2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-09-13 14:07 Zozyka részére

A motor járása közben gyakorlatilag egyik autóban sem működik az olajszint figyelése. Ilyenkor csak az olajnyomás megszűnése kerül kijelzésre. Ez viszont későn jelez, ilyenkor már általában károsodtak az alkatrészek. A szerelő hibázhatott pl. egy rosszul meghúzott olajszűrővel. De ez is csak akkor igaz, ha a környezetbe folyt el az olaj, tehát nem a motor "ette" meg. Olajnyomás vesztés esetén milyen hibakódot tárolhat egy vezérlőegység? Olyat nem nagyon, mely a műszerfalon kijelzésre kerül a MIL/CEL lámpa (sárga motor) által. Az olajnyomás lámpa világít, de az extrém eseteket (pl. vezérlés átugrás) eltekintve a hibakód lámpa nem fog, mert a szenzorok jók. Hiába túl magas a hőmérséklet, vagy túl alacsony az olajnyomás, mivel a szenzorok áramköre jó, ezért nincs műszerfalon jelzett hibakód. Csak a vízhőfok óra, illetve az olajnyomás lámpa figyelmeztethet. Azért mindenesetre megnyugtató, hogy ha van elegendő olaj egy motorban, akkor nagyon ritka az olajnyomás, illetve túlmelegedés probléma.

Zozyka | 2012-09-13 09:36 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a választ! Ezekkel a dolgokkal tisztában is vagyok. De én pl úgy indultam el az autóval, hogy a szerelő megcsinálta az olajcserét stb...Mindent átnézett. Azt mondta minden rendben. Ezzel szemben egyszer 130km/h-s tempónál megfőtt a motor, majd felgyulladt az olaj lámpa. Valóban azért vannak a visszajelzők, hogy figyeljük. De én nem gondoltam volna, hogy ha kihozom a szervízből, és minden rendben működik egyszer csak normál tempónál (máskor már 100x megtettem ezt az utat ugyanígy) egyszer csak beüt a baj. Nem gondolom, hogy 100km alatt meg kellene ennie 5l olajat. De valóban ez már annak szerelő hanyagsága volt :( Én meg naív módon nem gondoltam,h bármi baj lehet. Hittem a szerelőnek, hogy minden rendben van, és mindent megszereltek. Csak ezek szerint máskor is,ha elindulok az autóval ki tudja, hogy el jutok-e vele 100 km-re.Akkor 5l olajjal a csomagtartóban kell majd járnom?! Ismét csak magamat kell ismételnem, nehogy féreértés legyen belőle.Én nem veszekedni szeretnék, csak egy kérdést magamban megérteni/megválaszolni. Tudom nem illik autó márkákkal példálózni, ezért nem is tenném. De 2 autót is tudnék (és anno is olcsóbbak voltak min egy M6) mondani ugyanebből az időszakból (2000-2004), amik jelzik előre pl az olaj szintet. Valóban mind a kettőnek van egy kis kijelzője és ezt azon teszik meg.Az egyik kis karikákkal jelzi, hogy mennyi olaj is van a rendszerben.A másik pedig ha már a felénél kevesebb, akkor kiírja, hogy Check Oil level. Illetve ha valami baj van akár a porlasztókkal, befecskendezéssel, vagy csak nem normál működése van az autónak, akkor tartalék módba helyezik magukat. Ilyenkor normál szívó dízelként működnek, és jelzi, hogy hiba van, menjek szervizbe. Van egy harmadik gépjármű típus szintén ebből az időből.Annak ugyanúgy nincsen kijelzője. De ha bármi van akkor a szervizlámpa kigyullad (többféle színben hiba mértékétől függően) Csak ezt nem értem, hogy miért van, hogy ebben a járműben ha valami hibát jelez, akkor az csak akkor jelez ha már régen késő. Igazából kérdésemet lehet akár költői kérdésként is kezelni! Ezért is kérdeztem, hogy nem lehet-e valami külső egységet vásárolni, amivel az autó állapotát folyamatosan figyelni lehet. Amivel láthatom (nem csak a nívópálcán, hogy mennyi olaj van a rendszerben. A porlasztók mennyi anyagot szállítanak. Hőfok stb... Vagy ebben a járműben nincsen ennyi érzékelő? Vagy amik vannak azok csak mechanikusak? Bár szerintem nem kellene, hogy az legyen. Gondolom valamilyen feszültség alapúak.pl. a hőfok mérő is egy thermo ellenálláson keresztül működik, amit szerintem a computernek látnia kellene. No mindegy... Mindenesetre nagyon köszönöm az eddigi válaszokat. Remélem most már minden rendben lesz az autóval és nem kell ilyen jellegű kérdéseket feltennem :D

mazda-auto.hu | 2012-09-13 08:32 Zozyka részére

Nagyon kevés márka típusában van olajszint visszajelző a műszerfalon. Ráadásul azok többségében is csak gyújtás ráadáskor, de még indítás előtt jelzi egy mutató az olajszintet. Az olajnyomás lámpa piros, tehát tiltást jelez. Azonnal le kell állítani a motort. Ezt a jogosítvány megszerzése előtt a műszaki oktatáson is tanítják. A vízhőfokmérő, vagy legalább kék/piros vészjelző szintén van minden autóban. Az utólagos hibakódok kiolvasása és értelmezése pedig nem csak műszerezettség kérdése. Az alacsony olajszint, olajvesztés, általában már a probléma bekövetkezése után generál (ha egyáltalán igen) hibakódot. Általában ilyenkor nem hibakódok alapján indul a javítás, hiszen nyilvánvalóak az okok (mechanikai ok). Ettől függetlenül számomra mindig is talány volt, sőt, manapság a nyújtott olajcsere intervallumok, illetve a "rohanóbb" világban még inkább, miért nincs a nívópálca olajszintjét figyelő visszajelzés a műszerfalon minden autóban? Minimum szint esetén azonnali utántöltésre figyelmeztetne.

Zozyka | 2012-09-12 19:07

Tisztelt Mazda-Autó! Olvasgatva az alábbi hozzászólásokat elgondolkoztam, hogy a Mazda 6 számítógépe, és ezzel együtt a tervezők ennyire buták volnának? Ne tessék félreérteni. Ez csak egy kis gondolat ami felreppent bennem. alacsonyabb kategóriájú , idősebb autókban is már a fedélzeti computer jelzi ha bármi hiba van. Nem hagyja a computer, hogy azautó károsodjon. Azokban az autókban, amikben nincsen szép nagy kijelző a hiba kiírására, egyből a motorhiba kód felvillanása jelzi ha baj van. A mazdába meg semmi ilyet nem tettek? Nekem sajnos egy véletlen hiba folytán megfőtt a motorom... Nem jelezte semmivel sem, hogy baj lenne.Csak akkor állt le az elektronika, amikor már régen késő volt :( A szervízben kiolvasták a hibakódokat.De csak egy dolog volt: kiégett a hátsó féklámpa. Sajnos én ezt nem tudom megérteni, hogy anno sem volt egy olcsó autó, de még mindig nem számít annak. Főleg az alkatrészek árát tekintve. Vagy csak én vagyok rosszul tájékozott? Az olajlámpa is már csak akkor villan fel, ha régen késő...más járműveknél, ha csak a távolból közelít a minimum szint felé már jelzi a check lámpa. Kérdezném, hogy nincsen valami külső eszköz, amit ha rádugunk a kocsira, akkor akár folyamatosan kísérni lehetne a gépjármű állapotát? Vagy ebben nincsen annyi szenzor még? Én speciel nagyon örülnék neki, ha láthatnám, hogy minden rendben van...hogy ezek után nyugodtan tudjak mindig elindulni, annak tudatában, a bajról még a megtörténte előtt értesülök... Bocsánat, csak mostanában nagyon rossz tapasztalatom van a mazdákkal :( és nagyon szeretm, nem szeretnék tőle megválni

Oszi | 2012-09-12 17:25 Zozyka részére

illesztes alatt a korrekcios tanitast ertettem amit mazda-auto is irt.

mazda-auto.hu | 2012-09-12 15:55 Zfenyvesi részére

Véletlenül sem bántó szándékkal írtam. Elnézést, ha félreérhető volt! Én a dolog műszaki oldalának fontosságát próbálom hangsúlyozni, és ezt csak ilyen nyíltan lehet. Ha az olajlámpa felvillan, az azt jelenti, hogy még az alapjárati alacsony fordulatszámhoz szükséges olajnyomás sincs meg a rendszerben, a magasabb fordulatszámon igényelt nagyobb olajmennyiség keringtetéséhez szükséges magasabb nyomásról nem is beszélve. Szóval ilyenkor az esetek 99%-ban megéri az autómentőt kihívni, vagy legalább azonnal olajat önteni a motorba. Egyébként örülünk a jó tapasztalatoknak, reménykedjünk, hogy nem kell sok mindent cserélni!

Zfenyvesi | 2012-09-12 15:44 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-autó. Nem felejtettem el ellenőrizni az olaj szintet, amint alább már írtam nyaralni mentem a kocsival, (itt megjegyezném hogy a mazda mellett van egy volvo 850 benzin turbom is közel félmillió km-el) tehát nagyon jól tudom mennyire kell vigyázni az olajszintem. Lehet hogy ön félre értette azt amit írtam. Vasárnapi hazaérkezésem napján észleltem az olajlámpa felvillanását, amikor a dugóban álltam az autópályán 25 km-rel a cél előtt. és igen, igaz aznap nem néztem meg. 12 óra vezetés után eléggé elfáradtam. és hát sajnos másnap már jön is a probléma. Egyébként a Mazdában kellemesen csalódtam, amint írtam van egy több mint 17 éves és több mint 230 lovas volvom. De a Mazda nyomatékban veri mint a pinty. a beltér jól kidolgozott, a Bose hifi csodás. Nem hajtottam hülyére,(arra ott a volver) 150 160 max. és a fogyasztás nem ment 8.8 fölé, persze klima nélkül. nekem ez klassz. Egy szó mint száz: nem bántam meg hogy megvettem, remélem hogy ez a rosszalkodás csak valami apró szenzor hibája, és nem kell a fél motort kicserélni egy vagyonért. Tisztelettel.:Fenyvesi Zoltán

Zfenyvesi | 2012-09-12 15:27 lehozsoci részére

Uhhh. első sorban le vagyok döbbenve. azért vettem meg ezt a kocsit mert akartam egy megbízható és külsőre is szép kocsit. Reggel óta a kocsi szervizben van. remélem hamarosan kiderül hogy mi a baja, és az a lesz horror összeg. Amint kiderül a probléma azonnal leírom.(mindenki okulására).

mazda-auto.hu | 2012-09-12 14:43

Úgy tűnik, még itt a Mazda fórumon is előfordulhat, hogy valaki nem ellenőrzi az olajszintet. !? Erre nem gondoltam. Remélem nem erről van szó! Ráadásul a szívó 2,3-as a kis olajkapacitás miatt még kényesebb ebből a szempontból! Szögezzük le még egyszer: A FELVILLANÓ OLAJNYOMÁS LÁMPÁT AZONNALI MOTOR LEÁLLÍTÁSNAK KELL KÖVETNIE! ÁLTALÁBAN MÁR ILYENKOR EZ IS TÚL KÉSŐ! ..de első a lehozsoci által említett mérések, diagnosztika. A VVT rendszer és a lánc a sokadik a károsodási kockázati listán ebben a szívó 2,3-asban. Első sorban csapágyak, olajszivattyú...stb.. melyet a diagnosztika tisztázhat. Persze ez utóbbi lehetőségek sem javithatók olcsón.

lehozsoci | 2012-09-12 12:57 Zfenyvesi részére

Kedves Fenyvesi! Ez egy elég komplex probléma, De sajnos szerintem nagy a baj! Az hogy a fordulatszámmérő le-le zuhan az vagy a vezérműtengely, vagy a főtengely érzékelő hibához vezet(hetne), valószínű, hogy a hibakód erre fog utalni...De!ha viszont megméred az érzékelő tekercsek ellenállását ami 400-450 Ohm között kell, hogy legyen, valószínűleg az ott is lesz...tehát jók.. De! Amikor a fordulatszám kijön alapjáratból akkor a szívó oldali vezérlőtengely végén levő VARIABLE VALVE TIMING ACTUATOR, változtatható vezérlő olajnyomás hatására először nyitja a záró csapot, utána a fordulatszám függvényében elforgatja a vezérmű tengelyt olajnyomással. Ha az olajnyomás nem épül fel vagy a VVT elengedi az olajat akkor a vezérműtengely érzékelő pontoa pozició adatot küld a PCM nek, hogy a vezérműtengely előre-hátra mozog, ez egy jellegzetes csattogó hanggal jár! Amit javasolnék, olajszint ellenőrzést, olajnyomás ellenőrzést, kompresszió mérést. Ha eddig minden OK, akkor VVT actuator ami hibás, plusz, vezérműlánc és feszítőcsre, stb.Elég költséges mutatvány, itt Australiában csak a VVT actuator $900+lánc+feszítő+alátétek+munka, a motor elejét kell szétkapni. Ha van kérdés akkor ide vele! Üdv Zsocibá

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó