2025. Június 8. - Medárd

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-10-02 12:17 Fasor részére

Tehát ugyanazt mondták, amit először válaszoltam neked. Természetesen először a légtömegmérő áramkörét, annak elemeit kell ellenőrizni. Az EGR-t lehet tisztítani, de ezekben az évjáratokban már inkább az EGR motorja, illetve annak potenciómétere hibásodhat meg, nem a lerakódások okozzák a problémát. De ez is vizsgálható, mérhető az ellenállás. Sorban ki kell zárni e lehetőségeket, különben nem lehet megtalálni a hibajelzés valódi okát.

lehozsoci | 2012-10-02 12:15 Dexx33 részére

Hello Fasor! A P101 és P104 mindkettő a MAF sensor áramkörére vonatkozik. A P101 a MAF sensor teljesítménye kód...a P104 a MAF áramkörre azt mondja hogy HIGH INPUT! Ez gond! Minden motorvezérlő digitális rendszer érzékelői 5 Voltos rendszerben dolgoznak. Azért mert amikor beindítod a motort az indítómotor akkora áramot venne fel, hogy az összes motorérzékelő nem jutna elég 12Volt áramhoz az alapvető méréshez. De még finomabban 0,5 és 4,8 Volt között dolgoznak, majdnem 5 De mégsem. Ha a Sensor 0 Voltot kap az nyitott áramkör, ha 5V lát akkor zárlatot. Nálad a P104 az utóbbi áll fenn. Valószínűleg rossz érintkezés vagy törött kábel okozza. A levegőszűrő házon van az érzékelő 5 kábel szalad bele, mert mást is mér. Ha lehet csak a P104 kódra kérj javítást, ha azt megszögelték akkor már a többi is jó lesz.. Üdv Zsocibá

Fasor | 2012-10-02 11:21

Üdv Lehozsoci Köszönöm a tanácsodat, valójában nemrégen cseréltem az üzemanyagszűrűt,tényleg utángyártottra,viszont már előtte is jelentkezett a hiba,igaz akkor a légtömegmérőt cseréltették velem. Annyi segítséget kérnék, hogy mivel felénk nincs a közelben Mazda szerviz, kivittem Ausztriába,Oberpullendorfba, diagnosztikára,ott két fajta hibát mondtak,az első a légtömegmérő csatlakozójánál forrasztási hiba lehet,illetve a kábelben lehet érintkezési probléma. A másik oknak az EGR szelepet mondták.Véleményetek szerint lehet e tisztítani ezt a szelepet, vagy csak cserélni lehet?S melyik hibával lenne célszerű kezdeni a javítást? Előre is köszi

Oszi | 2012-10-01 20:48 farkasd részére

semmi baj a konstrukcioval csak a felhasznalokkal. rendszeres karbantartas mellet semmi komolyabb baja nem lesz. gyakorlatilag a blokk baromi regota alapja a mazda dizeleknek.

Oszi | 2012-10-01 20:45 lehozsoci részére

"Fontos még hogy az üzemanyagszűrőt soha ne cseréld gyakrabban mint a gyári ajánlás! " Ezt indokolnad a kedvemert?ezt meg nem hallotam.

farkasd | 2012-10-01 20:11

Sziasztok! A mazda 6 (2005) 136 LE-s motorja mennyire megbízható? Néhány helyről hallottam, hogy eszi az olajat, a turbó is elszállhat és nem jó konstrukció a motor. Tudnátok segíteni ebben a kérdésben? Előre is köszi!

mazda-auto.hu | 2012-10-01 14:19 Dexx33 részére

Mivel gyakorlatilag a különböző szenzorok jelei alapján kizárólag a PCM dönti el, hogy éppen mennyire van terhelve a motor, ezért a terheléstől függően állapítja meg, hogy az említett fordulatszám tartományban az adott terhelésen a légszűrőnél belépő levegő mennyisége megfelel-e a motor levegő igényének. A különböző utólagos programozásoknál éppen a PCM az érintett, így nem kizárható a dolog. Természetesen ha a MAF, és a PCM-MAF közötti áramkör hibája kizárható, akkor arra kell gyanakodni, hogy valamiért rosszul kalkulálja a motor terheltségi állapotát, így levegőigényét a PCM. Ez lehet PCM hiba, vagy egyéb jeladók, illetve beavatkozók hibája. Gyakorlatilag ezzel megismételtem lehozsoci szavait. Természetesen a hiba megoldásában Békéscsabán tudunk segíteni. Ez kicsit közelebb van.:-) A P0104 (GH-s nál már hozza) gyakorlatilag ugyanezt jelenti. Tehát 60 másodpercnél hosszabb ideig nem felel meg a PCM által a motorterheléshez "befogadható" levegő tömegnek a MAF adata. 10000 km egyébként nem sok egy DPF kiszerelős programozás után, sok programozó futott bele jóval a programozás utáni hibákba, de a Mazda esetében valószínűleg nem erről van szó.

lehozsoci | 2012-10-01 13:18 Dexx33 részére

Hello Dexx33 Én itt Cairns, Queensland, Australia dolgozom a Mazdánál.Itt most már késő este van, holnap utánanézek a kódoknak és majd jelentkezem... Üdv Zsocibá

Dexx33 | 2012-10-01 12:50 lehozsoci részére

szia Zsiciba! Nekem is ebben az iranyban kellene gondolkodnom mint a Fasor problemajara javasoltad? Nekem talan 3 hete lett olaj cserelve es a uzemanyagszuro is! Nekem mindig a P0101 es a P0104 hibat irja es ilyen 25-50 kilometerenkent... Nagyon csugedt vagyok mar es tanacstalan. Nem tudom kire bizni itt Esztergoban a kocsit. Az erdekes talan meg az de lehet hogy csak tevedes de amikor kicsereltem a MAF szenzort akkor rogton kialudt a hibalampa es jo lett az auto. Azotta ujra rossz es nem tudok a vegere jarni! Te hol javitasz? Tudnal nekem segiteni?

lehozsoci | 2012-10-01 12:31 lehozsoci részére

Ja megint elfelejtettem valamit...A Mazda diagnostikai műszeren a hozamszabályzó állapota nem látható! Csak a közösnyomócsőben levő nyomásérték. Alapjáraton 30MPa körüli értéket kell hogy legyen, a fordulatszám emelésével szinte párhuzamosan a nyomásnak is emelkednie kell max 180MPa-ig. Ha nem akkor nincs elég hozam,volume. Csá Zsocibá

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó