2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-01-08 15:42 sumegir részére

 Elsősorban lehet hibás gázolajszűrő ház szelep, de izzítógyertya is. Ha a reggeli indítás előtt a kézi pumpával felpumpálod az "üzemanyagot", és így sem indul, akkor inkább az utóbbi.

mazda-auto.hu | 2014-01-08 15:40 Wombat részére

 Az úszót viszonylag egyszerű ellenőrizni, a műszerfalat nehezebb.

sumegir | 2014-01-07 07:45

Kedves Szakértők!

Egy 2004-es Dízel Mazda 2-es tulajdonosa vagyok. Az autó nyáron tökéletesen indul, télen (már 5 fok körül) reggeli indításkor van hogy csak sokadjára indul. Ilyenkor 3-at, 4-et forgat, utánna nem teker, hiába tartja az ember a kulcsot az indító pozícióba. Ezt ismételgetve 6-20 próbálkozás között általában elindul. Tudnátok segíteni, hogy hol kéne keresgetni a problémát.  

Válaszotokat előre is köszönöm!

Wombat | 2014-01-06 19:43

egy 2002/9-es mazda6 1,8 te boldog tulaja vagyok, az egyetlen probléma az, hogy mikor elhoztam és megtankoltam akkor derült ki, hogy az üzemanyag szintjelző nem jó.. gondoltam üres, mert világított a kis lámpa is, de 35 liternél többet nem sikerült tankolnom. már beszéltem az eladóval, januárban tudom visszavinni, és megnézni ezt a problémát, de addig is van valami tanács, hogy mire számítsak majd? úszó/jeladó hiba lehet, vagy a műszer reálisabb?

mazda-auto.hu | 2014-01-06 08:33 bakter8 részére

 Nincs digitális szerviz nyilvántartása. Az utolsó egyéb adat. 2006.12.18. 48196 km.

mazda-auto.hu | 2014-01-06 08:23 mgerihun részére

 Gratulálok az autóhoz!

A használattal kapcsolatban inkább az itt leírtakat kellene tartani:

http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-rx8-wankel-szerviz-olajcsere-gyik-auto-expanzio.html

 

Elképzelhető például, hogy testkábel hiba okozza a problémát. Feszültséget kell mérni egyes pontokon a motor működése közben. Ha valahol különbség van, ott van a feszültségesés, ami a hibajelenséget okozza.

mazda-auto.hu | 2014-01-06 08:16 stuszi részére

 Egyáltalán nincs digitális szerviznyilvántartása az autónak. Az utolsó garanciális bejegyzés 2006.11.10. 40318 km.

 

Nincs sem a szervónak, sem a hűtőfolyadék kritikus szintjének jelzése.

bakter8 | 2014-01-05 20:15

 Lehet e tudni valamit a  JMZLW19R240301171 alvázszámu mazda mpv előéletéröl?           Elöre is köszi

mgerihun | 2014-01-05 15:40

Tisztelt Szakértő !

 

3 napja vettem RX 8-at, direkt olyat kerestem ami megbízható. 2006os évjárat, 1 tulajdonos végig, 160.000km motorcsere vagy felújítás nélkül, nincs kompresszió vesztés, végig márkaszervizben szervízelt, full extrás(bőr, sat nav, dvd stb) bár így csak jobban szívja majd aksit. Tulaj kiokított (50+os férfi, rx8 klubtag, 2 rx8asa van stb), indításnál kulcsot tartsam elfordítva amíg motor indul, olaj, hűtő üzemhőmérséklete legalább félig legyen mielőtt rálépek vagy felpörgetem a motort, leállításnál 4000es fordulaton járassam 8-10pmig és így vegyem el a gyújtást, akkor nem marad üzemanyag az égéstérben. Hideg, meleg indítással sincs gond.

 

A gondom :

 

2 napja mentem vele 80km-et pályán, semmi gond nem volt, állt a kocsi 4-5 órát majd kb 2 km után akkú visszajelző kigyúladt és nem sokkal később rá abs, servó stb lekapcsolt és kidobták visszajelzőt. Másnap reggelre akkú teljesen lemerűlt (előző napi kb 90km-e után), se központi zár, se gyújtás... Bebikáztuk majd gond nélkül mentem vele 13-15km-et városban, hazafele útón újra kezdte. Beálltam vele szervízbe ahol igazából ötletük nem volt, de kimértük, tőltés jó, és elvileg akkú is. Sarut már nem hagyom aksin. Ma már üzemanyagszint jelző is lenullázódik, kb világításon kívűl nincs semmi elektronika. Akkú jó, vettem másikat, ugyan az a baj. Sarukat lecsiszoltam. Esetleg lehet gond, hogy nem azt a kulcsot használtam amit előző tulaj, hanem a tartalékot ami még bontatlan volt? Az után kezdődőtt az egész.

 

Ha van bármi ötlet, tipp azt megköszönném.

stuszi | 2013-12-23 15:44

 Köszönöm a választ,azt hiszem elviszem egy szerelőhöz ,hogy nézzen szét a motortérben.Mint jeleztem ,most ismerkedem az autóval.Próbáltam megnézni a szervóolajtartályban a szintet.Annak ellenére ,hogy "átlátszó a tartály hiába mozgattam meg az autót nem látszott benne az  olaj mozgása,a zárókupakot is hiába vettem le ,fölülről belenézve nem lehet belelátni a tartályba.Igy próbáltam utántölteni egy minimális mennyiséget.Ezek után már mozgatva az autót látszot a szint ,de mintha csak az általan beöntött olaj mozogna a tartály tetején persze a max jelzés fölött.Ez meglepett és mivel gondolom a túltöltés nem tesz jót egy gumicsővel viszaszivtam azt a mennyiséget amit beletöltöttem.Kérdésem, van-e valamilyen visszajelzés a műszerfalon az alacsony szervóolajszintról?

Egyébként ugyan ez a bajom,mármint a szintellenőrzés a hütötartályon is.Korábban egy "A"vectrám volt ott elég volt rápillantani a tartályra,ill a szervónál egyszerüen lecsavarni a kupakot és minden látszott.

Nem értem még a Japán logikát!

Ezen kívül szeretnémha ránézne a szervízmúltjára:alvázszám:JMZGG148231150222

Elvileg ausztriában élte korábbi életét ,és 87000 km mutat az óra.

Előre is köszönöm válaszát!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó