2025. Június 26. Csütörtök - János

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Robot | 2016-01-14 08:43

Tisztelt Mazda-auto!

Egy 2005.06. évjáratú 1.8 benzines mazda 6-om van. A problémám az lenne, hogy olajcsere után kb 1500 km-rel már csak negyedig van az olajszint a nívópálcán. Ennek ellenére nem látom füstölni és a motoron sem látok olajfolyást. Mobil Super 3000 X1 5W-40 olaj van benne. Ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Váltsak másik olajra? Töltögessem utána? Ilyen fogyasztás mellett már szét kell húzni a motort szelepszárszimering esetleg gyűrű cserére?

Köszönöm szépen a segítséget!
Üdv.

Mdk | 2016-01-13 22:11

Tisztelt Mazda,

Szeretnék egy-két elemet rendbe rakni az autón de ehhez szükségem volna  a színkódra. Remélem tud segíteni.

Mazda 6 2006/12

Brilliant Carbon Grey

Köszönöm előre is.

 

Továbbá küzdök még az alapjárat ingadozással az akkumlátor csere után.

Legutóbb 2. és 3. fokozatba pörgettem 3000rpm-ig majd motorfékkel leengedtem alapjáratig. Azután még este jó lett, és még másnap is lényegesen jobb volt, de néha rájön ez az ingadozás ami úgy gondolom talán a hideg vs. meleg motornak is betudható talán. 

Nem tudom ,hogy mit csináljak még, vagy mivel függhet még össze. Majd próbálgatom a fenti módszert továbbra is, de ha esetleg még lenne valami egyéb ötlete azt megköszönném. :)

Akkumlátor csere után már kb. 300km tettem meg, ebből kb. 200km város és nem szoktam agyon pörgetni a motort.

Köszönöm

Üdv.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-13 11:55 ali53 részére

Nem a motor mérete, hanem a motorolaj mennyisége számít. Ebbe az autóba a Xado 10124, vagy a Xado 42212-es kell, 1 dobozzal. Az utóbbi olaj és egyéb adalékot is tartalmaz, amitől szinte azonnal érezhető a változás, de az első olcsóbb, és gyakorlatilag az épül be az anyagba, és az működik100.000 km-ig. Egyértelműen javasoljuk mert kipróbáltuk, de egyre több visszajelzést kapunk, hogy jól müködik.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-13 11:40 arde0902 részére

Valószínű, hogy az első löklap mögött lévő hőmérő tönkrement.

ali53 | 2016-01-12 20:49 mazda-auto.hu2 részére

Üdv!
Felkeltette az érdeklődésemet ez a Xado termék, már csak amiatt is, hogy a szakértőnk is jónak tartja. Viszont annyiféle van és annyiféle kiszerelásben, hogy nem tudok dönteni. Mi az, hogy “kis motorhoz”?
Tehát egy amúgy jól működő 2004-es 89kW-os dízelhez milyen “kúrát” javasolna a szakértő, vagy aki már próbálta?

arde0902 | 2016-01-12 19:09

Üdv a Szkértőknek!

Segítséget szeretnék kérni!2010 év végi,tehát FL Mazda 6 kombi 2.2 d.Vasárnap jöttem vissza szabiról Olaszba.Otthon még rendesen működött a külső hőmérőm,de a hosszú út alatt(750km) szépen lassan elkezdett csalni,ezért csak este vettem észre,mikor kiértem,hogy valami nem frankó.Estére kb 10 fokkal mutatott többet a ténylegesnél.Tegnap csak rádobtam a gyújtást,hogy mi a tészta,erre +34 fokot mutatott,mikor kb +4 volt!Ma szintén csak gyújtást dobtam rá,+22-t mutat.Nem tudom,milyen elven működik,lehet testhibás a szenzor?Hova dugta a japo?Emiatt vasárnap estére már a fűtés is lustálkodott.

Köszi a segítséget előre is!

mazda-auto.hu2 | 2016-01-12 14:01 dragonoid részére

Javasoljuk, mi is teszteltük és működik, de más felhasználók is dícsérik.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-12 13:59 Szmore36 részére

Minél előbb egy olajszivattyú szűrő ellenörzést kell csináltatni, mert ha az tömődött el, akár a motor is tönkremehet. Mi ezt endoszkóppal csináljuk, nem egy nagy összeg, de sok motort mentettünk meg vele.

A Liqui Moly olajok is jók, csak fontos, hogy ebbe az autóba alacsony hamutartlamú, 5W-30 C1 olaj kell.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-12 13:50 balinnyu részére

A két típus felnijének a cikkszáma eltérő, de fel kell próbálni, mert ettől még rámehet.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-12 13:48 kos19880409 részére

Ha nincs hibakód, lehet a nagynyomású szivattyú szelepének a hibája, ami bruttó 46500 Ft.

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó