2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BluElite | 2013-09-23 17:36 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm. Minden esetre megnyugtató, hogy passzol a szervízkönyvvel, meg az ide-oda felragasztott szervizes matricákkal.

mazda-auto.hu | 2013-09-23 14:13 BluElite részére

 2004.02.23-án volt egy szervizakció, 104083 km-rel. A digitális nyilvántartás 2005-től került bevezetésre a Mazda5 típus megjelenésével, és csak később lett kiterjesztve a többi típusra alkalmazhatósággal. Ezért korábbi típusok esetében nem igazán lehet adatokat találni.

BluElite | 2013-09-23 13:46

Ha már többen infót kérnek az autójukról alvázszám alapján, én sem maradnék ki.

Tisztelt szakértő4 A következő alvázszámú mazda 626ditd-ről lát valahol valami infót?

 

JMZGW19T201121647

 

ELŐRE IS KÖSZÖNÖM: BluElite

mazda-auto.hu | 2013-09-23 13:35 ungyi részére

 Nincs, a közös nyomócsöves dízelekben alkalmazzák a Mazdák esetében.

ungyi | 2013-09-23 11:04 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm, a válasz kielégítő-azt még megkérdezném,hogy egy 323-as 1987-es

sedan benzinesben is van ilyen kettős tömegű lendkerék?

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-09-23 09:26 Luigi74 részére

 A hibakód nem csak a gázpedál szenzorra utalhat, hanem az elektronikus fojtószelep egység meghibásodására is.

mazda-auto.hu | 2013-09-23 07:55 ungyi részére

 Ahhoz hasonló érzést ad egy rossz kettős tömegű lendkerék, mintha néha kihagyna a motor. A legtöbbször az alapjárat-2000-es főtengely fordulatszám közötti tartományban észlelhető, és inkább a felsőbb váltófokozatokban. Ha gyorsításkor "kihagy" a motor, akkor valószínűleg a lendkerék okozza a hibát. Nem kimondottan az az alkatrész, melyre vigyázni kell, vagy lehet, de durva kuplung használat, gyakori túl alacsony fordulatszám tartományból gyorsítás, durva terhelésváltások (gáz-fék-gáz-fék) csökkenthetik az élettartamát.  

Luigi74 | 2013-09-21 21:55

Tisztelt Szakértő!

 Van egy Mazda 2-őm 1,25-ös 2003-as évjáratú. A problémánm az lenne, hogy pár hete az indítást követően mindíg lefulladt az autó, majd miután indítás után 1000-1500-on tartottam a fordulatot 1-2 percig, az alapjárat helyreállt. Fórumokon találtam azt a megoldást, hogy a folytószelepházat és a pillangószelepet kell megtakarítani. Ezt szervízben meg is csinálták. A probléma meg is szűnt ezzel, de helyette megnőtt az alapjárati fordulata az autónak 1200-ra. Egy alakalommal kiírta hibakódként ezt: EAC. Ezt követően a szervízben megtisztították a gázpedál csatlakozót, kicserélték a kartelgáz visszavezető csövet (ki volt repedve) és az akkumulátor mögött lévő fekete színű műanyag dobozban lévő csatlakozókat takarították még meg. Az alapjárat az autón kicsit lejjebb ment, de továbbra is 1000 fordulat felett van. Mi okozhatja a meghibásodást, amire az EAC hibakód utal? A napi kilométer számláló TEST módban az 51-es és a 31es kódot mutatta még. Mielőbbi válaszát előre is köszönöm!

ungyi | 2013-09-20 17:29

Olvastam a kettős tömegő lendkerék problémáiról egy jó cikket, de hogyan jelentkezik ez a Mazdáknál, mi a helyzet, írna nekem erről valamit, hogy mire kell vigyázni?

mazda-auto.hu | 2013-09-19 08:47 Katalinbonde részére

 Amennyiben a sárga motor lámpa villogta ki a műszerfalon, akkor az oxigén szenzor hibájára utalnak a kódok, ha a légzsák lámpa, akkor valamelyik légzsák modul ellenállása magasabb a határértéknél.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó