2025. Május 1. Csütörtök - Fülöp

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


remenyis | 2013-11-12 20:55 mazda-auto.hu részére

 Nagyon köszönöm a segítséget!

mazda-auto.hu | 2013-11-12 13:27 djbobo részére

 Amennyiben voltak az autóhoz köthető weben is rögzített adatok bármelyik európai hivatalos Mazda szervizben, azt látjuk. A gyártási dátumot is.

Alvázszám szükséges az ellenőrzéshez.

djbobo | 2013-11-12 13:00

Tisztelt Szakértő!  Azt szeretném megtudni, hogy egy Németországból behozott Mazda 3 sport 1.6 Tx szervizadatait itthon le lehet e kérdezni? ( valóvban akkor gyártották e, valós km adatokkal hírdetik-e stb. Hol és milyen formában? Milyen adatra van hozzá szükségem?  Válaszát előre is köszönöm

Munka | 2013-11-12 10:09 mazda-auto.hu részére

 köszönöm a választ, a közeljövőben valószinüleg elfáradok önökhöz egy átnézésre+olajcserére

mazda-auto.hu | 2013-11-12 09:04 Munka részére

 Lehet akár motortartó bak hiba is.

mazda-auto.hu | 2013-11-12 08:32 remenyis részére

 A nyomásvesztést elsősorban okozhatja pl. a nyomás/hozam szabályzó szelep, befecskendező hiba, stb... Az előbbi valószínűbb, mert a második kevésbé függhet hőmérséklettől, hosszabb állástól.  

Munka | 2013-11-12 07:41

Tisztelt Szakértő

 

2006-os Mazda6 autóm infernális kopogást produkál jbal-első kerék tájékán, főként kisebb úthibákon (kotyogó hang). Ugyanezt a jelenséget elő tudom idézni például szándékosan elrontott váltásnál (gyorsabban ráeresztett kuplungnál is kottyan egy isteneset). Mazda márkaszervizben nézettem át már többször az autót, elsőre egy kormányoszlop zsirozást kaptam, kotyogás megmaradt, műszaki alkalmával vettük észre a bal első kerék lötyögését (!), ami orvosolva lett (belevittek egy kerékcsapágy cserébe, utólag belegondolva értelmetlenül), mégis maradt a kotyogás. Futómű át lett nézve még egyszer ugyanabban a márkaszervizben, hibát nem találtak...

Hogyan próbáljam rávezetni a kedves szerelő urakat a hiba esetleges forrására?

Válaszát előre köszönöm.

 

remenyis | 2013-11-11 21:22 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm, megnézték, de mivel nem magyar Mazda szervízben, nem volt telkesen világos amit mondtak, azt hiszem lecsökkent a gázolaj-nyomás (?) amikor akadozott a motor. A gázolaj szúrőt akarták első lépésként kicserélni, de kértem először csak iktassuk ki, és igen, a hiba fenn áll másik szűrővel is, szóval nem az baj. Van esetleg valami ötlet mit kéne következőnek lellenőrizni? Igazság szerint elég magas munkaóra díjért "kisérleteznek" a szervízben és mindent cserélni akarnak alapból. Mennyire sürgősen javítani való ez, rá ér még egy pár hónapot, amíg otthon megnéznék és megcsinálnák, vagy van valami veszélye ha várok?

mazda-auto.hu | 2013-11-11 14:55 remenyis részére

 Valós idejű diagnosztikával meg kellene nézni, mi történik ilyenkor a kapcsolódó adatokkal. Ebből lehetne következtetni a probléma okozójára. Elsősorban valóban üzemanyag ellátási (nyomás) problémára lehet gyanakodni.

remenyis | 2013-11-10 09:39

 Tisztelt Szakértő!

2004-es Mazda 6 dizelem van 170 000 km-el. Egy ideje indítás után egy pár másodperccel a motor kihagy, majd egy-két percces járás után semmi gond, egyenletesen jár. Ha beindítás után a motort egyből terhelem (garázsból emelkedőn kiállok) akár le is áll, olyan, mintha "elfogyna" az üzemanyag, valahol levegőt kapna állásközben? A számítógép hibajelet nem tárol ésaz üza szűrőt megnéztük (ideiglenesen kiiktatva a hiba ugyan úgy fenn áll) már.

A hiba akkor jelentkezik ha a motor legalább egy napja nem volt beinditva.

Válaszát előre is tisztelettel megköszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó