szabályzásnak.

Ha a rázás frekvenciája sebesség, azaz kerék-fordulatszám függő, az is a tárcsahibára utal. Lehet az félig szétesett futómű, kihullott szilentek akár, sok durva dolgot tud csinálni természetesen, de egyet azért nem fog: rázni egyenletes frekvenciával. Mert fékezéskor ha egyszer bele fekszik másfél tonna a megfékezett kerékbe, az nem fog “visszerezegni”, esélye sincs – csak ha a fék maga az, amely egyenetlenül fog. Mert a tárcsa üt, mert a tárcsa nem egyenletes vaságságú, mert a felülete nem egyenletesen tapad a teljes kerületen, stb. Az tud sebességfüggő frekvenciával rázni, márkafüggetlenül.

Egy felemelés és megforgatásos ellenőrzés az alap. Kíváncsi lennék rá, milyen eredménnyel jár.

robeg32 | 2016-02-16 07:04 Borla részére

Valhol mär vàrtam,hogy 1x valaki elöjöjjön egy ilyen problémäval. Nekme egy 2009-es Mazda 6 GH-m van és hasonlo problémäm volt/van.Viszont sajnos az ältalad leirtak alapjàn a dolog összetettebb annäl, hogy egy tärcsa vagy betétcsere megoldanä véleményem szerint. Nekem is vibràlt fékezénél a fékem ill. a kormäny is räzott hozzä./Ausztiräban élek és amikor jöttem le egy két komolyabb hegyröl -2000 m-röl – akkor egy kicsit veszélyesnek talältam/ Itt kérdeztem elöször én is a forumban, hogy mi lehet a megoldàs. A mazda-auto ajànlàsa alapjän megnéztem a féknyereg csuszkäkat ,mert elvileg ha be vannak rägodva akkor vibrälhat , tény ez igy van. Sajnos kivettem bezsiroztam ill. késobb ujjat is tettem bele → nem segitett! Aztän jött a szilent csere az also lengökar belso szilentjein, mert a külsöt csak lengökarral eggyütt lehet cserélni –  Mo-on amugy a Bardi/Unix/Lang  alkatrészkereskedö hälozatoknàl kb 90000 huf egy also lengökar db-ja, a felsö kb 45000. Szoval kicseréltem a belsö also szilenteket préSeléssel-> 2-3000kmk utän visszajött  a remegés. Nem irnäm le, hogy még hànyszor voltam Mo-on szervizben,de cseréltem ezutän még kerékösszekötöt külsöt-belsöt, kutyacsontot ill. uj Brembo tàrcsàkat ill betéteket tettem fel.Hozzàtenném még, hogy uj gumikat tettem fel most télre /Toyo/ és minden szerviznél szabälyoztattam felnit ill. mindig ällittattam a futomüvet ,hogy ezek meghibàsodàsi lehetöségét is kizàrlyam. Ezek utän is megmaradt a ràzàs. /Ideges is voltam amikor kb 2000km utän a Brembo fék eljezdett ràzni/. Aztän több szerelövel valo egyeztetés utän meg lett mérve a kerékagy ütés és sajnos kiderült, hogy a bal elsö kerékagy 170 mikront üt. A jobb oldalinàl ez 30 mikron volt, ha 50mikron alatt van ez az érték akkor jo. Ezutän kerékagy csere→ sajnos csak Mazda kereskedönél lehet kapni kerékagyat /kb 45000/ ugy,hogy ausztriàbol!! rendelték egy központi raktàrbol . Szoval agycsere+csapàggy csere + a Brembo tàrcsàkat ledobtam és Ate bevonatos tàrcsàkat tetettem fel. Nah azota mentem vele kb 2500km-et és azota nem remeg, de a kormänyom még mindig beremeg/ nagy sebességnél ràz – a szerelöm aki egyben unokatesom is azt mondta ,hogy tul érzékeny vagyok:) /persze ez nem igaz/ – egy bizonyos km megtétele utän. Ugyhogy most ha legközelebb megyek Mo-ra akkor kicseréltetem az also-felsö lengökarokat. … és mi lesz ha ez sem segit→ utolso lehetöségként még ott van a féltengely csere. De ennyire nem akarok elöre menni, mert annak db-ja kb 200 és ha azt cserélni kell akkor inkàb eladom az autot /vagy veszek bele hasznàltat/. ---Nem akartam nagyon bö lére eresztenia  mondani valomat,de szerintem ez mindenkinek egy hasznos lessens learnd lehet a fent leirtak.Üdv Gäbor

pusi65 | 2016-02-15 21:45 gabi6891 részére

Ha fogja a kereket a fék, az egyből kiderül. Felemeled és kézzel forgatod, vagy 2-3 km után megfogod a felnit, és ha meleg, az nagy baj. Egyébként a fékek elhanyagolása bizony ezt eredményezheti. Megég a tárcsa, vetemedik és kész. Tisztítani és (fék)zsírozni kell a megfelelő részeket.

gabi6891 | 2016-02-15 21:33 Borla részére

Én is textar tárcsát tettem rá,  textar betétekkel...  lassú tempónál ha enyhén fekezek érzem hogy a lábam alatt le fel jár a pedál,  de mivel az előző tárcsát is szabalyoztam,  új betéteket kapott.  És mégis elő jött a probléma. Nem hiszem hogy belemegyek egy harmadik cserébe szabalyozasba...  Más gond lehet..  Ha ragad mondjuk a fekmunkahenger és nem old ki az a tulmelegedes okozhatja hogy 2-3 hét után eldeformalodik a tárcsa?  És ezt hogy a legegyszerubb megnézni?  Vagy ezt érezném?  Álljak meg kézi fékkel és ha meleg az első tárcsa akkor valószínűleg szorul??  

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó