2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-10-09 13:00 nagyand részére

A motorblokkon kb. a hengertömb közepén van az olajnyomás kapcsoló (szenzor), ezt kell kicsavarni, és helyére a mérőóra csatlakozóját becsavarni. Jól bemelegített 100C fokos olajjal 1000-res fordulaton 1,5 Bar, 3000-res fordulaton 3,5 Bar a gyári referencia érték. Fontos, hogy hidegebb olajjal simán jöhetnek ezek az értékek, de bemelegítve számít, hogy a híg olajjal képes-e felépülni a nyomás? Ennél a motornál olajnyomás problémákat elsősorban az olajszivattyú szívócsöv szita szűrőjének eltömődése okoz. Ezt mi endoszkópos kamerával szoktuk ellenőrizni, így több munkaórát meg lehet spórolni, nem kell levenni az olajteknőt, mely ennél a motornál nem is olyan egyszerű. Persze akár az olajszivattyú is lehet sérült, illetve valamelyik kenési ponton is "elmehet" a nyomás, ha egyáltalán olajnyomás probléma derül ki. Az, hogy az intercoolerből olaj csöpög, még nem feltétlen utal hibára. Természetes, hogy valamennyi olaj bekerül a nyomóágba a turbó csapágyazásától. Persze a csöpögés tömítetlenségre utal a csőcsatlakozásnál, melyet meg kell szüntetni.

nagyand | 2012-10-09 10:56

Azt szeretném kérdezni, hogy 2003-as M6 Diesel 136LE autóban, hogy lehet olajnyomást mérni? Van valahol külön erre a célra egy csatlakozó vagy egy csavar, aminek a helyére rá kell kötni nyomásmáröt? Alapjáraton, mennyi az ideális nyomás ill. 2000-2800-as fordulaton mennyinek kell lenni? (általában ebbe a fordulatszám tarományban használom az autó) Ùgy néz ki meghalt a turbó rajta. Azt mondta a szerelö,hogy mielött új turbó kerül rá.(illetve felújított) érdemes az olaj ellátást, ill olajnyomást ellenörizni, mert lehet pont annak hiányától romlott el a turbó. (A jelenség a következö: az intercoolerböl csöpög az olaj, valamint a szerelö szerint "serceg,cicereg" a turbó) Jó a füle! :D Èn nem hallok semmi furcsa hangot, de lehet hogy már hozzá szoktam azért nem tünik fel nekem. A gond az hogy az olajnyomást ha lehet, ill. van rá mód és nem túl bonyolult akkor ÈN magam szeretném ellenörizni, sajnos már "elfogult" vagyok az autószerelökkel kapcsolatban, lehet arra is ráfogják hogy rossz aminek semmi baja! Tisztelet a kivételnek! Sajnos messze lakom Békéscsabától! Segítséget, ill a tanácsokat elöre is köszönöm.

rbaggio | 2012-10-09 09:52

2003-as dízel

mazda-auto.hu | 2012-10-09 07:51 rbaggio részére

Milyen évjáratú a Hatos?

katyilka | 2012-10-08 21:20 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a megnyugtató választ. Ezenkívül, nem tudom megállni,hogy ne osszam meg bizonyos tapasztalataimat, üzemanyag+adalék témában, már ha valakit érdekel. Az utóbbi hat-hét tankolásom alkalmával csak prémium dízelt tankolok, mint V-Power Nitro, Ultimate stb. Prowerdose adalékkal keverem. 160-as tempóval közlekedem általában. Havonta kétszer teszem meg az 1100 km-ert a munkahelyemre, tehát van lövésem a fogyasztásról. Eddig 6.3-6.5 volt, most 5.7-5.8l, és érezhetően erősebb az autó. Eddig is maximálisan meg voltam elégedve a fogyasztással, de hogy hat alá megy az egyáltalán nme nyugdíjas használat ellenére, hát behalok! Poénkodva,ezek után nem merek lassaban menni, mert gyakran meg kell állnom, lefejteni a plusz gázolajat. viccet félretéve, ajánlom mindenkinek!

rbaggio | 2012-10-08 18:59

Tisztelt Mazda-autó, 6-os Mazdához 7x15",5 x 114,3 ET45-ös felni jó méret? Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-10-08 09:24 skee81 részére

Hivatalosan a gyári 16 collos felnijű GH-s Mazda6-ra 205/60R16-os gumi való. a korábbi Hatos, illetve a Mazda3 205/55-ös gumija valamivel kisebb átmérőjű kereket eredményez, melynek számottevő műszaki hátránya nincs, de nem optimális, illetve csal a km óra. AJellemző ez a magasabb hidegindítási fordulatszám, tehát nem egyedi. Elsősorban a katalizátor gyorsabb bemelegedése miatt van, de nem nevezhető káros fordulatnak, ha kis terhelés társul hozzá, illetve jó minőségű motorolaj.

mazda-auto.hu | 2012-10-08 08:32 katyilka részére

Az, hogy a szűrőből nem folyik ki kosz, nem jelent semmit. A szennyeződés elsősorban a szűrő papírjában "ragad" meg. Éppen ezért csökkenti az átömlési képességet, hiszen ha a papír szabad pórusainak mennyisége csökken, túl nagy lesz az ellenállása. Ha trutymó folyik ki belőle, az már vészhelyzet.

skee81 | 2012-10-07 22:31

Kedves Mind, téligumi vásárlás előtt, valszeg nem Mazda specifikus, de itt biztos a válasz. Azt már tudom, hogy 5x 114.3 osztókörű felni fog kelleni. 2009-es 6-osra, gyárilag 215/50 R17 nyári gumi, milyen téli garnitúra méret javasolt? Biztos ki tudnám számolni, de talán nem én leszek az első akinek vagy nem gyári 17-es méretűek a kerekek, vagy 16-ost rakott rá téli gyanánt. 205/55 R16? vagy az pici lesz? Ha 16-os felni, akkor egy 3-as Mazda komplett téli garnitúrája jó lehet a 6-osra? Köszi előre is. Másik kérdés, jut eszembe. 2.0 benzines motor, most hogy jött a hűvösebb idő, hideg-inditás után az alapjárat felugrik 2200-2500-ra, egy pár percig (tudom autoszivató), na de ennyire magasra? Inditás után kb 1800-2000 a fordulat pár mp-ig, de ahogy elindulok és mondjuk 1-esből újra kuplungolok a fordulat felpörög 2500 köré. Elég zavaró, aztán persze pár száz méter után ez abbamarad. Valakinek esetleg véleménye erről? Köszi, skee

Oszi | 2012-10-07 15:38 lehozsoci részére

en azert inkabb minden masodik olajcserenel csereltettem a gazolajszurot. Ausztralia-ert nagyon irigyellek :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó