2025. December 22. Hétfő - Zéno

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


djbobo | 2013-11-12 13:00

Tisztelt Szakértő!  Azt szeretném megtudni, hogy egy Németországból behozott Mazda 3 sport 1.6 Tx szervizadatait itthon le lehet e kérdezni? ( valóvban akkor gyártották e, valós km adatokkal hírdetik-e stb. Hol és milyen formában? Milyen adatra van hozzá szükségem?  Válaszát előre is köszönöm

Munka | 2013-11-12 10:09 mazda-auto.hu részére

 köszönöm a választ, a közeljövőben valószinüleg elfáradok önökhöz egy átnézésre+olajcserére

mazda-auto.hu | 2013-11-12 09:04 Munka részére

 Lehet akár motortartó bak hiba is.

mazda-auto.hu | 2013-11-12 08:32 remenyis részére

 A nyomásvesztést elsősorban okozhatja pl. a nyomás/hozam szabályzó szelep, befecskendező hiba, stb... Az előbbi valószínűbb, mert a második kevésbé függhet hőmérséklettől, hosszabb állástól.  

Munka | 2013-11-12 07:41

Tisztelt Szakértő

 

2006-os Mazda6 autóm infernális kopogást produkál jbal-első kerék tájékán, főként kisebb úthibákon (kotyogó hang). Ugyanezt a jelenséget elő tudom idézni például szándékosan elrontott váltásnál (gyorsabban ráeresztett kuplungnál is kottyan egy isteneset). Mazda márkaszervizben nézettem át már többször az autót, elsőre egy kormányoszlop zsirozást kaptam, kotyogás megmaradt, műszaki alkalmával vettük észre a bal első kerék lötyögését (!), ami orvosolva lett (belevittek egy kerékcsapágy cserébe, utólag belegondolva értelmetlenül), mégis maradt a kotyogás. Futómű át lett nézve még egyszer ugyanabban a márkaszervizben, hibát nem találtak...

Hogyan próbáljam rávezetni a kedves szerelő urakat a hiba esetleges forrására?

Válaszát előre köszönöm.

 

remenyis | 2013-11-11 21:22 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm, megnézték, de mivel nem magyar Mazda szervízben, nem volt telkesen világos amit mondtak, azt hiszem lecsökkent a gázolaj-nyomás (?) amikor akadozott a motor. A gázolaj szúrőt akarták első lépésként kicserélni, de kértem először csak iktassuk ki, és igen, a hiba fenn áll másik szűrővel is, szóval nem az baj. Van esetleg valami ötlet mit kéne következőnek lellenőrizni? Igazság szerint elég magas munkaóra díjért "kisérleteznek" a szervízben és mindent cserélni akarnak alapból. Mennyire sürgősen javítani való ez, rá ér még egy pár hónapot, amíg otthon megnéznék és megcsinálnák, vagy van valami veszélye ha várok?

mazda-auto.hu | 2013-11-11 14:55 remenyis részére

 Valós idejű diagnosztikával meg kellene nézni, mi történik ilyenkor a kapcsolódó adatokkal. Ebből lehetne következtetni a probléma okozójára. Elsősorban valóban üzemanyag ellátási (nyomás) problémára lehet gyanakodni.

remenyis | 2013-11-10 09:39

 Tisztelt Szakértő!

2004-es Mazda 6 dizelem van 170 000 km-el. Egy ideje indítás után egy pár másodperccel a motor kihagy, majd egy-két percces járás után semmi gond, egyenletesen jár. Ha beindítás után a motort egyből terhelem (garázsból emelkedőn kiállok) akár le is áll, olyan, mintha "elfogyna" az üzemanyag, valahol levegőt kapna állásközben? A számítógép hibajelet nem tárol ésaz üza szűrőt megnéztük (ideiglenesen kiiktatva a hiba ugyan úgy fenn áll) már.

A hiba akkor jelentkezik ha a motor legalább egy napja nem volt beinditva.

Válaszát előre is tisztelettel megköszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-10-22 08:12 PetzNorbert részére

 Mivel nem karburátoros, hanem befecskendezős a motor, ezért az üzemanyagellátás vezérlése az említett szenzorok nélkül nem lehetséges. A vezérlőegység csupán pozíció, fordulatszám és hőmérséklet adatok alapján nem tudja vezérelni az aktuális befecskendezési mennyiséget. Kizárólag hidegindítás után működhet a rendszer, amíg kényszerprogramon fut. Csak kis fordulatszám lépcsőkben (melegen) megírt szoftver térképekkel lehetne talán megoldani a problémát, hogy úgy-ahogy működjön a motor.

littlerock79 | 2013-10-21 21:28 PetzNorbert részére

 A keverékképzéshez szükséges érzékelők nem dísznek vannak... nem ismerem pontosan azt a rendszert, de ezek szerint a motorvezérlés nem tudja, mennyi levegőhöz adjon kb egytizennegyedegészhéttized tömegarányban tüzelőanyagot, sőt arról sem kap információt, hogy sikerült-e eltalálnia a keverési arányt...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó