2025. November 6. Csütörtök - Lénárd
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda3 Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó










Binladen | 2014-01-29 18:17
üdv. Szeretnék egy kis segítséget kérni , egy 2002 es Mazda6 2,0 TE-m van kb. két napja ,munkából haza jövet nem akart elindulni annak ellenére ,hogy reggel gond nélkül pöccre vitt , csak akkor indult ha nyomtam a gázt ,de ha levettem a gázról a lábam egyből lefulladt ,üzemihőfokra melegedés után sem változott a dolog ! mintha nem lett volna alapjárat , én az automata szivatóra gyanakszom ,de érdekes ahogy haza értem, kb. 1-2 óra múlva amikor újra próbáltam gond nélkül indult az auto ,ahogy utána egésznap, másnap reggel sem volt baj ,addig amíg újra haza nem indultam volna munkaból megint elkezdte , de úgyanúgy haza értem pár óra mulva újra próbáltam simán indult.. nem értem egyszerűen...köszönöm előre is a segítséget!
mazda-auto.hu | 2014-01-28 10:05 stuszi részére
Mindenképpen ellenőrizni kell a töltőfeszültséget járó motor esetén. Valószínűleg a generátor, vagy annak áramköre okozza a jelenséget.
stuszi | 2014-01-27 20:17
Tisztelt Szakértő!
Ez az első telem az autóval (októberben vettem,Mazda 6 1,8 benzin 2003/02)és ma reggel érdekes dolgot tapasztaltam.Garázsban áll az autó ,igaz nem fütött,kb. 0 fok van benne.Reggel inditáskor minden rendben,majd az első lámpánál vettem észre (kb 800 m mehettem),hogy világit az akku (töltés)visszajelző és nem akarta tudni tartani az alapjáratot az autó,finoman kellett pumpálni a gázt nehogy leáljon.reggeli csúcsban elég kellemetlen leállni a lámpánál.Aztán azt vettem észre ,hogy néha kialszik majd újra kigyullad,először összekapcsoltam a fordulattal ,mert mintha alacsonyabb fordulaton ,1000 körül vagy inkább alatta,tehát alapjáraton kialudt ,olyan 1200 fölött újra kigyulladt.De aztán ez a logika sem müködött egy idő után mindig világított.Beértem a munkahelyre kb 3 km,majd ebédidőben újra megnéztem indul-e,de semmi gond nem volt .Este hazafelé továbbra ia maradt a jelenség azzal kombinálva ,hogy hiába kapcsoltam tompitottat,csak a helyzetjelző világitott,de az erősebben mint szokott,és ha távolságit kapcsoltam az pedig csak a baloldali világitott.Nem tudom mennyi idős az akkum de gondoltam addig nem cserélek amig nincs észrevehető gondja az inditózással.Lehet az esetleg ,hogy az akku miatt valami tiltja a tompitottat.Vennem kell új akkut?Kell-e törölni valamilyen hibakódot ha cserélek akkut?Előre is köszönöm válaszát.
szelpgy | 2014-01-20 16:13 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ, és nagyon örülök, hogy ez nem hiba :)
mazda-auto.hu | 2014-01-20 15:21 szelpgy részére
Ez nem hiba, hanem a klíma kondenzátor (hűtő) hűtése miatt indul be a ventillátor. Télen ezért is felesleges folyamatosan bekapcsolt klímával használni az autót, ráadásul a klíma kompresszor, és annak "kuplungja" is rövidebb élettartamú lesz. Ha auto állásban csak az AC gombot kikapcsolod, akkor még marad a fűtés automata, bár az auto felirat kialszik a kijelzőn. Természetesen párásodás esetén, illetve havonta egyszer érdemes bekapcsolni a klímát.
mazda-auto.hu | 2014-01-20 15:15 purimix részére
Sok minden lehet, de például érdemes lenne a fojtószelepházat kitakarítani, vagy a fals (méretlen) levegő szívást kizárni. Az EGR nem szorult meg nyitott helyzetben?
mazda-auto.hu | 2014-01-20 15:13 gomez részére
Köszönjük a visszajelzést.
szelpgy | 2014-01-18 22:07
Kedves Mazda Autó és Fórumozók!
Egy olyan problémával találkoztam a Mazda 6 dieselemnél 121 le hogy amikor beindítom a motort hőfoktól függetlenül beindul a hűtőventillátor de úgy hogy 30másodpercenként bekapcsol 5másodpercig működik és ez ismétlődik folyamatosan miután felnyitottam a motorháztetőt rájöttem hogy először a klímakompresszor kattan majd indul a ventillátor tehát valószínű hogy a kompresszor indítja a ventillátort csak azt nem tudom hogy miért. Az autó digit klímás 2006-os Abban szeretném kérni a segítségeteket hogyha valaki ismeri ezt a rendszert vagy volt már ilyen hiba az autójában akkor tulajdonképpen az érdekelne hogy mi indítja a kompresszort és mi a ventillátort illetve a hiba oka .Ha valaki tudna esetleg villamos rajzot a kocsihoz az is nagy segítség lenne. Segítségeteket előre is köszönöm. Gyuri
stuszi | 2014-01-18 15:57 mazda-auto.hu részére
Nincs Casco,használtan vettem és már benne van a korban ,nem is tervezem a casco kötést,egyébbként csak karcos ,illetve szerintem próbálták kezelni valamilyen módon a nagyobb karcokat.egy nagyságrendi ár is érdekelene ,ha esetlet pontos árat nem lehet kiadni,Köszönöm.
purimix | 2014-01-18 08:31
Alapjárat !
Tiszteletem! Egy Mazda 6 2.3 benzines 2002-es autom van.Az alapjárattal van problénám.2000-es fordulatnál ha tartom a gázt szépen pörög a motor.Ha elengedem leáll.Most cseréltem a levegő mennyiségmérőt de a hiba fennáll továbbra is.Mi lenne a további hiba oka? Válaszát előre is köszönöm!