2025. December 19. Péntek - Viola

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


v-sly- | 2011-08-15 17:20

Tisztelt Mazda Auto!

A segítségeteket szeretném kérni.Mazda 6 2002es dieselem van.kék füst jön ki a kipufogóból,fordulatszám alacsonyabb,az autó erőtlen,a motornak rendszertelen hangja van és relatíve hangos.
Szerelő ismerősöm megnézte:a 3as,4es adagoló erősen rezonál, Computer szerint"nagy üzemanyag veszteség" a hiba.
Találkoztatok már ilyennel?

tom74 | 2011-08-15 14:35

Hali segitséget szeretnék kérni keresek interkulert mazda 6 121 le 2006 évj autómhoz segitségeteket köszönöm tamás

mazda-auto.hu | 2011-08-15 11:25 geszti részére

Ezzel a megoldással a minőség kicsit jobb, mint például a mobil telefonos "zene" hallgatás (bár annál a SOKOL is jobb volt), de nem sokkal.

geszti | 2011-08-14 11:27

Tisztelt Mazda-auto!

ezt találtam a múltkori mp3 átalakítás ügyében:
http://www.youtube.com/watch?v=r-nV5maOOeo

a baj ott kezdődik, hogy valószínű kazetta lejátszóm nincs, mert be van falazva. De remélem másoknak ez segítségére szolgál. a márkája hallható, linket nem írok. de bárhol be lehet szerezni vagy neten rendelhető.

mazda-auto.hu | 2011-08-12 08:38 LaszloM6 részére

Ezt nagyon nehéz a távolból behatárolni. Lehet befecskendezési elégtelenség, EGR, esetleg fellazult befecskendező...

LaszloM6 | 2011-08-11 17:00

Tisztelt Mazda Auto

Segítséget szeretnék kérni. Mostanában azt veszem észre, hogy 2.sebességi fokozattól, olyan 1500-2000-es fordulat között érdekes kerregő hang jön az autóból.Az mitől lehet.

Köszönöm előre is.

mazda-auto.hu | 2011-08-11 14:22 Zuggi részére

1.A leggyakoribb turbó hiba magasabb olajfogyasztásban jelentkezik, mivel a turbó csapágyainak kenését-hűtését ellátó motorolaj bekerül a kompresszor ágon át az égéstérbe. 2. Igen ritka és súlyosabb hiba lehet a turbina, vagy kompresszor lapát sérülése, mely az akár 100000/perc feletti fordulatszámmal forgó turbó tengelyének kiegyensúlyozatlanságához vezet. Ez teljes törést, az alkatrészek és a motorolaj (hidrolock) hengertérbe jutását, komoly motorkárokat okozhat.
A karbantartás (olajszint, olajcsere), és a turbós leállítás szabály betartása mérvadóbb, mint a turbó márkája. Nincs olyan sok turbó gyártó, egyik sem ma kezdte :-).

Zuggi | 2011-08-11 10:09

Tisztelt Mazda-auto!
A turbó meghibásodásának milyen jelei vannak, mikor indokolt a cseréje és melyik gyártó-é ajánlott (IHI,Garett,BTS..) ?

gulyas_peter | 2011-08-09 13:31

Köszönöm a válaszát!

mazda-auto.hu | 2011-08-09 13:04 gulyas_peter részére

Teljesítmény vesztés, hiszen a turbó által felépített nyomás csökken, illetve ebbe a nyomóoldalba óhatatlanul bekerülő relatív kis mennyiségű motorolaj itt csöpöghet. A harmadik dolog, ha belül is nagyon olajos a töltőlevegő hűtő, akkor a feladatát ( a töltőlevegő hűtése) nem látja el maradéktalanul, így (főleg nagy melegben ) csökken a teljesítmény.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó