2025. November 6. Csütörtök - Lénárd

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Mazdalover | 2013-05-29 03:08

Tisztelt Mazda-Auto, Mar regota el a szerelem a Mazdak es koztem es most egy 10 eves Mazda6 1.8 TE-t neztem ki.Megvetel elott szeretnem bevizsgaltatni, de mivel az auto Pesten van csak pesti szervizben engedik bevizsgaltatni illetve erre vab idejuk velem jonni.Kerem adjanak tanacsot, melyik szervizbe vigyem es mire figyeljek ennel a tipusnal es ebben a korban.Mielobbi valaszukat varom, mert nagy bennem az izgalom. Koszonettel,Mazdalover

mazda-auto.hu | 2013-05-21 09:03 bella01 részére

A kondenzátor gyakorlatilag egy alumínium hűtő. Ennek nincs teteje ami leeshet, így valószínűleg másról volt szó a szervizben.

bella01 | 2013-05-21 00:27

Tisztelt Mazda-auto! mazda6 típusú autónk egyik szervizelést követően az autó beindításakor a klíma rendszer nem működött (szervizbe szállítás előtt nem volt probléma a klíma működésével)Amikor ezt jeleztük, azonnal javították a meghibásodást. (kondenzátor teteje volt leesve?) Ez magától le tud esni? Anélkül, hogy hozzá nyúltak volna? köszönettel

lacadoki | 2013-05-19 20:16

Üzenet Zocibának! Köszönöm a tanácsát!Amit irt az sorra bejött.A vákum csö alúl repedt,a légtömegmérő iker lábáról az egyik összekötés hiányzik,+elkövettem azt a szarvas hibáthogy szét választotam derékon a karbit és kiugrott légtömeg mérőhöz szolgáló/lepke alatti gomba.PAF.. nem megy vissza!!!Remélem azért érti a makogásom...DE rendes az alapjárat csak zabál és hidegen leakar fulladni.melegen szépen ketyeg.ha lenne valami tanács erre is...Kösz előre is, Üdv laci

mazda-auto.hu | 2013-05-15 10:42 Safi részére

Attól nem húzhat, hogy a szervószivattyúból szivárog az olaj. Egyébként van tömítés készlet hozzá, 15223,-Ft. Ha valóban minden jó, akkor futómű beállítási probléma lehet. Esetleg az elvileg nem állítható kerékdőléssel lehet probléma. Látatlanban nem tudom.

Safi | 2013-05-14 22:05

Tisztelt Szakértő! A Premacyn a fékek nem szorulnak minden rendben velük.Kipróbáltam a szervó tippet szerintem akkor is jobbra húz.Viszont az autó alján található szervó munkahenger szórja az olajat, tócsa még nincs a kocsi alatt de a porvédő gumik elég olajosak.Ön szerint ez lehet a hiba?Lehet hozzá valami felújító készletet venni?

mannogab | 2013-05-14 15:00

Safi által 05.05-én írt problémával küzdök én is évek óta. (Premacy jobbra húz.) Én is többször nézettem futóművet, mindig OK. Fékek azóta már cserélődtek, gumik is, kerékcsapágy is. A húzás maradt és nagyon zavaró. Én azt vettem észre hogy útminőségtől függő. Néha van olyan szakasz ahol alig húz. Kipróbálom a szakértő által javasolt kormányszervo tesztet, igen jó ötletnek tűnik!

Anonymous | 2013-05-09 21:48 Hozzászólás szerkesztése

Köszönöm a gyors, precíz választ!

mazda-auto.hu | 2013-05-09 13:57 igi részére

Valójában elhanyagolható mértékű a három gumiméret közötti kényelmi különbség, melyhez azt is hozzátehetjük, hogy minél keskenyebb a futófelület, annál függőlegesebben áll a gumi oldalfala, amivel csökken a gumiabroncs rezgés/ütés csillapítási képessége. Ettől függetlenül 7 coll szélességű felnire mindhárom méret alkalmazható. Gyakorlatilag nem mérhető a futómű alkatrész kopásokban jelentkező különbség, de pl. fogyasztásban biztos a 205-ös a nyerő, míg száraz fékútban a 225-ös.

igi | 2013-05-09 12:38

Kedves Szakértő! 2004-es dízel 136LE Mazda6 kombim van - amivel évente legalább egyszer Nálatok is felbukkanok :) Időszerűvé vált a gumicsere. Jelenleg 225/45R17-es gumik vannak rajta, amiket szeretnék egy kicsit kényelmesebbre cserélni. Az indexes M6 fórumon is feldobtam a kérdést - kisebb vitát generálva -, hogy érdemes/ajánlatos-e valamivel magasabb oldalprofilúra váltani. Van aki azt mondja, hogy semmiképpen nem térne el a gyári méretektől, mások szerint simán belefér a 215/50R17 vagy a 205/55R17 (ők ilyen gumival is használják jelenleg az autójukat). A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy normál közlekedési körülmények között (országút max. 100, pálya max. 140 km/h) milyen veszélyekkel/hátrányokkal járhat a 10-13 mm-es keréksugár ill. hasmagasság növekedés. Elsősorban a közlekedésbiztonságra és az autó (futómű, hajtáslánc, motor) tartósságára gondolok. Válaszodat előre is köszönöm! üdv:Nagy Tibor

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó