2025. Június 21. Szombat - Alajos

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Zozyka | 2013-04-21 19:00

Tisztelt Mazda-Autó! Jelenleg az alábbi jelenség észlelhető az autón: Elindulok az autóval. Az autónak gyönyörű duruzsoló hangja van 1,2,3 sebességekben. 4 és 5 sebességekben is szép a hangja, amíg 2000s fordulat környékére nem megyek. Ezek után, 4 és 5 sebességekben 1500s fordulat fölött a motornak egy kicsit csörgős - berregős (én inkább azt mondanám Ford tranzitos kerregő) hangja lesz. 1,2,3 sebességekben gyönyörű ezek után is, illetve 4 és 5 sebességekben is 1500s fordulat alatt gyönyörű. Nos az érdekesség, hogy ha leállítom az autót. Áll a motor kb 1 órát vagy többet, akkor szintén amíg a motorral nem megyek 2000s fordulat környékére az összes sebességben gyönyörűen duruzsol a motor. Ha 2000 köré hajtom ismét a 4 és 5 sebsségek hangja csúnya lesz. Most volt diagnosztikán. elvileg minden értéke jó. Amúgy még annyi, hogy az autó jól húz, de iszonyatosan kormol :( Továbbra is eltűnik az út mögöttem, ha mondjuk 3-s sebességben kihúzatom 3000-ig! Valami ötlet esetleg, hogy mi lehet ilyenkor? Volt már valakinek ehhez hasonló gondja? amúgy 2003-s Dízel 2000ccm 136Le M6. Másik kérdés, hogy elvileg az EGR-nek van valami vákumos vezérlője, amin van 3 szelep. Azok mennyibe kerülnek? Illetve mennyibe kerül egy új EGR szelep? Válaszát köszönöm szépen előre is.

Zfenyvesi | 2013-04-21 11:24

Üdv tisztelt márkatársak. Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Tapasztalt már esetleg olyan VÁLTÓ problémat 6-osnál (2003 2.3) hogy nem lehet az autót a hátsó sebességetbe betenni.... :( Az 1,3,5 simán megy, De a 2,4 és R egyszerűen nem kattan be.Az hogy gáz van az nem kérdés, a kérdésem igazából az, hogy lehet-e ez esetleg valami váltón kívüli mechanikus hiba??? vagy jó eséllyel le kell húzni a váltót??? Első szemrevételezésnél nem láttam kirívó hibát, de a motortér elég zsufolt :D Ha valakinek van ötlete, vagy tapasztalata ilyen problémáról kérem ossza meg velem. Előre is köszönöm.

Realist70 | 2013-04-21 09:07

Tisztelt mazda-autó! Segítséget szeretnék kérni a 2003-as évjáratú, 2000 cm3, 136 LE-s dízel Mazda 6-omnál jelentkező promléma megszüntetéséhez. Pár hete a motortérből, pontosabban a légszűrő "tölcsérnél" (nem tudom a szakkifejezését) a fordulatszámmal arányosan egyre erősödő, öblös hang hallatszik. Nagyon zavaró a motortérből az utastérbe is behallatszó megerősödött hang. Ebben kérnék segítséget, hogy mi lehet a probléma forrása és hogyan lehetne azt megszüntetni. Válaszát előre is köszönöm.

szabolcs2000 | 2013-04-19 17:53

A ventilator lehetett felcsavartam a fűtést es elhalgatott utána le es jo lett

szabolcs2000 | 2013-04-19 17:41

Tisztelt mazda auto. Egy újabb problémám akadt, ha a gyujtast rá adom gyors kattogó hang jön elõ a biztosító tabla környékéről de nem a biztosító tablabol ami az anyós ülés mellett van. Ha le veszem a gyujtást lassan leáll. Mi lehet a baj. Válaszát előre is köszönöm.

dana | 2013-04-19 13:53 mazda-auto.hu részére

És lényegében ennek mi a szerepe? Tehát hogy fél pillangószelep állás legyen? Akkor van amikor az EGR bedolgozik?

dana | 2013-04-19 13:50 mazda-auto.hu részére

Pont ez a gond, hogy alapjáraton, az a vezérlőszelep ami a levegő pillangószelep félállásáért felelős átengedi magán a vákuumot, elereszti. Erre a körre van kötve még egyedül a turbogeometria vezérlés. Ha nincs vákuum akkor nem is húz be a turbo. De ha befogom a vákuumcsövet ami a pillangószelep mágnesszelepére megy, akkor látszik szemmel hogy behúzza a geometriaállítót. Alapból akkor a pillangószelep állító kiengedi a vákuumot a szabadba vagy nem? Csatoltam egy képet: http://kepfeltoltes.hu/view/130419/3079900081_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

mazda-auto.hu | 2013-04-19 13:22 dana részére

Amíg nem oldódik meg a turbó geometria állítási probléma, addig ne is keress más hibaforrást!

dana | 2013-04-19 10:08 mazda-auto.hu részére

Oké, köszönöm. Tehát akkor elvileg valami bibi lehet a jobb oldali mágnesszelepemmel (folytószelep félállás vezérlő) Alapjáraton átengedi magán a vákuumot, magyarul elszökik a vákuum és máshol sincs. Az autó igazából kb. 2800-as fordulattól indul meg rendesen, de akkor nagyon. Pl. 2000-es fordulatnál akár 2-esben is padlógázt nyomok és lassan indul meg, majd 2800-3000 kilő. Esetleg valahol elszökhet a turbónyomás? Magas fordulaton gondolom már "termel" annyit a turbo, hogy a nyomásszökés mértéke kicsi az egész nyomáshoz képest. Köszönöm!

szabolcs2000 | 2013-04-19 09:35 pusi65 részére

köszi a segítséget! Igen el volt repedve vettem is egyet bele 40 fontért. De ha már fel volt emelve vettem gömbtámaszt alá kompletten 150 fontért . Köszi mégegyszer.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó