2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2012-10-01 12:22 Fasor részére

Hello Fasor! A Mazda Diesel motorokban 2 érzékelő, sensor van ami belépő levegőt méri. Az egyik a MAF sensor, ami Mass Air Flow és a levegőszűrőnél a belépő levegő MENNYISÉGÉT MÉRI! Ezen info alapján dönt a PCM az EGR működtetésére! A másik sensor a MAP ami Manifold Absolute Pressure sensor ami a turbó utáni beömlő csatornában a NYOMÁST MÉRI, ezen info alapján dönt a PCM a befecskendezés mennyisége és turbo nyomásról. Ha te MAF sensor kódot látsz az akármi bár is lehet, hiszen a PCM azt gondolja, hogy adott nyomásértékhez más a belépő mennyiség...a nyomásérték pedig fontosabb...Azért írtam így le, mert úgy tűnik nem mindenkinek egyértelmű. A Te esetedben arra gondolok, hogy üzemanyag ellátás problémád van! A nagynyomású pumpában van egy kis alacsonynyomású is ami a dieselt a szűrőn keresztül a nagynyomásúhoz viszi, namost ha eltömődés van akkor a hozamszabályzó enged tőbb dieselt, de ha nincs utánpótlás akkor maximumon jár!Ez megmagyarázza azt, hogyha leállítod a motort a nyomáskülönbség csökken így megint jól megy egy ideig.Javaslom, hogy szereld le az üzemanyagszűrőt, töltsd ki a bennlévő dieselt egy tiszta tartályba és elemezd a trutyi mennyiségét. Én MINDIG teszek egy mágnest a tartály aljára kívülről és figyelem, hogy fémet összeszed-e.Ha úgy látod, hogy szűrő lehet a hibás akkor CSAK EREDETI MAZDA szűrőt használj! Vannak utángyártottak amik jók ugyan de a bennük levő papír kevesebb átfolyást enged mint a gyári. Fontos még hogy az üzemanyagszűrőt soha ne cseréld gyakrabban mint a gyári ajánlás! Üdv Zsocibá

dana | 2012-10-01 10:56

Üdv! Érdeklődnék hogy a GG-s Diesel Mazda6 szervószivattyújához kapható-e külön szimmering? Típusszáma NOK AW8679E. Mazda program szerint nem hoz fel gyári számot. Illetve gyárilag NSK 6203Z csapágy van benne. Jó bele a ZZ-s csapágy is? Köszönöm!

Dexx33 | 2012-10-01 10:20 mazda-auto.hu részére

Ha a DPF kiszedesere gondol akkor az biztosan nem erinti ezt a reszt a PCM-ben. Van a kocsin nemi tunning is de azt sem latom oknak mivel a biztonsagos tartomanyokon belul van minden es 10e km-en keresztul az eg vilagon semmi gond nem volt vele. En meg pld. MAP szenzor nem megfelelo mukodeset neveznem meg es mivel hamis adatokat kuld a PCM-nek nem megfelelo a keverek amit a PCM MAF szenzor hibakent jelez vissza. En igazan nem tudom kihez forduljak!!! Mi az a vákuum-vezérlő szelep es hol is talahatoak a GH-s modelben??? Mibe kerulnek ezek. Ha nem tul draga akkor talan en is kicserelhetem othon es ha segit jo es Orulok es ha nem hat tovab kell kresni! Mit kellene csinalni? Hogyan ellenorizzem a vezetekeket es a MAF szenzor mukodeset? Meg arra gondolok hogy a szenzor homerseklet szabajozas vezetek a hunyo. Tudnatok tippet adni ojanra aki nem huz le es talan segit is??? Norbrecht te honnan vagy??? Nem lehet nekem is valami repedes a vakum rendszeren vagy olyat is olvastam hogy az uzemanyag rendszeren is lehet ezeknel a kodoknal 10 bol 4 esetben... Hat bizok benne hogy valahogy kozosen meg tudjuk majd oldani! Koszike fiuk!

norbrecht | 2012-10-01 09:14 Dexx33 részére

Nekem is ezeket a kódokat dobálta vissza elég rendszeresen, de szerencsére a szervízben megtalálták a hibát. (az alap hiba, amivel bementem hozzájuk, hogy nem volt nyomatéka az autómnak, nagyon lomha volt.) Cseréltettem EGR-szelepet, vákuumvezetékeket, stb..de nem akart gyorsulni az istenért sem. A motortér első részén található vákuum-vezérlő szelepekkel (2db) volt gond, tömörtelenség. Most már megint úgy megy mint régen...

mazda-auto.hu | 2012-10-01 08:05 Dexx33 részére

A P0101 alapján a PCM 600-2100 fordulat között azt érzékeli, hogy a MAF szenzor jele kívül esik a megengedett tartományon. Ez lehet tartósan fennálló, vagy pillanatnyi hiba is. MAF szenzor, az áramkör hibája (csatlakozók, vezetékelés), vagy PCM hiba is lehet. Nálad az utólagos programozás tovább bonyolíthatja a pontos diagnosztizálást, bár talán ezt a részt nem érinti. A P0104-re nem találtam magyarázatot.

mazda-auto.hu | 2012-10-01 07:57 Zozyka részére

A kerepelő hang sok mindent elárulhatna. Olajnyomást mértek, kompressziót mértek?

ZoO | 2012-09-30 20:28 leanykoncer részére

Nekem a tűzkarikák cseréje 22 ezerbe került. Nem hivatalos szervízben egy nagyon is hivatalos szerelőnél... :-)

Dexx33 | 2012-09-30 18:48 mazda-auto.hu részére

Es mi lehet meg??? NEkem hasonlo a gondom a P0101 es a P0104 hibat irja be az eredeti mazda soft es csereltek nekem mar legtomegmerot, egr szelepet, tisztitottak szivo csonkot es ujra meg ujra visszater a hiba! Egyszeruen nem ertem mi lehet a baj es mihez nyuljak. A Mazdaba mar nem viszem mert csak fizettem de nem lett jo. Termeszetesen arra a mazdara gondolok kizarolag ahol eddig voltam vele, de azt most nem irom ide... Ja es a turbo is vizsgalva volt es allitolag az is jo! Eddig semmi problema nem volt de ez mar egy kicsit az en turelmemen is kezd kifogni. N meg a penztarcamon is!!! Tudna nekem segitseget nyujtani? Akar leutaznek onokhoz is ha meg tudjak oldani a gondomat. En Esztergomban elek! Koszonom szepen a valaszt! A Fasor gondjara torteno reakciora valaszoltam. Ha valóban egyértelműen a légtömegmérőre vonatkozik a hibakód, és az új légtömegmérő nem segített, akkor lehet, hogy az áramkörben, tehát a kábelezésben, csatlakozóban van érintkezési gond. Az is lehet, hogy a hibakód inkább mért légmennyiség/motorüzem állapot összeférhetetlenségre utal, ez esetben viszont máshol van a hiba. HIvatalos Mazda szervizben nézték, érvényes diagnosztikai rendszerrel?

Zozyka | 2012-09-30 07:07

Tisztelt Mazda-autó. Sajnos a helyzet ismét változatlan... De a tisztánlátás végett, felvázolnám ismét a sztorit. Van egy M6 100kw Dízel 2003-s járművem. Sajnos a motor tönkrement. Fel lett fúrva, túlméretes(1 mérettel nagyobb) dugattyúkat kapott. Majd le lett cserélve a turbó is, illetve zsír új porlasztók kerültek bele. 13H50 (sajnos azonban itt nem volt sem A sem B jelzés). ez nem tudom mit jelent :( Az autó hidegen kopogósan ment, mintha csapágyas lenne. Azonban alapjáratkor ok minden. Majd mikor bemelegedett, 4-s és 5-s sebességben 1500 körüli fordulaton nagyon dúrván kelepel. mintha csapágyas lenne. (persze a csapágyak is zsír újak) És további gond, h nem megy az autó, mintha nem menne a turbó. Nos, az aitó ezitán elment egy mazda szervízbe.A porlasztók újra lettek tanítva,ki lett cserélve az összes vákumcső.Majd megpatam az autót, hogy most már 100%-os az autó, teljesen gyári, baj nem lesz vele. Hideg volt a motor, annyira nem tűnt fel,a dolog. Ezért elhoztam és átvettem az autót. Azonban az autó kelepelő hangja továbbra sem szűnik meg (1500 fordulaton 4-s és 5-s sebességnem) Továbbá az aitó nem megy. olyan, mintha egy 80Le-s autó lenne. 50-ről 80-ra kb 1 perc mire felgyorsul. vajon mi lehet az oka? Ha a szerviz aszt mondta, h jó most már az autó. Lehet, hogy a magasnyomásúval lesznek gondok? de ez akkor sem indok szerintem a turbóra. Vélemény?

sanyo0318 | 2012-09-28 23:59 gulyas_peter részére

Köszönöm a részben megnyugtató hozzászólásodat Péter. 3 hét mulva minden kiderül, akkor viszem a szervizbe.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó