2025. Június 24. Kedd - Iván

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


HGergő | 2011-08-24 22:14 szombathely részére

Nekem is volt gondom a hosszbordás szíj valamint annak feszítőgörgőjével. Előbb minden szervíz nézegette, aztán cseréltünk szíjat, gyári Mazdára, majd feszítőgörgőt, valamint csapágyat a vezetőgörgőben. Persze semmi javulás, ezután alkatrész garanciában kicserélték az új feszítőgörgőt, amitől ugyanúgy maradt a vibráció a feszítőgörgőn. Majd feltettünk egy másik autóról egy használt, de jó feszítőgörgőt azzal is rossz volt. Meg közben azt hiszem vettem egy új vezetőgörgőt is. Persze látta közben 15 szerelő, átnézték a többi szíjtárcsát is, minden jó volt elvileg. Ez eddig került kb. 100.000 Ft-ba Végül az interneten találtam egy másik autótípushoz való kb 1 cm-rel rövidebb szíjat. Lehet, hogy barbár dolognak tűnik de az elmúlt 50000 km-ben jó volt. A feszítőgörgő sincs teljesen megfeszítve így még.
Persze, ha azóta lehet tudni esetleg a hiba valódi okát, akkor azt kell megszüntetni. De abban az időben a márkaszervizeknek sem volt ötlete.

HGergő | 2011-08-24 22:05 mazda-auto.hu részére

Nagyon köszönöm az ötleteket a melegedéssel kapcsolatban. Nem vagyok biztos benne, hogy melyik műanyagról van szó? Volt egy koccanása az autónak még az előző tulajnál, ami miatt az első lökhárító le volt szerelve. Esetleg egy képet nem tudnátok küldeni erről az elemről, hogy be tudjam azonosítani? Ha igen adok egy email címet. Köszönöm még egyszer!

LeKlein | 2011-08-24 20:48 szombathely részére

11000ft volt a szíj mást is csináltak rajta és a munkadíj volt 20ezer, hütő csere volt meg szervo olajtartály csere.

szombathely | 2011-08-24 20:44 LeKlein részére

Mennyiért cserélték a szijjat?

szombathely | 2011-08-24 20:35 LeKlein részére

Nekem ugyan ez van.
Csak az enyém Diesel:

LeKlein | 2011-08-24 19:06

Sziasztok,

nem rég figyeltem fel arra hogy ha melegebb az idő vagy hosszabb út után alapjáraton enyhe gázadásnál a hosszbordás szíj felől csikorgó hang jönne. Klíma indításkor is előfordul magasabb fordulaton és reggel indítás után nem jelentkezik. 2.3-as benzines, van esetleg ötletetek mi lehet ?
Hosszbordás szíj cserélve lett 1500km-rel ezelőtt. A hosszbordás szíj feszítőt nem tudom mikor cserélték mert 7 hónapja van nálam a kocsi.

Köszi előre is az ötleteket.

szombathely | 2011-08-24 18:16 mazda-auto.hu részére

2003.06 havi
2000 CDH-GT
de az a furcsa hogy nem mindig csinálja!

mazda-auto.hu | 2011-08-24 14:12 Anonymous részére

A lökhárító alja mögötti-feletti két fekete műanyag légterelő a helyén van? Ha nincs, akkor nem megy át annyi levegő a hűtőkőn. Néha első törések után nem pótolják ezeket. Persze csökkenhetett a hűtők hatásfoka is, vagy nem nyit rendesen a termosztát, esetleg a vízpumpa lapátjaival van gond, bár ez igen ritka.

mazda-auto.hu | 2011-08-24 13:32 gulyas_peter részére

Ha a kuplung kinyomással függ össze, akkor inkább a kinyomócsapágy (mely ilyenkor dolgozik) hibájára gondolok. Az ékszíj nem igazán függ össze a tengelykapcsolóval, de az is szokott ciripelni.

mazda-auto.hu | 2011-08-24 13:30 Atti77 részére

Ha valóban a vezérműszíj lazult le, akkor a vezérműtengely és a főtemgely pozíciója egymáshozt képest megváltozhat. Így pedig ebben a motorban a dugattyúk a felső holtpont közelében hozzá tudnak érni a be nem záródótt szelepekhez. Ez elsősorban szelepemelő himba töréshez, szelepsérüléshez, szelepgörbüléshez vezet, és természetesen leáll a motor. Van, amikor például olajhiány, vagy a vezértengely végén található vákumpumpa hajtás hibája miatt a vezértengely megszorul, és ez vezet szíj átugráshoz. A javítás lehet 100000 Ft, de lehet 300000 Ft is. Attól függ, mi történt, mink sérültek.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó