2025. Augusztus 15. Péntek - Mária
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
RENESIS wankel technikai részletek.
Mazda 3 Sport 2.0i
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
noejreka | 2013-07-26 12:30
Sziasztok
Segitséget szeretnék kérni , van e utasoldali légzsák kikapcsolására lehetöség a Mazda 6 ban?
2004.11 havi 2.0 dizel mazdi tulajdonos vagyok
454.casull | 2013-07-24 16:16 mazda-auto.hu részére
Igen, én is köszönöm, ez kiindulási pontnak elég lesz.Lehet kipróbálok valami motortisztító adalékot,hátha a gyűrűfészek szennyezett.Van valakinek valami tippje ez ügyben?
T76Viktor | 2013-07-24 15:36 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a részletesebb kifejtést. Ahogy most áll a helyzet, mivel nem észlelek látható,
hallható hibákat, előbb megpróbálok a vezetési stíluson változtatni. Motorféket pl. használok
rendesen, ezek szerint ha kevesebb olaj fogy több "pedálozgatás" hatására, akkor az lehet,
hogy kopott szelepszár szimering...meglátjuk.
További sikeres szervizelést,
Viktor
mazda-auto.hu | 2013-07-24 14:31 T76Viktor részére
A tempomat nem befolyásolja. Az olajfogyasztás elsősorban tömítetlenség miatt van. Az alkatrészek kenésére, hűtésére szolgáló olaj bejut az égéstérbe, és ott elég. Ezek a kopásból adódó tömítetlen helyek a körülményektől függetlenül léteznek, viszont a körülmények hatással vannak rá, hogy mennyi olaj tud átszivárogni rajtuk. Egy a magasabb hőmérséklettől, vagy elhasználódástól felhígult olaj könnyebben átjut. A gyakoribb motorfék üzem pl. kopott szelepszár szimeringek mellett tud okozni nagyobb olajveszteséget. A hengerek kopása kevésbé jellemző, de pl. az olajlehúzó gyűrűk fészkének szennyeződése esetleg okozhat akár változó mennyiségű olajfogyasztást is, de ez elég ritka.
454.casull | 2013-07-24 12:26 T76Viktor részére
Csak azért kérdeztem,mert nekem is hasonlót produkál az enyém,120ezer mérföld van benne,2.3-as 2005-ös.Ugyan azt a 10 km-es utat járom vele munkába és vissza minden nap és nálam is van hogy 2 hétig abszolút változatlan az olajszint,aztán hirtelen kér fél litert.Nem füstöl,nincsenek pettyek alatta.Előtte két Golfom volt 5-ös és 6-os,olajcserék közt semmit nem kellet utántölteni egyikbe sem.Ez a rendszertelen dolog zavar engem is.Na meg hogy az iskolában azt tanították,hogy az anyag nem vész el,csak átalakul...
T76Viktor | 2013-07-24 11:56 454.casull részére
Először is köszönöm a választ, de ha mégis lenne egy két ötlet azt nagyon
megköszönném. Az 5000km csak példa volt, ahogy írtam ez teljesen rendszertelen.
Talán jobb, ha úgy írom, hogy egyszer 10.000km-en 1,5l, máskor alig 2-3dl fogy.
Kérdeztem a tempomatot, befolyásolhat? Gyertyák, egyéb?
Pont ezelőtt egy Nissan Almera volt 1998-ból, szintén láncos, 1.6-os motorral.
Ahogy a Mazda, még mindig megy, mint az óra, most a szüleim használják, lassan
eléri a 300 ezret az óra... Nagyfelújításon nem volt, tömítések, apróbb dolgok lettek
csak rajta cserélve. Olajfogyasztása stabilan kb. 3-4dl 10ezrenként.
Nekem nagyon "bejöttek" ezek a láncos motorok, ezért is érdekel ennyire, hogy
ennek a jelenségnek mi az oka. Egy autót nem kellene eldobni 200ezernél, csak
mert apróbb gondjai vannak. Szeretnék még legalább 100-150 ezret menni vele.
Várom, ha vannak további ötletek, ha mégsem, akkor köszönöm a lehetőséget, és
hogy időt szakítottatok rám.
Szép napot!
454.casull | 2013-07-24 10:59 T76Viktor részére
Bocs hogy megkérdezem,de milyen autód volt ez előtt?
mazda-auto.hu | 2013-07-24 09:14 T76Viktor részére
Azzal kezdeném, hogy 3-4 dl olajfogyasztás 5000 km-enként egyáltalán nem sok. Az olajfogyasztás ingadozását elsősorban a motor terhelése határozza meg, és az ebből adódó belső hőmérséklet, egyes, ilyen szempontból számító kenési pontokon. Például a klíma használata is ilyen. Az is befolyásoló tényező, hogy az olajcsere után mennyi "használat" van az olajban. Az elhasználódás során változnak eredeti tulajdonságai, így növekedhet az olajfogyasztás.
T76Viktor | 2013-07-23 17:30
Tisztelt Szervíz!
2002-es 1.8-as (GY) Mazda 6-osom van és az olajfogyasztással lenne problémám.
Úgy tapasztalom, hogy néha elmegy akár 5000km-t is 0 olajszintcsökkenéssel,
ám van amikor akár 3-4 decit is utána kell tölteni, hogy ismét a megfelelő szintet
mutassa a pálca. Tudom, hogy a távgyógyítás itt sajnos nem működik, csupán
néhány ötletet kérnék mit kellene ellenőrizni, cserélni, mert az átvizsgálás is pénzbe
kerül és eddig már jó pár ezrest kifizettem, eredménytelenül.
Néhány információ az autóról:
-Kilométeróraállás: 204.000
-Rendszeres olajcsere 10.000km-enként.
-Olajfolyást nem tapasztalok
-Lehet-e összefüggés a tempomat használattal?
-Használat jellemzően 5-50km távolságon, max.90km/h-val (forgalmi okok miatt)
Válaszukat előre is köszönöm, további információkkal szívesen állok a rendelkezésükre.
Üdv, Viktor
mazda-auto.hu | 2013-07-22 07:47 andrashu1949 részére
Általában egy rugó törik el a zárban. Belülről valahogy részlegesen le kell venni a kárpitot (csukott ajtónál ), és úgy "valahogy" ki lehet nyitni. Nem egyszerű.