2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sanyo0318 | 2012-09-28 23:56

Köszönöm a részben megnyugtató hozzászólásodat Péter. 3 hét mulva minden kiderül, akkor viszem a szervizbe.

gulyas_peter | 2012-09-28 20:43 sanyo0318 részére

Hello Sanyo, Nekem is ez volt a problémám, és eléggé "csattogott" is amikor levettem az olajbeöntőt, ás az olajfogyasztásom is elég magas volt. A befecskendező tömítéseket kellett cserélkni!

sanyo0318 | 2012-09-28 14:38

Tisztelt Mazda-auto! Nekem van egy mazda 6 dizel autóm,amivel drasztikus olajfogyasztási problémák jelentkeztek. Ha leveszem az olajbeöntö sapkát járó motornál, akkor gázt pöfög a motor. kérdésem a következő lenne, ilyenkor mindenesetben a motorfelújitásra, gyűrüzésre kell gondolnom, vagy létezik más módszer is a probláma megoldására? Az autóban 170 ezer km van. Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-09-28 12:03 leanykoncer részére

Ami így kívülről látszik, az a szelepfedél/befecskendező tömítés, ami a motor olajfogyasztását okozza, az "mélyen" a hengerfejben van, a befecskendezők tövében van. Persze ha esetleg nagyon lazák már az injektorok, akkor fent is könnyebben szivárog az olaj. Láttunk már olyat (levett borítással), hogy a motor működése közben le-fel mozgott a befecskendező, annyira fel volt lazulva.

leanykoncer | 2012-09-28 10:47 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a tippet. Leszereltem a motor takaró burkolatot és sajnos a két középső befecskendezőnél látszik kívülről olajszivárgás, a két szélsőnél teljesen tiszta. Ez lehet az Ön által említett befecskenzező alátét tömítetlenség? Milyen költséggel járhat a javítás?

mazda-auto.hu | 2012-09-28 08:09 Fasor részére

Ha valóban egyértelműen a légtömegmérőre vonatkozik a hibakód, és az új légtömegmérő nem segített, akkor lehet, hogy az áramkörben, tehát a kábelezésben, csatlakozóban van érintkezési gond. Az is lehet, hogy a hibakód inkább mért légmennyiség/motorüzem állapot összeférhetetlenségre utal, ez esetben viszont máshol van a hiba. HIvatalos Mazda szervizben nézték, érvényes diagnosztikai rendszerrel?

mazda-auto.hu | 2012-09-28 07:54 contofalsky részére

Tévhit, hogy néha meg kell hajtani az autót. Lehet, hogy a hajtós vezetés gyorsabban generál nagyobb hőmérsékletet a motorban és a szűrőben, de ugyanakkor több korom keletkezésével is jár. Ráadásul az átlagosnál sokkal nagyobb gázsebesség sem túlságosan előnyös a szűrő hatékony tisztulásához. Bőven elég ha tartósan 2000 felett van a fordulatszám, és elkerülhetők a sok korommal járó, "mély" gázadások.

Fasor | 2012-09-27 21:29

Tisztelt Mazda-auto! Az én autóm egy 2006-os évjáratú 2.0 diesel, kb egy fél éve vásároltam.Pár hete olyan probléma jelentkezett ,hogy az autó nem akart menni, elvittem egy szervizbe, s kicserélték a légtömegmérőt.Viszont a hiba nem szűnt meg,kb.20-30 km után a fordulat visszaesik, s hiába nyomnám a gázpedált 70-80 fölé nem megy a sebesség.Ilyenkor félreállok,a motort leállítom, s pár perc után elindulok,akkor 20-30 km-t megint megy, s utána ismételten ez a hiba előjön.A szervizben már kétszer kiolvasták a hibát, mindig a légtömegmérőt írja ki,ilyenkor kitörlik,s azt tanácsolják menjek vele. Ön szerint mi lehet a probléma? Köszönöm a segítséget előre is

contofalsky | 2012-09-27 16:22

sziasztok, lehet, hogy banálisnak tűnik, mégsem az. A regeneráció miatt elméletileg időnként meg kéne hajtani az autót (10 perc 3000-es fordulat felett), hol tudom meghajtani? ezért nem akarok hetente autópályamatricát venni. köszi a tippeket.

mazda-auto.hu | 2012-09-27 15:40 leanykoncer részére

Ha a motor eszi meg az olajat, akkor elsősorban a befecskendező alátéteknél tömítetlenség, másosorban turbófeltöltő kopás okozza általában. A kopogó hang az előbbire utalhat.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó