2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-11-28 16:02 yodavida részére
Sajnos korrózió gyakorlatilag a karosszéria, illetve "nyílásszárók" alsóbb régióiban bárhol megindulhat. Igen nehéz ellene védekezni, mivel elsősorban a karosszéria hőmérsékletváltozása miatt belül a lemezeken lecsapódó pára folyik le a rejtett zugokba, lemezek közötti résekbe. Korrózióátalakító, majd ún.kúszóviaszos üregvédelem szükséges, ha még lemezcserét nem igényel.
Az olajteknő leszerelését, olajszivattyú szűrőjének takarítását mindenképpen javaslom, mert nem lehet tudni, mennyire szennyeződött, és tartósan elégtelen olajnyomás nagy károkat tud okozni. Ugyanígy javaslom a befecskendező alátétek cseréjét. A kuplung-lendkerék (köztes, jó és rossz között)állapotának megállapítása gyakorlatilag lehetetlen.
yodavida | 2013-11-28 12:27
Tisztelt Szakértő!
Először is köszönöm válaszát a motorolajjal kapcsolatban.
Az autó amiről kérdezni szeretnék egy 2004/5 havi kétezres dízel 136 lóerős Mazda 6 Sportwagon.
Németországban első tulajdonostól vettük rengeteg számlával igazolt 206 ezer km-es futással, állítólag garázsban tartott, DE!
Az összes ajtó alsó éle belülről, az első, hátsó sárvédőív pereme szintén belülről, valamint a külső tükör magasságában, az ajtón belül egy hegesztés mentén láthatóan megindult a rozsdásodás folyamata. Nem tekintettük vészesnek, reméljük megelőzhető, otthon kijavíttatjuk. Nem szidni szeretném a Mazdát, csak meglepődtem.
Egyéb helyen, ahol még nem vettem észre hol fordulhat elő rozsdásodásra való hajlam a megelőzés érdekében?
A másik kérdés természetesen a motorral kapcsolatos. Ez az első dízel autóm. Olvastam sok jót, sok rosszat a modern dízelekről, ezért szeretném elkerülni azt a sok rosszat, vagy ha elkerülhetetlen, akkor később átélni.
Gondolok itt a kuplung - kettős tömegű lendkerék, befecskendező rendszer, turbó és egyéb drága alkatrésztársaikra.
A megfelelő vezetés, óvatos kuplung használat, indulás előtt, után motort alapjáraton járatni egy percig a turbó miatt, természetesen a megfelelő motorolaj, ahogy tanácsolta is, de ezek mellett mivel óvhatom még meg az autót? Olajteknőt érdemes levenni és kitisztíttatni, vagy olajadélokt tölteni az olajhoz?
Azt még le kell írnom, hogy az előző tulaj eléggé elhalasztotta a legutóbbi olajcserét, egész pontosan 36 000 km került bele az autóba 2012 júliusa óta. Utolsó három hónapban 10 000km-t futott az autó. Tehát azonnali olajcsere és inkább a következőnél adalék? Vagy egyáltalán felesleges mindez és bele kell törődjek, hogy egy ketyegő bombában ülök.
Válaszára várva, üdvözlettel:
VDS
mazda-auto.hu | 2013-11-21 13:50 lluigi74 részére
Mivel az önindító forgatja a "motort", ezért inkább gyújtás, vagy benzin ellátási problémára gondolnék.
lluigi74 | 2013-11-20 23:37
Tisztelt Szakértő!
2003-as Mazda 2 esem van (1,25-ös benzines motor). Az a problémám, hogy amikor hidegen indítom, a motor pöccre indul, de amikor már üzemmeleg és leállítom, majd kis idő után újra el szeretném indítani, nem indul csak 8-9 indítózás után. Ilyenkor sokszor olyan hangot ad, mintha a járó motorra ráindítanék (kerregő hangot ad) vagy megremeg az autó, de nem indul be. Mi lehet a probléma? Önindító esetleg?
mazda-auto.hu | 2013-11-19 09:48 bigzsorzs részére
Csak arra tudok gondolni, hogy a műszerfal szerelése közben valami történt, így pl. nem kap áramot az AC pumpa. Végig kell mérni, ellenőrizni, hogy benzin, gyújtás, esetleg forgásjel nincs, és ebből kiindulnva keresni az okát.
mazda-auto.hu | 2013-11-19 09:44 Szjani részére
Amennyiben ez egy koromszűrős (DPF) dízel Mazda6, akkor csak C1-es motorolajat szabad benne használni, ilyen Magnatec termék viszont nincs. Ha viszont ez egy benzines, vagy nem koromszűrős korábbi dízel Mazda6, akkor nem szabad C1-es Mazda olajat használni benne.
mazda-auto.hu | 2013-11-19 09:43 FacaG részére
Mindenképpen érdemes lenne a hang eredetét megkeresni, mert amennyiben a szivattyú az, bármikor úgy alakulhat, hogy esetleg leáll.
Alkatrészekből a gyárit használjuk, ezen nincs a gyártó jelölve, kivéve a gyújtógyertya, amely Denso irídium-platina.
mazda-auto.hu | 2013-11-19 09:36 Prága részére
Lehet, hogy az izzó közbetét van elégve, és feszültségesés lép fel.
bigzsorzs | 2013-11-19 08:26
Szép napot.323f 95-ös benzin gázos 1.8 as mazdám van.tegnap a fütőradiátort kicseréltem,beraktam az újat,beinditottam,ment minden.nem volt semmi gond.leállitottam a motort összeraktam mindent,és utána nem indult be.nem tudom mi lehet a baja.amit észre vettem hogy ha gázra kapcsolom,a ballonba nem hallon a kattanó hangot.egy biztositék ment volna tönkre? Nem tudom.várom a válaszokat.
Szjani | 2013-11-16 13:28
Tisztelt szakértő!
Eddgi Castrol magnatec motorolajat használtam a 2006-os Mazda 6-osomban, nincs is vele végül is semmi gondom, de érdemes lenne e erre a gyári olajra váltani, vagy ez nem jelenten küklönösebb előnyt a motor számára?
http://autoolaj.hu/olajok/mazda-dexelia-dpf-1-liter-motorolaj?keyword=Mazda+Dpf+5w-30