2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2012-09-11 12:33 leanykoncer részére

Hello leanykoncer! Valóban sok alkatrész kereskedő nem tudja, hogy milyen betétet árul, de nem feltétlen azért, mert hülyék! Minden fékbetétgyártó féltve őrzi a fékbetétje összetételét, mindegyiknek az alapja az alaptrutyi amihez kormot, különböző fémreszelékeket mint réz, alumínium stb kevernek. A féktárcs-betét kapcsolata, hogy kemény tárcsa kemény betét nem jó, puha tárcsa-puha betét sem, az előbbi hosszú élet, rossz fékhatás, remegő pedál fékezéskor utóbbi jó fékhatás De nagyon rövid élettartalom úgy mint tárcs-betét, piszkos felületekkel. A kompromisszumot mindenki saját magának keresi. Például a gyári Mazda fék is tud visítani az új 2-be, igaz csak hidegen és ha tolatsz, van rá gyári utasítás hogy ilyenkor mit kell tenni. Vagy például a CX-9 ami nálatok ugyan nincs de elöl és hátul is visíthat a fék. A 6-os fékje elég jó, de nem biztos hogy bárki becsapott volna! Nekem nemrég a Honda Odessey-embe kellet első betétet cserélnem, a gyári $380 lett volna, vettem utángyártottat $45-ért. (volt $30 is de azt már én sem mertem megvenni...) szóval beépítettem , egy pár napig fütyülgetett de utána elhallgatott és minden OK. Lehetett volna rosszabb is, és számítottam is rá. Szóval, ha már megvan Mr Thermoquite és nem vagy Happy, akkor ajánlani tudom a WÜRTH készítményét. Az egyik a CU800 Copper Paste Spray, ezt árolják kicsi zacsiba is, ez magas hőmérsékletet bíró réz alapú zsír. A kiszerelt fékbetét érintkező pontjaira kell kenni, valamint az úszónyereg és a dugattyú érintkező felületeire. A másik a WÜRTH SBS Brake Treatment, ez is egy Spray amit rá kell fújni a féktárcsára, úgy néz ki mint egy ezüst festék, de igaziból valami fém trutyi bevonatot fog képezni ami a fékalkatrészek frekvenciáját a hallhatón kívülre teszi. Hát ennyit tudtam segíteni,ha van kérdés akkor jöhet! Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-09-11 07:54 Zfenyvesi részére

Lehet például elsősorban főtengely, vezértengely pozíció szenzor hiba, de akár más is.

Zfenyvesi | 2012-09-10 19:05

Jó estét mindenkinek. Tisztelt MAZDA 6 tulajdonosok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Németországban élek, kb. 2 hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy gyönyörű Mazda 6-nak, (2.3 benzin 166 ps 2003). Azaz csak ma reggelig, mert ma reggel megviccelt a vas. kigyulladt a műszerfalon a motorhiba, és a kipörgésgátló visszajelző lámpa. ez önmagában és baj gondolom, de ezek mellett a fordulatszámmérő óra önálló életre kelt, menet közben: hol "0" hol a normális fordulatot mutatja. És eközben még szaggat is a motor. Volt már esetleg valakinek ilyen, vagy hasonló problémája? És esteleg tudja valaki hogy hol keressem hibát? Mechanikus vagy elektromos hiba lehet? köszönettel és tisztelettel.: Fenyvesi Zoltán.

Balint01 | 2012-09-10 14:32 leanykoncer részére

Én az enyémbe TRW-t tettem, a gyári tárcsával tökéletesen működik, semmi hangja és szerintem jobban fog valamennyivel mint a gyári. Az autó 2004 es diesel

leanykoncer | 2012-09-10 11:12 lehozsoci részére

Hello Zsocibá! Köszi az észrevételt. Könnyen lehet, hogy egy marketing "bullshit" áldozata lettem ezzel a Thermoquiet fékbetéttel...DE! Az egész féktárcsa és fékbetét beszerzésem úgy indult, hogy GYÁRI alkatrészeket szerettem volna venni vagy annál jobb minőségűt(az ár egyáltalán nem volt szempont). Aztán a hosszas utánajárás során szembesültem azzal, hogy az alkatrészkereskedők olyan szinten fogalmatlanok a termékek minőségével és jellemzőivel kapcsolatban, hogy az valami elképesztő. Nagyon sok helyen érdeklődtem és sajnos általánosságban elmondható, hogy nagyon alacsony a szakmai hozzáértés, rengeteg az ellentmondás. Arra a kérdésemre, hogy milyen márkájú a gyári betét SENKI nem tudott válaszolni, de még tippelni se nagyon tudtak.(Még a MAZDA szakszervizben sem, ott is csak hümmögtek) Mondtak olyat, hogy a 0 km-es szalonautóra szerelt fék alkatrész kereskedelmi forgalomban nem kapható, mert a szervizek fékbetét készletét más normák szerint készítik, ezért nem érdemes abból kiindulni, hogy milyen a GYÁRI betét... stb. Volt egy szegedi kereskedő, aki megkérdezte tőlem, hogy mit érdekel engem annyira a fékbetétek közti különbség meg a betűkódok?? Nyilván amelyik drágább az a jobb... Ez derék!! Szóval ezzel a gyári témával nem voltam beljebb. Volt aki szidta az ATE-t, Textar-t, a Brembo-t meg a Ferodo-t volt aki dícsérte. (illetve ezek összes variációi) Igazából magará van utalva az ember, semmire nincs biztosíték, mindig csak utólag lehet okoskodni, hogy inkább azt kellett volna... Simán lehet az is, hogy tök jó cuccot vettem, csak rosszul tették fel. Ki tudja..., nem én vagyok az autószerelő.

mazda-auto.hu | 2012-09-10 10:51 balagered részére

Az újabb modellben a belső foncsor betét be van barnítva. Más különbség nincs. Csak kismértékben emelkedtek az árak.

Haji | 2012-09-10 09:44 footy részére

So genannte gumipók. Több méretben kapható.

footy | 2012-09-10 09:22 mazda-auto.hu részére

Az akasztófülekhez létezik valami kampó? Csomagtértálcám már van a hálót pedig nem szeretném, ezért lenne a kampó a legszimpatikusabb.

mazda-auto.hu | 2012-09-10 07:37 footy részére

Létezik az akasztófülekhez csatlakoztatható leszorító gumiháló, de olyan csomagtérbetét is, melynek anyagához szinte tapadnak a csomagok. A kettő együttes alkalmazása a legjobb.

balagered | 2012-09-09 23:19

Sziasztok! 2005-ös 1.8 benzines 6-osom van, mely már rán-felvarrott modell. Sajnos besárgult a bal oldali első lámpám búrájának belső fele, így esetleg annak cseréjében gondolkodom. Az után szeretnék érdeklődni, hogy ebben a modellben a 2002-es gyártásúakkal teljesen megegyező első lámpa van, vagy van különbség a ránc-felvarrásból fakadóan a lámpák között. Továbbá érdekelne, hogy az oldalon lévő angel-eyes áraitok aktuálisak-e most is? Köszönettel: Balage

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó