2025. December 22. Hétfő - Zéno
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó










mazda-auto.hu | 2013-09-23 07:55 ungyi részére
Ahhoz hasonló érzést ad egy rossz kettős tömegű lendkerék, mintha néha kihagyna a motor. A legtöbbször az alapjárat-2000-es főtengely fordulatszám közötti tartományban észlelhető, és inkább a felsőbb váltófokozatokban. Ha gyorsításkor "kihagy" a motor, akkor valószínűleg a lendkerék okozza a hibát. Nem kimondottan az az alkatrész, melyre vigyázni kell, vagy lehet, de durva kuplung használat, gyakori túl alacsony fordulatszám tartományból gyorsítás, durva terhelésváltások (gáz-fék-gáz-fék) csökkenthetik az élettartamát.
Luigi74 | 2013-09-21 21:55
Tisztelt Szakértő!
Van egy Mazda 2-őm 1,25-ös 2003-as évjáratú. A problémánm az lenne, hogy pár hete az indítást követően mindíg lefulladt az autó, majd miután indítás után 1000-1500-on tartottam a fordulatot 1-2 percig, az alapjárat helyreállt. Fórumokon találtam azt a megoldást, hogy a folytószelepházat és a pillangószelepet kell megtakarítani. Ezt szervízben meg is csinálták. A probléma meg is szűnt ezzel, de helyette megnőtt az alapjárati fordulata az autónak 1200-ra. Egy alakalommal kiírta hibakódként ezt: EAC. Ezt követően a szervízben megtisztították a gázpedál csatlakozót, kicserélték a kartelgáz visszavezető csövet (ki volt repedve) és az akkumulátor mögött lévő fekete színű műanyag dobozban lévő csatlakozókat takarították még meg. Az alapjárat az autón kicsit lejjebb ment, de továbbra is 1000 fordulat felett van. Mi okozhatja a meghibásodást, amire az EAC hibakód utal? A napi kilométer számláló TEST módban az 51-es és a 31es kódot mutatta még. Mielőbbi válaszát előre is köszönöm!
ungyi | 2013-09-20 17:29
Olvastam a kettős tömegő lendkerék problémáiról egy jó cikket, de hogyan jelentkezik ez a Mazdáknál, mi a helyzet, írna nekem erről valamit, hogy mire kell vigyázni?
mazda-auto.hu | 2013-09-19 08:47 Katalinbonde részére
Amennyiben a sárga motor lámpa villogta ki a műszerfalon, akkor az oxigén szenzor hibájára utalnak a kódok, ha a légzsák lámpa, akkor valamelyik légzsák modul ellenállása magasabb a határértéknél.
Katalinbonde | 2013-09-18 15:09
Elnézést elírás történt a papíron...23,24..egy vesszőt lehagytak... :)
mazda-auto.hu | 2013-09-18 12:20 Katalinbonde részére
Biztosan 2324 a kód?
Katalinbonde | 2013-09-18 08:39
Jó napot kívánok!
Van egy Mazda Premacy tipusú autónk. 2,0 2000 évjárat RF motorkód.
És egy hibakódot dob be újból és újból. 2324 a kód. ez mit jelent? Nem tudták megmondani a szervízben ahol kiolvasták.
Előre is köszönöm a segítséget.
expanzio | 2013-09-12 16:00
x
mazda-auto.hu | 2013-09-12 08:05 szebi76 részére
Ezt hallani kellene! Lehet mechanikus zaj, szelep, hajtókar, dugattyú stb, vagy tökéletlen égésből eredő kopogás, mely például lehet porlasztócsúcs, vagy kompressziós probléma.
szebi76 | 2013-09-11 20:25
üdv.Érdeklödni szeretnék hogy van egy Mazda Premancy 2,0 DiTD 2000 évjáratu 66KW autom.Egyik naprol a másikra erős kopogó hang jön a motorból hidegen és melegen is.Mi okozhatja ezt a problémát.?Válaszukat elöre is köszönöm,