2025. Június 26. Csütörtök - János
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
agoston66 | 2016-02-16 14:43 mazda-auto.hu2 részére
Köszönöm a segitségét.
Laci
mazda-auto.hu2 | 2016-02-16 13:45 gabi6891 részére
Nem jellemző a kerékagy hibája, ebben az esetben főleg nem, mivel ha ütne, azt fékezés nélkül is érezhető lenne. A leírtak alapján a legesélyesebb, hogy a nyereg kicsit szorul, és a felrakott tárcsák a túlmelegedés miatt deformálódtak, ezért kellett cserélni. Második gyakori eset, rosszul van felrakva a tárcsa. A harmadik, hogy nem megfelelő kenőanyagot használnak az összeszerelésnél, mert más kell a csuszkákhoz, és más a betétekhez, egy a közös bennük, hogy mindkettő teljesen speciális, kizárólag fékhez való paszta. A fékek javítását, betétek cseréjét stb. egyébként se szabad csak szakembernek végezni!
Féktárcsát esztergálni azoknál a gépkocsiknál, amelyeknél 200 km/óra feletti a végsebesség, kizárólag csak a saját tengelyén javasolt. Nem lehet olyan központosan befogni a padba, mint a saját tengelyén, ezért már mi legalább 15 éve csak a saját tengelyén esztergáljuk az első féktárcsákat.
Hiro | 2016-02-16 11:58 gabi6891 részére
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda&grp_id=W1&cat=AEGV07&blk_id=3300A
Itt megtalálod amit keresel és van egy http://alkatresz-diszkont.hu/ nevű webshop ott meg is tudod rendelni
robeg32 | 2016-02-16 11:52 gabi6891 részére
Én Mazda kereskedésben rendeltem kerékagyat, de mint utolag kiderült meg lehetett volna probàlni ,hogy megkérdezem az alkatrész OEM /gyäri/ szämät és eliveleg az alapjän meg tudja rendelni a Bardi/Lang/Unix kereskedök mindeggyike és ha van kedvezményed akkor az ugy olcsobb.-> én nem probàlkoznék hasznàlt kerökaggyal.
mazda-auto.hu2 | 2016-02-16 11:51 agoston66 részére
Az a lényeg, hogy szakember lássa, Ő tudni fogja, hogy miket nézzen meg vásárlás előtt. Semmi extra vizsgálatot nem kell végezni, csak a szokásos motor, karosszéria, futómű kormánymű stb.
gabi6891 | 2016-02-16 11:34 Borla részére
Megemeltük, nem egyszer, látszik hogy a tárcsának van ütése! De ez már nem az első tárcsa ami elment! szóval biztos nem veszek feleslegesen még 1 garnitúrát amíg a gyökér ok meg nincs!
Egy olyan kérdésem lenne hogy Kerékagy beszerzésében valaki tudna segíteni? Mert Magyarországon nem nagyon sikerül csak bontottat….
Borla | 2016-02-16 10:30 robeg32 részére
Nyilván lehet laboratóriumba is vinni, ha az egyszerűbb, mint felemelni az autót a saját emelőjével és megforgatni a kereket.
robeg32 | 2016-02-16 10:24 Borla részére
Meg lehet probàlni , de ha van 1 méröora az a biztos véleményem szerint.
http://ebcbrakes.hu/fek-pulzalas.html
Borla | 2016-02-16 09:14 robeg32 részére
Könyörgöm, emeljük meg és forgassuk meg! …. :)
Borla | 2016-02-16 09:14 robeg32 részére
Semmiképpen nem hagynám ki a legegyszerűbb momentumot, a megemelést és a kerék forgatásával az esetlegesen meglévő ütés ilyen módon könnyen megejthető ellenőrzését. Nem az első eset lenne, amikor egy szinte jelentéktelen és relatíve olcsó hiba miatt a fél autó kicserélődik egy vagyonért. S érdemes utána nézni a levétel nélküli, a helyén történő tárcsa szabályzásnak.
Ha a rázás frekvenciája sebesség, azaz kerék-fordulatszám függő, az is a tárcsahibára utal. Lehet az félig szétesett futómű, kihullott szilentek akár, sok durva dolgot tud csinálni természetesen, de egyet azért nem fog: rázni egyenletes frekvenciával. Mert fékezéskor ha egyszer bele fekszik másfél tonna a megfékezett kerékbe, az nem fog “visszerezegni”, esélye sincs – csak ha a fék maga az, amely egyenetlenül fog. Mert a tárcsa üt, mert a tárcsa nem egyenletes vaságságú, mert a felülete nem egyenletesen tapad a teljes kerületen, stb. Az tud sebességfüggő frekvenciával rázni, márkafüggetlenül.
Egy felemelés és megforgatásos ellenőrzés az alap. Kíváncsi lennék rá, milyen eredménnyel jár.