2025. Június 21. Szombat - Alajos

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dana | 2013-04-15 10:21

Üdv! Egy barátomnak most csináltak egy motor felújítást, kuplungcserét, stb. Van egy olyan gondja hogy hidegen, alapjáraton, nem, de amikor megy pár km-ert az autóval, akkor lát olajcsepegést az autó alatt. Mintha az olajteknő vagy azon a környéken csepegne. Amikor lehűl már nem csöpög. Szét kell szedni a tömítés helyrehozása miatt, vagy kívülről be lehet-e tömíteni a folyást. Nagyon minimális lyuk lehet. A kuplungja puhább lett mint volt, de ugyanúgy lent fog mint csere előtt. Ezt lehet orvosolni valahogyan? Amikor indul picit ránt a kuplung. Ez azért lehet, mert új a tárcsa és még picit be kell kopnia? Lendkerék volt cserélve, szerkezet nem. Ja és még annyi, hogy 1 porlasztó lett cserélve. Induláskor 1000-1500 fordulaton kopogó hangot hallat valószínű valamelyik porlasztó. Melegen már nem olyan erős a kopogás. Ezt szoftveres korrekcióval meg lehet oldani? Válaszokat köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-04-15 08:18 EnergieLaczy részére

Eddig még nem kaptunk hivatalos információt, így valószínűleg nem az Európába küldött autókat érinti.

mazda-auto.hu | 2013-04-15 08:17 pusi65 részére

A csöpögés azt jelzi, hogy tömítetlen a beszívó, illetve feltöltési oldal. Ha a szívóágban gyakorlatilag természetesen jelen lévő kis mennyiségű motorolaj ki tud csöpögni, akkor a turbónyomás egy része is el tud itt szökni, mely így rontja a motor működési hatásfokát.

mazda-auto.hu | 2013-04-15 08:09 zeff részére

Valójában már minden Edge nevű Castrol motorolaj FST (Fluid Strength Technology - folyadék erősség technológia) fantázianevű. Tehát nem az FST felírat számít hanem, hogy azonos-e a két olaj viszkozitási jelzése, API/ACEA osztályozása?

pusi65 | 2013-04-14 19:39 EnergieLaczy részére

Kössz a magyarázatot. Én sajnos nem tudtam széthúzni, pedig komoly volt a szándék :). Melegíteni sem akartam. Azért nem adok piros pontot a Mazdának ezért a jelenségért. Továbbra is kíváncsi vagyok, mekkora izzadás tartozik a normális mértékbe?

EnergieLaczy | 2013-04-14 19:21 pusi65 részére

Sziasztok! " Túl szorosra tervezték?" Hát ha újonnan összerakom akkor szépen bele megy és még lötyög is egy nagyon kicsit. Van benne egy "O" gyűrű ami tömít igazából. Én azt vettem észre, hogy évek alatt bejut a tömítésig a kosz, ott megmarad és a cső hamarabb felmelegszik nincsen hova tágulnia. Ezért nyomja szét az intercooler csőbecsatlakozó részét. 1-2 évente érdemes szétszedni, kipucolni, tömítéscserét csinálni benne és akkor nem fog szétrepedni. http://www.mazda6.gportal.hu/picview.php?prt=656073&gid=2725421&index=2 Üdv ÉNRG

EnergieLaczy | 2013-04-14 19:15

Tisztelt Mazda-Auto! Azt lehet tudni hogy melyik Mazda modelleket érinti a mostanság hallható Takata utasoldali légzsák modul elképzelhető hibás működése? http://automotor.hu/hirek/orias-legzsak-visszahivas-japanban-492568 Üdv ÉNRG

pusi65 | 2013-04-13 13:54 szabolcs2000 részére

Ami inkább aggasztó, hogy miért ilyen intenzíven csepeg. Nekem a cseppenésig nem jutott el, csak "izzadt" és azt is kb. 10-20-ezer km. alatt. Esetleg a Mazda Doki bővebben megmagyarázza meddig egészséges a jelenség. Persze nem a repedésre gondoltam:))Kíváncsian várom.

pusi65 | 2013-04-13 13:49 szabolcs2000 részére

Ez 99 %, hogy az intercooler csöve repedt kb hajszálnyira és ott izzad. Sajnos a csavarok be lesznek rohadva, be is fog törni, ha próbálkozik valaki. Inkább be kell ragasztani (zsírtalanítás után 2komponensűvel)és nyugi lesz. Nem tudom miért, de feltehetően a dilatáció miatt repednek. Túl szorosra tervezték? Ha a csavarok kijönnek, akkor is kétséges a csövek megmozdítása. Én a fent jelzett módon javítottam egy éve. Azóta nem izzadja ki.:)

rbaggio | 2013-04-13 12:44 szabolcs2000 részére

hali, ez valószínűleg a turbo inrecoller-e lesz...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó