2025. December 22. Hétfő - Zéno

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mannogab | 2013-05-14 15:00

Safi által 05.05-én írt problémával küzdök én is évek óta. (Premacy jobbra húz.) Én is többször nézettem futóművet, mindig OK. Fékek azóta már cserélődtek, gumik is, kerékcsapágy is. A húzás maradt és nagyon zavaró. Én azt vettem észre hogy útminőségtől függő. Néha van olyan szakasz ahol alig húz. Kipróbálom a szakértő által javasolt kormányszervo tesztet, igen jó ötletnek tűnik!

Anonymous | 2013-05-09 21:48 Hozzászólás szerkesztése

Köszönöm a gyors, precíz választ!

mazda-auto.hu | 2013-05-09 13:57 igi részére

Valójában elhanyagolható mértékű a három gumiméret közötti kényelmi különbség, melyhez azt is hozzátehetjük, hogy minél keskenyebb a futófelület, annál függőlegesebben áll a gumi oldalfala, amivel csökken a gumiabroncs rezgés/ütés csillapítási képessége. Ettől függetlenül 7 coll szélességű felnire mindhárom méret alkalmazható. Gyakorlatilag nem mérhető a futómű alkatrész kopásokban jelentkező különbség, de pl. fogyasztásban biztos a 205-ös a nyerő, míg száraz fékútban a 225-ös.

igi | 2013-05-09 12:38

Kedves Szakértő! 2004-es dízel 136LE Mazda6 kombim van - amivel évente legalább egyszer Nálatok is felbukkanok :) Időszerűvé vált a gumicsere. Jelenleg 225/45R17-es gumik vannak rajta, amiket szeretnék egy kicsit kényelmesebbre cserélni. Az indexes M6 fórumon is feldobtam a kérdést - kisebb vitát generálva -, hogy érdemes/ajánlatos-e valamivel magasabb oldalprofilúra váltani. Van aki azt mondja, hogy semmiképpen nem térne el a gyári méretektől, mások szerint simán belefér a 215/50R17 vagy a 205/55R17 (ők ilyen gumival is használják jelenleg az autójukat). A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy normál közlekedési körülmények között (országút max. 100, pálya max. 140 km/h) milyen veszélyekkel/hátrányokkal járhat a 10-13 mm-es keréksugár ill. hasmagasság növekedés. Elsősorban a közlekedésbiztonságra és az autó (futómű, hajtáslánc, motor) tartósságára gondolok. Válaszodat előre is köszönöm! üdv:Nagy Tibor

krisz74 | 2013-05-09 12:09 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ!

BluElite | 2013-05-09 10:39 Safi részére

szia! Így én is jártam a 626-osommal. Összetett volt a probléma. Egyrészt mert érett volt egy kormányösszekötő cserére, másrészt mert a durdefektes téli gumi helyett vett másik gumi rossz volt. Én is a futóművesnél kezdtem, ott korrekt volt minden. ezek rendbe lettek téve, azóta nincs gond.

mazda-auto.hu | 2013-05-09 09:53 krisz74 részére

Valószínűleg ilyen égeti ki az addig felgyülemlett kormot a kipufogó DPF szűrőjéből a rendszer. Ez pedig többlet üzemanyag befecskendezéssel jár, mivel meg kell emelni a kipufogógázok hőmérsékletét.

krisz74 | 2013-05-08 17:38

2007-es diesel mazda 6-nál miért változik meg a pillanatnyi fogyasztás,ha tempomattal sík terepen megyek?egyszer jól mér(szerintem),majd gondol egyet és kb.3 literrel megugrik,majd 10-20 km múlva megint visszaáll a normális értékre

mazda-auto.hu | 2013-05-06 08:43 Safi részére

Elképzelhető, hogy szorul a jobb oldalon elöl, vagy hátul a fék. A másik lehetőség, hogy a kormánymű szervó rásegítő rendszerében van probléma. Ennek kizárása kicsit veszélyes próba. Fel kell gyorsulni, majd üresben gurulni, és leállítani a motort, de a kulcsot fordítsd vissza a leállítás után gyújtásra, vagy ACC állásra, nehogy a kormányzár lezárjon! Ha így nem húz, akkor a kormányműben van a gond.

mazda-auto.hu | 2013-05-06 08:39 davidadri részére

A másik fórumunkban már válaszoltam.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó