2025. Június 24. Kedd - Iván

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-08-16 13:37 misu006 részére

Rendben.

mazda-auto.hu | 2011-08-16 13:36 dana részére

Ha esetleg lokalizálható, hogy a turbón keresztül, esetleg a befecskendező tömítéseken, vagy szelepszár szimeringeken át jut olaj az égéstérbe, akkor a két utóbbi viszonylag olcsón javítható. Bár a két utóbbit 300000 km-nél eleve nem árt cserélni, így kiderülhet, marad-e az olajfogyasztás? A motor kokszosodása, a dugattyúgyűrűk megszorulása, olajvisszafolyók eltömődése szintén lehetséges. Ez viszont nagyobb munka.

misu006 | 2011-08-16 13:06 mazda-auto.hu részére

Jo persze, igazából azért tettem ezt bele, mert ugye ugy gondoltam h a 3l-es fogyasztás sok és ez hátha megfogja. Amúgy meg ha ezzel sem változik akkor megy vissza bele az 5w-30. Heti kb 1000km-et megyek vele úgyhogy télig bizti nem marad benne ez.

dana | 2011-08-16 12:09

Egyébként mit lehetne tenni az olajfogyás csökkentése érdekében?

dana | 2011-08-16 12:08

Igen folyamatosan, 2000km-ként kb. 0,4l

mazda-auto.hu | 2011-08-16 11:52 dana részére

Elfogadható, de ugye folyamatos feltöltésekkel jön ki a két liter, nem pedig egyszerre 10000-nél?

dana | 2011-08-16 11:44 mazda-auto.hu részére

Főleg városi használatban van az autóm, 5-10km-erek. 300.000km van benne. Ennél elfogadható a 2 liter /10.000km? Még nem volt egyébként semmilyen fő alkatrész kicserélve a motorban.

mazda-auto.hu | 2011-08-16 11:33 dobaki2 részére

Ezért is felesleges a gyári tűrésekkel foglalkozni. Az olajfogyasztás egyébként nem csak kopás, hanem használat, használati körülmény függő is. A magasabb átlagos percenkénti fordulatszám, vagy rövid utakra használat természetesen magasabb olajfogyasztást generál.

mazda-auto.hu | 2011-08-16 11:29 misu006 részére

A 10w-40-es index is belefér a gyárilag elfogadott viszkozitásba, csak szerintem messze van az optimálistól (főleg télen), így nem szoktam ajánlani.

mazda-auto.hu | 2011-08-16 11:28 misu006 részére

A 10w-40-es index is belefér a gyárilag elfogadott viszkozitásba, csak szerintem messze van az optimálistól (főleg télen), így nem szoktam ajánlani.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó