2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Nincs messze a Mazda CX-3.
A Mazda szponzorálja Babos Tímeát
Díjnyertes Mazda i-stop.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
Munka | 2013-11-12 07:41
Tisztelt Szakértő
2006-os Mazda6 autóm infernális kopogást produkál jbal-első kerék tájékán, főként kisebb úthibákon (kotyogó hang). Ugyanezt a jelenséget elő tudom idézni például szándékosan elrontott váltásnál (gyorsabban ráeresztett kuplungnál is kottyan egy isteneset). Mazda márkaszervizben nézettem át már többször az autót, elsőre egy kormányoszlop zsirozást kaptam, kotyogás megmaradt, műszaki alkalmával vettük észre a bal első kerék lötyögését (!), ami orvosolva lett (belevittek egy kerékcsapágy cserébe, utólag belegondolva értelmetlenül), mégis maradt a kotyogás. Futómű át lett nézve még egyszer ugyanabban a márkaszervizben, hibát nem találtak...
Hogyan próbáljam rávezetni a kedves szerelő urakat a hiba esetleges forrására?
Válaszát előre köszönöm.
remenyis | 2013-11-11 21:22 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, megnézték, de mivel nem magyar Mazda szervízben, nem volt telkesen világos amit mondtak, azt hiszem lecsökkent a gázolaj-nyomás (?) amikor akadozott a motor. A gázolaj szúrőt akarták első lépésként kicserélni, de kértem először csak iktassuk ki, és igen, a hiba fenn áll másik szűrővel is, szóval nem az baj. Van esetleg valami ötlet mit kéne következőnek lellenőrizni? Igazság szerint elég magas munkaóra díjért "kisérleteznek" a szervízben és mindent cserélni akarnak alapból. Mennyire sürgősen javítani való ez, rá ér még egy pár hónapot, amíg otthon megnéznék és megcsinálnák, vagy van valami veszélye ha várok?
mazda-auto.hu | 2013-11-11 14:55 remenyis részére
Valós idejű diagnosztikával meg kellene nézni, mi történik ilyenkor a kapcsolódó adatokkal. Ebből lehetne következtetni a probléma okozójára. Elsősorban valóban üzemanyag ellátási (nyomás) problémára lehet gyanakodni.
remenyis | 2013-11-10 09:39
Tisztelt Szakértő!
2004-es Mazda 6 dizelem van 170 000 km-el. Egy ideje indítás után egy pár másodperccel a motor kihagy, majd egy-két percces járás után semmi gond, egyenletesen jár. Ha beindítás után a motort egyből terhelem (garázsból emelkedőn kiállok) akár le is áll, olyan, mintha "elfogyna" az üzemanyag, valahol levegőt kapna állásközben? A számítógép hibajelet nem tárol ésaz üza szűrőt megnéztük (ideiglenesen kiiktatva a hiba ugyan úgy fenn áll) már.
A hiba akkor jelentkezik ha a motor legalább egy napja nem volt beinditva.
Válaszát előre is tisztelettel megköszönöm!
mazda-auto.hu | 2013-10-22 08:12 PetzNorbert részére
Mivel nem karburátoros, hanem befecskendezős a motor, ezért az üzemanyagellátás vezérlése az említett szenzorok nélkül nem lehetséges. A vezérlőegység csupán pozíció, fordulatszám és hőmérséklet adatok alapján nem tudja vezérelni az aktuális befecskendezési mennyiséget. Kizárólag hidegindítás után működhet a rendszer, amíg kényszerprogramon fut. Csak kis fordulatszám lépcsőkben (melegen) megírt szoftver térképekkel lehetne talán megoldani a problémát, hogy úgy-ahogy működjön a motor.
littlerock79 | 2013-10-21 21:28 PetzNorbert részére
A keverékképzéshez szükséges érzékelők nem dísznek vannak... nem ismerem pontosan azt a rendszert, de ezek szerint a motorvezérlés nem tudja, mennyi levegőhöz adjon kb egytizennegyedegészhéttized tömegarányban tüzelőanyagot, sőt arról sem kap információt, hogy sikerült-e eltalálnia a keverési arányt...
PetzNorbert | 2013-10-21 16:30
Tisztelt Szakértő Úr(ak)
Nemrég vásároltam egy 1.8 V6 Mazda blokkot egy 1995-öm MX3-ból. A motort egy hajóba építettük be, de több problémánk is adódott. Terhelés nélkül a motor szépen indul és fel is pörög, de amint vízre rakjuk és terhelést kap, 2500-3000nél nem pörög többet. Elmegy a fordulat 2500-ig, visszaesik kb 1000-re aztán megint felpörög 2500-ig és megint visszaesik. Üzemanyagnyomás rendben van(2,5-3bar). Lambda szondák nincsenek beépítve(vizes kipufogórendszer miatt nem is lehetséges a beépítésük), valamint a légtömegmérő is hiányzik.Kérdésem, hogy ezeknek a szenzoroknak a hiánya okozhatja-e ezt a hibát? Ha ezek nem akkor mik a lehetséges hibák, merre induljak el a hibakereséssel?
Segítségét előre is köszönöm
mazda-auto.hu | 2013-10-15 09:30 Gerzsony1 részére
Amennyiben a szelepfedélnél van olajszivárgás, az nem feltétlen jelent komolyabb problémát, ha viszont a hengerfejnél, az már igen. Az olajteknő csak "sziloplaszt" tömítéssel van tömítve, így valószínűleg a korábbi szerelés után rosszul lett tömítve. Ezekből az autókból általában csak akkor kell kivenni a motort, ha olajhiány, vagy fémdarabok miatt súlyosan károsodott a motor. Szakszerű javítás esetén ez nem jelent kizáró okot vásárlás esetében, de nem árt utánajárni a javítás okainak, illetve mit cseréltek a motorban.
littlerock79 | 2013-10-14 19:10 Gerzsony1 részére
Bocs, hogy beleszólok, de...
A szelepfedélnél lévő olajszivárgás rossz minőségű tömítés, nem kicserélt tömítés,vagy túlhúzott csavarok (szakszerűtlen javítás) jele. Ha eláztatta a vezérlést, akkor annak a cseréjévek kell számolni. (lehet elég a szíj, de ne kelljen már mindig megbontani) Ez a beavatkozás szerintem felér egy 120.000 km-es szervizzel, mivel az autó előélete nem hiszem, hogy tisztázott, így a szűrőket és olajat is illik cserélni. Ez magyarországi viszonylatban 130-150.000 huf. Azt nem értem hogy az olajos a motor oldala, mi baja az autónak - kérdésre milyen alapon vár bárki választ az interneten keresztül. Az hogy miért volt kiszerelve a motor számomra felfoghatatlan kategória. Az eddig leírtak alapján én nem foglalkoznék azzal az autóval, hacsak nem annyiért adják, hogy akár egy közel egymilliós buktával is megéri megvenni....
Saját példám: Magyar autó 104700 km-mel megvásárolva 2,4M huf-ért egy éve, most lett a 120.000-es szervizzel együtt összesen kb 400.000 huf ráköltve egy év alatt. Még most cserélek majd féket (Textar) és stabgumit (gyári) elöl, és kb most jó az autó.... Elektronikus szervizkönyv végig vezetve...
modica | 2013-10-14 16:59
Tisztelt Szakértő!
Van egy 2005-ös Mazda 3 1.6 TD autóm. Kérdésem, hogy a Castrol Edge FST 5w-30 ACEA C3 olaj megfelel-e hozzá?