2025. December 18. Csütörtök - Auguszta

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2012-10-02 12:37 Oszi részére

Hello Oszi! Örülök, hogy ezt feldobtad mert nagyon sokan a szakmában sincsenek tisztában a jelentőségének!. A mai Common Rail Bosch rendszerek rendkívüli Diesel tisztaságot követelnek. A rendszer szíve a nagynyomású szivattyú amiben három dugattyú ÁLLANDÓAN A MAXIMÁLIS NYOMÁST KÉSZÍTI, a hozamszabályzó csak átfolyamot, volument szabályozza. A nagynyomású pumpa a főtengely 1/4 fordulatára amikor önindítózól min 300 bar nyomást tud csinálni! Ez kurva sok! A dugattyúk szinte 0 illesztéssel vannak ellátva, a pici rés diesel ami ken..Visszatérve a szűrőre, a gyár amikor azt mondja hogy csere 20ezer km, akkor úgy méreteznek, hogy a szűrő először a nagyobb szennyeződéseket fogja meg...ahogy kezd a szűrő eltömődni a kisebb részek is fennakadnak. Ha pl 10eKm cseréled a szűrődet, akkor azt érted el, hogy ugyan a nagyobb méretű szennyeződést kidobtad, DE az ártalmas apró, ami bele is fér a kisebb illesztésekbe azt nem. Na azok végzik a Kárt és nemcak a pumpában de az Ijectorokban is. Az utángyártott termékek mint szűrők nem rosszak, DE ha több WC papírt gyűrtek a szűrőbe, hogy az több trútyit fogjon akkor a te szép lóerőidet is megfogják...ha kevesebbet , akkor oda a szűrésvédelem.. remélem érthető volt! Üdv lehozsoci

mazda-auto.hu | 2012-10-02 12:17 Fasor részére

Tehát ugyanazt mondták, amit először válaszoltam neked. Természetesen először a légtömegmérő áramkörét, annak elemeit kell ellenőrizni. Az EGR-t lehet tisztítani, de ezekben az évjáratokban már inkább az EGR motorja, illetve annak potenciómétere hibásodhat meg, nem a lerakódások okozzák a problémát. De ez is vizsgálható, mérhető az ellenállás. Sorban ki kell zárni e lehetőségeket, különben nem lehet megtalálni a hibajelzés valódi okát.

lehozsoci | 2012-10-02 12:15 Dexx33 részére

Hello Fasor! A P101 és P104 mindkettő a MAF sensor áramkörére vonatkozik. A P101 a MAF sensor teljesítménye kód...a P104 a MAF áramkörre azt mondja hogy HIGH INPUT! Ez gond! Minden motorvezérlő digitális rendszer érzékelői 5 Voltos rendszerben dolgoznak. Azért mert amikor beindítod a motort az indítómotor akkora áramot venne fel, hogy az összes motorérzékelő nem jutna elég 12Volt áramhoz az alapvető méréshez. De még finomabban 0,5 és 4,8 Volt között dolgoznak, majdnem 5 De mégsem. Ha a Sensor 0 Voltot kap az nyitott áramkör, ha 5V lát akkor zárlatot. Nálad a P104 az utóbbi áll fenn. Valószínűleg rossz érintkezés vagy törött kábel okozza. A levegőszűrő házon van az érzékelő 5 kábel szalad bele, mert mást is mér. Ha lehet csak a P104 kódra kérj javítást, ha azt megszögelték akkor már a többi is jó lesz.. Üdv Zsocibá

Fasor | 2012-10-02 11:21

Üdv Lehozsoci Köszönöm a tanácsodat, valójában nemrégen cseréltem az üzemanyagszűrűt,tényleg utángyártottra,viszont már előtte is jelentkezett a hiba,igaz akkor a légtömegmérőt cseréltették velem. Annyi segítséget kérnék, hogy mivel felénk nincs a közelben Mazda szerviz, kivittem Ausztriába,Oberpullendorfba, diagnosztikára,ott két fajta hibát mondtak,az első a légtömegmérő csatlakozójánál forrasztási hiba lehet,illetve a kábelben lehet érintkezési probléma. A másik oknak az EGR szelepet mondták.Véleményetek szerint lehet e tisztítani ezt a szelepet, vagy csak cserélni lehet?S melyik hibával lenne célszerű kezdeni a javítást? Előre is köszi

Oszi | 2012-10-01 20:48 farkasd részére

semmi baj a konstrukcioval csak a felhasznalokkal. rendszeres karbantartas mellet semmi komolyabb baja nem lesz. gyakorlatilag a blokk baromi regota alapja a mazda dizeleknek.

Oszi | 2012-10-01 20:45 lehozsoci részére

"Fontos még hogy az üzemanyagszűrőt soha ne cseréld gyakrabban mint a gyári ajánlás! " Ezt indokolnad a kedvemert?ezt meg nem hallotam.

farkasd | 2012-10-01 20:11

Sziasztok! A mazda 6 (2005) 136 LE-s motorja mennyire megbízható? Néhány helyről hallottam, hogy eszi az olajat, a turbó is elszállhat és nem jó konstrukció a motor. Tudnátok segíteni ebben a kérdésben? Előre is köszi!

mazda-auto.hu | 2012-10-01 14:19 Dexx33 részére

Mivel gyakorlatilag a különböző szenzorok jelei alapján kizárólag a PCM dönti el, hogy éppen mennyire van terhelve a motor, ezért a terheléstől függően állapítja meg, hogy az említett fordulatszám tartományban az adott terhelésen a légszűrőnél belépő levegő mennyisége megfelel-e a motor levegő igényének. A különböző utólagos programozásoknál éppen a PCM az érintett, így nem kizárható a dolog. Természetesen ha a MAF, és a PCM-MAF közötti áramkör hibája kizárható, akkor arra kell gyanakodni, hogy valamiért rosszul kalkulálja a motor terheltségi állapotát, így levegőigényét a PCM. Ez lehet PCM hiba, vagy egyéb jeladók, illetve beavatkozók hibája. Gyakorlatilag ezzel megismételtem lehozsoci szavait. Természetesen a hiba megoldásában Békéscsabán tudunk segíteni. Ez kicsit közelebb van.:-) A P0104 (GH-s nál már hozza) gyakorlatilag ugyanezt jelenti. Tehát 60 másodpercnél hosszabb ideig nem felel meg a PCM által a motorterheléshez "befogadható" levegő tömegnek a MAF adata. 10000 km egyébként nem sok egy DPF kiszerelős programozás után, sok programozó futott bele jóval a programozás utáni hibákba, de a Mazda esetében valószínűleg nem erről van szó.

lehozsoci | 2012-10-01 13:18 Dexx33 részére

Hello Dexx33 Én itt Cairns, Queensland, Australia dolgozom a Mazdánál.Itt most már késő este van, holnap utánanézek a kódoknak és majd jelentkezem... Üdv Zsocibá

Dexx33 | 2012-10-01 12:50 lehozsoci részére

szia Zsiciba! Nekem is ebben az iranyban kellene gondolkodnom mint a Fasor problemajara javasoltad? Nekem talan 3 hete lett olaj cserelve es a uzemanyagszuro is! Nekem mindig a P0101 es a P0104 hibat irja es ilyen 25-50 kilometerenkent... Nagyon csugedt vagyok mar es tanacstalan. Nem tudom kire bizni itt Esztergoban a kocsit. Az erdekes talan meg az de lehet hogy csak tevedes de amikor kicsereltem a MAF szenzort akkor rogton kialudt a hibalampa es jo lett az auto. Azotta ujra rossz es nem tudok a vegere jarni! Te hol javitasz? Tudnal nekem segiteni?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó