2025. Június 26. Csütörtök - János

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


robeg32 | 2016-02-16 07:04 Borla részére

Valhol mär vàrtam,hogy 1x valaki elöjöjjön egy ilyen problémäval. Nekme egy 2009-es Mazda 6 GH-m van és hasonlo problémäm volt/van.Viszont sajnos az ältalad leirtak alapjàn a dolog összetettebb annäl, hogy egy tärcsa vagy betétcsere megoldanä véleményem szerint. Nekem is vibràlt fékezénél a fékem ill. a kormäny is räzott hozzä./Ausztiräban élek és amikor jöttem le egy két komolyabb hegyröl -2000 m-röl – akkor egy kicsit veszélyesnek talältam/ Itt kérdeztem elöször én is a forumban, hogy mi lehet a megoldàs. A mazda-auto ajànlàsa alapjän megnéztem a féknyereg csuszkäkat ,mert elvileg ha be vannak rägodva akkor vibrälhat , tény ez igy van. Sajnos kivettem bezsiroztam ill. késobb ujjat is tettem bele → nem segitett! Aztän jött a szilent csere az also lengökar belso szilentjein, mert a külsöt csak lengökarral eggyütt lehet cserélni –  Mo-on amugy a Bardi/Unix/Lang  alkatrészkereskedö hälozatoknàl kb 90000 huf egy also lengökar db-ja, a felsö kb 45000. Szoval kicseréltem a belsö also szilenteket préSeléssel-> 2-3000kmk utän visszajött  a remegés. Nem irnäm le, hogy még hànyszor voltam Mo-on szervizben,de cseréltem ezutän még kerékösszekötöt külsöt-belsöt, kutyacsontot ill. uj Brembo tàrcsàkat ill betéteket tettem fel.Hozzàtenném még, hogy uj gumikat tettem fel most télre /Toyo/ és minden szerviznél szabälyoztattam felnit ill. mindig ällittattam a futomüvet ,hogy ezek meghibàsodàsi lehetöségét is kizàrlyam. Ezek utän is megmaradt a ràzàs. /Ideges is voltam amikor kb 2000km utän a Brembo fék eljezdett ràzni/. Aztän több szerelövel valo egyeztetés utän meg lett mérve a kerékagy ütés és sajnos kiderült, hogy a bal elsö kerékagy 170 mikront üt. A jobb oldalinàl ez 30 mikron volt, ha 50mikron alatt van ez az érték akkor jo. Ezutän kerékagy csere→ sajnos csak Mazda kereskedönél lehet kapni kerékagyat /kb 45000/ ugy,hogy ausztriàbol!! rendelték egy központi raktàrbol . Szoval agycsere+csapàggy csere + a Brembo tàrcsàkat ledobtam és Ate bevonatos tàrcsàkat tetettem fel. Nah azota mentem vele kb 2500km-et és azota nem remeg, de a kormänyom még mindig beremeg/ nagy sebességnél ràz – a szerelöm aki egyben unokatesom is azt mondta ,hogy tul érzékeny vagyok:) /persze ez nem igaz/ – egy bizonyos km megtétele utän. Ugyhogy most ha legközelebb megyek Mo-ra akkor kicseréltetem az also-felsö lengökarokat. … és mi lesz ha ez sem segit→ utolso lehetöségként még ott van a féltengely csere. De ennyire nem akarok elöre menni, mert annak db-ja kb 200 és ha azt cserélni kell akkor inkàb eladom az autot /vagy veszek bele hasznàltat/. ---Nem akartam nagyon bö lére eresztenia  mondani valomat,de szerintem ez mindenkinek egy hasznos lessens learnd lehet a fent leirtak.Üdv Gäbor

pusi65 | 2016-02-15 21:45 gabi6891 részére

Ha fogja a kereket a fék, az egyből kiderül. Felemeled és kézzel forgatod, vagy 2-3 km után megfogod a felnit, és ha meleg, az nagy baj. Egyébként a fékek elhanyagolása bizony ezt eredményezheti. Megég a tárcsa, vetemedik és kész. Tisztítani és (fék)zsírozni kell a megfelelő részeket.

gabi6891 | 2016-02-15 21:33 Borla részére

Én is textar tárcsát tettem rá,  textar betétekkel...  lassú tempónál ha enyhén fekezek érzem hogy a lábam alatt le fel jár a pedál,  de mivel az előző tárcsát is szabalyoztam,  új betéteket kapott.  És mégis elő jött a probléma. Nem hiszem hogy belemegyek egy harmadik cserébe szabalyozasba...  Más gond lehet..  Ha ragad mondjuk a fekmunkahenger és nem old ki az a tulmelegedes okozhatja hogy 2-3 hét után eldeformalodik a tárcsa?  És ezt hogy a legegyszerubb megnézni?  Vagy ezt érezném?  Álljak meg kézi fékkel és ha meleg az első tárcsa akkor valószínűleg szorul??  

Borla | 2016-02-15 21:22 gabi6891 részére

Vadi új jó nevű féktárcsával, melyeket párban cseréltem, jártam úgy, hogy annyira ütött, hogy majd’ szétrázta az autót. Delphi volt és egy Lanciára tettem. Mind a kettő gyári új állapotban, ütött, mint a nagyharang. Egy kín volt vele fékezni. Az ilyen jellegű hibára jellemző, hogy finom/közepes fékerőnél dominál. Ha keményen fékezel -persze nem blokkolásig, de igen keményen – akkor kisímul, nem ráz annyira. Emeld meg az autót és forgasd kézzel a kereket, majd kérj meg valakit, hogy nagyon óvatosan kezdje nyomni, csak kézzel akár, a fékpedált. S forgasd a kereket folyamatosan. S figyeld, körkörösen fog-e, vagy szakaszosan. Létezik olyan szabályzási metódus, amikor a helyén, az agyon szabályozzák a tárcsát. Az mindenképpen megoldja a hibát, akát a tárcsa saját ütése, akár agyhiba – habár utóbbira szerintem igen kisi az esély. A gyári új tárcsak is lehet kaka, sajnos alig van már cég, amelyik nem kínában gyártat. Arra meg egy lyukas garast sem tennék, az rendben van, tökmindegy, milyen menő név alatt futtatják. A kínaival 80%-ben csak szívok, bármi is legyen az. Sajnos van elég…

6-s Mazdámra Textart javasoltak két éve itt a csabaiak, s nem bántam meg, az terljesen rendben van.

gabi6891 | 2016-02-15 20:55

Sziasztok, 

Egy 2006-os Mazda6 kombi fékproblémáival kapcsolatban írnék, és kérném a segítségeteket. 
Kezdődött tavaly augusztasban autó vásárláskor. Éreztem tesztkör alatt hogy egy picit rezonál a fék, előtte az autó fél évet állt, gondoltam sebaj egy szabályzás és új betétek megoldják a problémát. Ez megtörtént a rázkódás elmúlt, majd 3 hét múlva ismét előjött. Majd egyszer ismét abba maradt, majd 2 hónapig tünet mentesen használtam az autót! Eljött a tél felraktam a téli gumikat amik 15” os felnin vannak (nyári 17”), és egyre hevesebben elkezdett rázni ahogy egyre több km-ert ment az autó. Itt gondoltam megérett a cserére a féktárcsa biztos rossz minőségű. Kapott 2 új első tárcsát betétekkel, ez is 2 hétig bírta és a rángás nagyon visszajött. Erre az egyik szerelőm azt mondta a kerékagy a hibás, biztos kátyút fogott egyszer az autó, túl vagyok edíg 1 beszerezhetetlen kerékagy cseréjén (jobb oldali) a rángatás nem múlt el. És egyre bizonytalanabb vagyok benne hogy a bal oldali csere meg fogja oldani a problémát! Ezt a rángatást pedíg úgy kell elképzelni hogy egy 80kmh -os fékezésről azt hinném darabjaira pereg a futómű és az autó… :( 
Egyenes jó minőségű uton nem rezonál az autó, nem húz egyik irányban sem csak fékezésnél jön elő… 

A tanácsot és véleményt abban szeretném kérni hogy a kerékagy doformációja okozhatja e Csak fékezéskor a rezonálást… vagy kizárt.? csak hogy fussak e még 1 kört egy bal oldali első kerékagy + csapágy beszerzésével.. és cseréjével.
Vagy milyen más problémák lehetnek amik okozzák a hibát? 


Előre is köszönöm! 

agoston66 | 2016-02-15 18:50

T.Mazda Autó!

A tanácsodat szeretném kérni. Mazda 6 Sport 2.0 CD TE vásárlása elött állok. Az eladó elmondása szerint ,szakadt vezérművel vásárolta.Nem márkaszervizben ,de mindent kicseréltek és azóta 2000km ment vele.Szerinted mire számithatok mire kell figyelni.Természetessen vásárlás elött szervizben átvizsgáltatom.

Üdvözlettel: Laci

mazda-auto.hu2 | 2016-02-15 14:27 dpf_killer részére

Erről mi nem kapunk egyértelmű információt, a gyártó akár gumi, akár felni esetén is jogosult változtatni.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-15 14:25 Kecso79 részére

Szét lehet szedni a lámpát, és ki lehet szárítani, de nincs garancia rá, hogy többet nem jön elő a párásodás, és állítólag ez normális jelenség.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-15 14:20 mazda1985 részére

A garai@mazda-auto.hu cimre kérnék egy forgalmi és személyi másolatot, vagy ha nincs még megvéve, egy kilóméter óra állást.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-15 14:18 henka13 részére

Ha kapok a garai@mazda-auto.hu címre egy forgalmi és személyi másolatot, a teljes előéletét elküldöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó