2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


bodobacs | 2012-10-03 22:04

Kedves TI! Üdvözlök mindenkit a fórumon. Rregisztrálásom oka, hogy nemrég vásároltam egy mazda 6 kombi dízel, 2005-ös évjáratú kocsit és akadt egy problémám. A kocsi indításkor nem tud robbantani, csak szorgalmason próbálkozik az indításra. Hívtam egy éjzsaka szervízt is mert sürgös munkautam volt. Akkor azt mondták kevés az üzemanyag, magas a lejtő így levegőt szívott. De most lejtőn sem volt, teli tankkal is van és levegőztettünk is az elmondottak szerint de még sem mukkan meg. Ötletetek, hogy mi lehet vele??

dana | 2012-10-03 19:11

A szimmering miatt folyhat át az olaj, ez határolja el a két olajat, de úgy gondolom a csapágynak nem hasznos a motorolaj.

dana | 2012-10-03 19:08

Üdv! Érdeklődnék hogy a GG-s Diesel Mazda6 szervószivattyújához kapható-e külön szimmering? Kiszedett szimmering típusszáma: NOK AW8679E. Mazda program szerint nem hoz fel külön alkatrészeket, gyári számot. Illetve gyárilag NSK 6203Z csapágy van benne. Vagyis ZZ. Jó bele a 2RS-es csapágy is? Gondolok itt arra hogy a csapágy egyik oldala szabadon van a hajtó fogaskerék felé, ahol is motorolaj kering. Érdemesebb lenne egy zártabb csapágy a ZZ-stől. A másik fele a szimmering felé né, ott végül is lehetne fémpajzsos. Nem gond hogy gyárilag motorolaj juthat a csapágyba? Nekem szinte már fekete volt a szervóolajom, ezért is gondolkodok egy tömítetteb csapágyban. Igaz az RS csapágynak nagyobb az ellenállása, jobban melegszik. Köszönöm!

pusi65 | 2012-10-03 18:26 farkasd részére

Már szavak nélkül is sokat elárul az első találkozás. Pl. 140, vagy 240, vagy 340 ezer van-e benne.Mivel a kettőstömegű lendkerék cseréje horror pénz, csere előtt inkább eladják :)és még rengeteg dolog... megbízható szerelővel vagy komoly saját tudással kell használtat venni - pláne ha dízel.

farkasd | 2012-10-03 08:10 Oszi részére

Köszönöm szépen! Tervben van autó vásárlása, és a kiszemeltek közt van egy ilyen 136 lovas dízel is 6os is. Mire érdemes figyelni amikor megnézem, mit kérdezzek az eladótól? Óra szerint 140000 km van benne. A felfüggesztésen és egy-két tartóelemen korrózió nyomai láthatók. Ez mennyire probléma illetve gyakori? Esetleg tudnátok segíteni abban, hogy hol találom meg a mazda6 (2005) csereintervallumait, és hogy mennyire költséges fenntartani ezt a modellt?

mazda-auto.hu | 2012-10-02 15:21 lehozsoci részére

...ebben a szűrő dologban nem tudok egyetérteni veled. A szűrők papírjának méretszűrési képessége már újkorukban is adott. Ahogy használat közben tömődnek, úgy csökken az áteresztési képességük, így egy idő után teljesítmény, és egyéb problémák jelentkezhetnek. Ezt a Mazda mérnökei a gyári szűrő esetében 60000 km-ig szavatolják. De nyilván ez az üzemanyag rendszer állapota, tank, gázolaj stb állapotától is függ. Ezért a gyakoribb csere biztosan nem árt. A cserének max. annyi veszélye van, hogy csere közben kerül valami a már "szűrt" részhez (pl. koszos kézről), illetve, hogy gyengébb minőségű szűrő kerül beszerelésre. De a szűrő mikron szűrési képességeit nem befolyásolja a szűrő tömítettsége. Az átömlési képesség változik, ha a papír hasznos felülete csökken.

Dexx33 | 2012-10-02 14:31 lehozsoci részére

Es ha nem akkor hogy tudom osszehangolni??? Nagyon szepen koszonom.

lehozsoci | 2012-10-02 12:42 lehozsoci részére

Megint elfelejtettem valamit... Ha MAF sensort cseréltek, akkor kérdezz rá hogy össze hangolták-e a PCM-el! Üdv lehozsoci

lehozsoci | 2012-10-02 12:37 Oszi részére

Hello Oszi! Örülök, hogy ezt feldobtad mert nagyon sokan a szakmában sincsenek tisztában a jelentőségének!. A mai Common Rail Bosch rendszerek rendkívüli Diesel tisztaságot követelnek. A rendszer szíve a nagynyomású szivattyú amiben három dugattyú ÁLLANDÓAN A MAXIMÁLIS NYOMÁST KÉSZÍTI, a hozamszabályzó csak átfolyamot, volument szabályozza. A nagynyomású pumpa a főtengely 1/4 fordulatára amikor önindítózól min 300 bar nyomást tud csinálni! Ez kurva sok! A dugattyúk szinte 0 illesztéssel vannak ellátva, a pici rés diesel ami ken..Visszatérve a szűrőre, a gyár amikor azt mondja hogy csere 20ezer km, akkor úgy méreteznek, hogy a szűrő először a nagyobb szennyeződéseket fogja meg...ahogy kezd a szűrő eltömődni a kisebb részek is fennakadnak. Ha pl 10eKm cseréled a szűrődet, akkor azt érted el, hogy ugyan a nagyobb méretű szennyeződést kidobtad, DE az ártalmas apró, ami bele is fér a kisebb illesztésekbe azt nem. Na azok végzik a Kárt és nemcak a pumpában de az Ijectorokban is. Az utángyártott termékek mint szűrők nem rosszak, DE ha több WC papírt gyűrtek a szűrőbe, hogy az több trútyit fogjon akkor a te szép lóerőidet is megfogják...ha kevesebbet , akkor oda a szűrésvédelem.. remélem érthető volt! Üdv lehozsoci

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó