2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
stuszi | 2013-12-23 15:44
Köszönöm a választ,azt hiszem elviszem egy szerelőhöz ,hogy nézzen szét a motortérben.Mint jeleztem ,most ismerkedem az autóval.Próbáltam megnézni a szervóolajtartályban a szintet.Annak ellenére ,hogy "átlátszó a tartály hiába mozgattam meg az autót nem látszott benne az olaj mozgása,a zárókupakot is hiába vettem le ,fölülről belenézve nem lehet belelátni a tartályba.Igy próbáltam utántölteni egy minimális mennyiséget.Ezek után már mozgatva az autót látszot a szint ,de mintha csak az általan beöntött olaj mozogna a tartály tetején persze a max jelzés fölött.Ez meglepett és mivel gondolom a túltöltés nem tesz jót egy gumicsővel viszaszivtam azt a mennyiséget amit beletöltöttem.Kérdésem, van-e valamilyen visszajelzés a műszerfalon az alacsony szervóolajszintról?
Egyébként ugyan ez a bajom,mármint a szintellenőrzés a hütötartályon is.Korábban egy "A"vectrám volt ott elég volt rápillantani a tartályra,ill a szervónál egyszerüen lecsavarni a kupakot és minden látszott.
Nem értem még a Japán logikát!
Ezen kívül szeretnémha ránézne a szervízmúltjára:alvázszám:JMZGG148231150222
Elvileg ausztriában élte korábbi életét ,és 87000 km mutat az óra.
Előre is köszönöm válaszát!
mazda-auto.hu | 2013-12-23 08:17 stuszi részére
Ezt így elég nehéz megítélni a távolból. Akár motortartó bak is lehet, és gázadáskor nagyobbat billen a motor.
stuszi | 2013-12-22 17:55
Tisztelt Szakértő.Nemrég vásároltam egy 2003-as 1,8 benzines Mazda 6-ost.Még ismerkedem az autóval,de van egy zavaró hang aminek az okát szeretném megtudni.
Sajnos nem állandó ezért egyelőre szerelőhöz nem vittem,mert biztos ott nem jönne elő.
A lényeg,főleg elinduláskor,de hallotam már menet közben is csak akkor a menetzaj jobban elnyomja, de mindenképpen gázadásra egy nyekergő hang hallatszik a motortér jobb oldalából.Olyan mint amikor egy száraz zsanérú nehéz fémajtót becsuknak.Gondoltam a kormányműre ,de egyenes menetben is előjön.Esteleg a kuplungszerkezettel lehet összefüggésben?Óra szerint 87000 km futott az autó,ez még szerintem nem indokolná a kupliunghoz való hozzányúlást.Várom válaszát.
mazda-auto.hu | 2013-12-09 10:26 yodavida részére
Köszönjük a visszajelzést! Az alkatrész ára 14835,-Ft. Postai utánvétellel küldhető.
yodavida | 2013-12-07 10:19
Kedves Szakértő!
Igaza volt, a vezérműtengely és a vákuumpumpa közti erőátviteli "speciális mentes csavar" tört el a menetes rész végénél "nyakánál". Ki lehetett szedni, motorba remélhetőleg nem került fémforgács.
Egy ilyen "speciális erőátviteli alkatrészt" szeretnék beszerezni. Lehetséges ez Önöknél, ha igen milyen feltételekkel lehetséges?
Üdvözlettel:
VDS
yodavida | 2013-12-06 14:16 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ.
Ezek szerint elektromos hiba és az autó rendszere nem tilthatta le, hanem mechanikai hibát kell tovább keresni ahogy javasolta.
mazda-auto.hu | 2013-12-06 14:03 yodavida részére
A szervószivattyút, és a vákuumpumpát is a vezérműtengely hajtja, így valószínűleg a vezérműtengely és ezen egységek között szakadt meg a kapcsolat, valamilyen okból. Amennyiben ez a helyzet, akkor nagyon fontos, hogy a hiányzó fémdarabok ne maradjanak a motorban, ha eddig még nem okoztak nagyobb kárt.
yodavida | 2013-12-06 12:58
Kedves Szakértő!
2004/5 havi kétezres 136 lóerős Mazda 6 Sportwagon személygépkocsink a következő hibát produkálta a tegnapi nap folyamán:
70-80 km/h egyenletes haladás (sem kanyarodás, kikerülés, sem gyorsítás, lassítás nem történt) egy puffanás, egy torpanás után megszűnt a kormány-szervó rásegítés, de a fék rásegítő még működött. A motor rendesen jár, nem hallani egyéb rendellenes hangot. ESP és motor visszajelző sárgán világít. Félrehúzódtunk, sötétben nem sok mindent láttunk, olajfojás jelét sem tapasztaltuk. Visszafordulás után célba vettük a legközelebbi szerelőt, de mire odaértünk a fékrásegítés is megszűnt.
Szerelő mechanikai problémát nem talált (ékszíjak, szervófolyadék rendben) szerinte elektromos hiba okozza, nem szeretne hozzányúli.
Hiba megjelenése előtti nap hoztuk haza Németországból. A bő 1100 km-es úton nem produkált hibát.
Önök tapasztaltak már hasonló problémát? Mi okozhatja ezt?
Üdvözlettel:
VDS
mazda-auto.hu | 2013-12-02 09:09 viski76 részére
Valószínűleg a hűtővíz melegítő kályha füstje jut be esetenként az utastérbe. A kályha csak hidegebb időben működik, talán ezért nem volt korábban füstszag. A kályha kéményét meg lehet hosszabbítani az autó alján, így kisebb eséllyel jut be a füst a kabinba.
viski76 | 2013-12-01 23:47