2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


nagyand | 2012-08-29 10:14

Azt szeretném kérdezni, hogy az mi lehet, hogy reggel mikor hideg az autó és elindítom, kb olyan 3-5 másodpercig olyan hangot lehet hallani a motortérböl mintha egy lábosba bele raknánk egy fakockát és elkezdenénk rázni... :D kb 4-5 másodperc után abba hagyja. Akkor is abba hagyja ha ha indítás után egyböl nyomok egy kis gázt. Mi lehet ez?

mazda-auto.hu | 2012-08-29 10:10 nack részére

A lendkerék ilyenkor is forog, de lehet, hogy összefügg vele a probléma.

nagyand | 2012-08-29 10:09 nack részére

Nekem ugyan ez volt. Lendkerék és kuplung csere után megszünt.

nack | 2012-08-29 09:40

Sziasztok! Mi a vélemyényetek erről: Váltó üresben, járó motor, ütemes kopogás-kattogás a motor felől....kuplung kinyom = hang eltűnik.... Lehet, hogy időszerű egy teljes kuplung/lendkerél, stb csere? köszönöm

majdnemmérnök | 2012-08-29 09:16

pusi65 | 2012-08-27 14:51 nagyand részére

Kösssz! Ez remek! Lehet tanulmányozni és okosodni... :))

pusi65 | 2012-08-27 14:50 gulyas_peter részére

Mivel a tank 64 liter, lámpaégésnél 50 megy bele, gondolom a száradásig van 14 liter. Hááát, én a sajátomat nyári 36-38 fokos autópályán alsó negyednél tovább nem hajtom.(máskor sem jellemző) A turbó hűtéséhez én is 1-2 percet pöfögök alapjáraton. Hasonló bánásmóddal nem csoda, hogy osztrák 6-os taxik hibátlanul gurulnak százezreket. Egyébként nem vagyok profi, csak egy megrögzött autóbarát, mellesleg Mazdás már 23 éve. Mivel a motorolaj állapota rendkívül meghatározza a turbó élettartamát, 12-16 ezrenként cserélem. Mobilra. És biztosan , mert magam csinálom. :))

Haji | 2012-08-27 14:20

Én azért nem szoktam hagyni neki, mert vki azt mondta nekem, ha vmi szmötyi van a tankban, azt az utolsó cseppekkel kiválóan fel is szippantja. Ha már itt tartunk. Mi a helyes módja a a turbó lehűtésének? Én pár 1-2 percig szoktam járatni. De pl. ha csak pisilni állunk meg, vki mindig az autónál marad és jár a motor. Mint mond erről a szakértő?

gulyas_peter | 2012-08-27 14:18 pusi65 részére

Én nem nagyon szoktam kihajtani az utolsó cseppet. Ha a lápma kigyulad akkor még van benne kb 7 liter. Viszont a turbór mindig lehűtöm. Pálya melletti kútnál szoktak is nézni, hogy miért járatom a kocsit....

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó