2025. Május 2. Péntek - Zsigmond
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
Diéta MAZDA módra.
Új Mazda CX-9 turbós motorokkal.
Mazda3 MPS Turbó 4x4, 300 lóerővel?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
rossonero | 2010-05-27 00:47
Tisztelt szakértő!
(MX-6 2,5 V6 93-as)
Az a problémám, hogy az alapjárat egyszer nagyon lent van máskor pedig normális, de nincs állandó ingadozása hanem vagy alacsony(500) vagy normális(900), illetve az ereje az autónak is így váltakozik, mert van amikor letaposom és nem akar menni ráadásul olyan 4000-nél meg is áll néhány másodpercre a fordulat, de van amikor teljesen jó(ez a ritkább) és úgy húz ahogy kell.
Nagyon idegesít ez a probléma és remélem nincs nagy baja....
mazda-auto.hu | 2010-05-20 08:13 zaltanovics részére
Fordítva kezdem. Biztosan van benne blokkolásgátló. Igen megbízható konstrukció, inkább csak a gondatlan használat tudja rövidíteni egyes alkatrészek élettartamát. Ez is inkább csak a motorra vonatkozik. Az olajcserék-szint ellenőrzések elmulasztása a turbófeltöltőt károsíthatta, illetve a gázolajszűrő cserék elmulasztása, "kannás tankolás" az adagolónak árthatott. A karosszéria, a futómű és fék alaktrészek is időtállóak. Egyébként valóban átlag feletti a Premacy megbízhatósága.
mazda-auto.hu | 2010-05-20 08:08 Csabi626 részére
Valószínűleg nem tökéletes a termosztát működése. Kiszerelve egy edényben vizet melegítve (benne a termosztáttal) ellenőrizhető a működése. Ez nem teljesen modellezi a nyomás alatti működését, de ha így sem jó, akkor biztosan rossz.
Ha mégis jó, akkor tovább kell lépni, pl. a vízpumpára.
zaltanovics | 2010-05-19 16:02
Tisztelt Szakértő!
Mazda Premacy vásárlását tervezem 2002-2003-as évjárat körül 2.0 DITD-t. Érdeklődnék úgy általában az autóról,érdemes-e gondolkodni ebben a típusban, megbízhatósága, eseetlages típushibák, mire figyeljek vásárláskor. Valamint hogy a GT felszereltségű model minden esetben ABS-es?
Válaszát várva, tisztelettl
Csabi626 | 2010-05-19 14:31
Tisztelt Szakértő!
Kb. 2 hete az alábbi jelenséget figyeltem meg a hűtővízhőmérsékletemmel kapcsolatban (93-as 626, 2.5/v6)
Az eddigi 4-6km autózás helyett 15-20km után éri el az üzemi hőfokot, de akkor sem megy fel teljesen addig a mutató mint előtte, 2-3mm-rel lejjebb áll be, viszont ha ilyenkor beérek pl. a városba, ahol meg kell állni lámpánál, stb., de nem állítom le a motort, akkor "utoléri magát", és utána ugyanoda áll be a hőmérő mutatója, mint ahogy korábban megszoktam (majdnem függőlegesen, de attól picit jobbra).
Jól gondolom e hogy átereszt a termosztát, és ez okozhatja a jelenséget?
De akkor mitől áll helyre az első "pihenő" után?
Okozhat e ez egyéb gondot hosszabb távon?
A választ előre is köszönöm.
mazda-auto.hu | 2010-05-18 08:39 kismedwe részére
A költségesebb dolgok közé tartozik a turbófeltöltő esetleges "kopása", mely összefügghet az előző tulajdonos gondosságával. A másik ilyen dolog a befecskendezők meghibásodása, mely például sokat futott autóknál a korábbi tankolásokkal, illetve az üzemanyag szűrő cserék elmulasztásával lehet kapcsolatban. Ettől függetlenül ezek nem nevezhetőek gyakori problémáknak. A futómű alkatrészek is jóval tartósabbak, mint az említett német autó esetében.
A vezérlés alkatrészeinek cseréje kb.: 130000,-Ft, és 120000km-enként van rá szükség.
kismedwe | 2010-05-18 01:45 huser részére
Tiszteletem
Most készülök vásárolni Mazda 6 2.0 CDH TE dízzel csódát, ám nem igazán tudom mikre kell ennél a típusnál figyelni, elméletban a kuplung és lentkerék rendezve. Mik azok a sok sok pénzbe kerülő hibák amiket érdemes elkerülni? Egyébbként mennyire igazak az alkatrészekről elhiresült drágaság, egy IV golf-hoz képest...?
Köszönöm a válaszokat előre is.
Ui.: Még csak annyi hogy vezérmű szíj csere kb mennyibe kerülne, és szilentek gömbcsuklok ára hogyn mozog....
Köszi
mazda-auto.hu | 2010-05-17 15:28 supermokus részére
Az ajtó alakja emlékeim szerint megegyezik, csak a biztonsági öv sínje miatt más. A tolótetőben már nem vagyok biztos.
supermokus | 2010-05-17 13:11
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 94-es amerikai MX6-hoz jó-e az európai karosszéria. Kifejezetten a jobb ajtó, és a tolótető miatt érdekelne, mert cserélnem kéne őket. 1 hete vettem egy ilyet, és hál' isten úgy néz ki hogy "csak" ilyen problémái vannak. Ha van itt valaki aki tapasztaltabb egy ilyen vén vas terén, azzal szívesen megismerkednék.
Üdv mindenkinek
mazda-auto.hu | 2010-05-17 09:09 valdii részére
Sajnos nem tudom, a gyári cikkszámon kívül nincs más, a gyártásra vontakozó információnk az alkatrészről.