2025. Július 14. Hétfő - &Őrs
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Bemutatkozott az új Mazda CX-5
Jön az E10
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Csabi626 | 2010-05-19 14:31
Tisztelt Szakértő!
Kb. 2 hete az alábbi jelenséget figyeltem meg a hűtővízhőmérsékletemmel kapcsolatban (93-as 626, 2.5/v6)
Az eddigi 4-6km autózás helyett 15-20km után éri el az üzemi hőfokot, de akkor sem megy fel teljesen addig a mutató mint előtte, 2-3mm-rel lejjebb áll be, viszont ha ilyenkor beérek pl. a városba, ahol meg kell állni lámpánál, stb., de nem állítom le a motort, akkor "utoléri magát", és utána ugyanoda áll be a hőmérő mutatója, mint ahogy korábban megszoktam (majdnem függőlegesen, de attól picit jobbra).
Jól gondolom e hogy átereszt a termosztát, és ez okozhatja a jelenséget?
De akkor mitől áll helyre az első "pihenő" után?
Okozhat e ez egyéb gondot hosszabb távon?
A választ előre is köszönöm.
mazda-auto.hu | 2010-05-18 08:39 kismedwe részére
A költségesebb dolgok közé tartozik a turbófeltöltő esetleges "kopása", mely összefügghet az előző tulajdonos gondosságával. A másik ilyen dolog a befecskendezők meghibásodása, mely például sokat futott autóknál a korábbi tankolásokkal, illetve az üzemanyag szűrő cserék elmulasztásával lehet kapcsolatban. Ettől függetlenül ezek nem nevezhetőek gyakori problémáknak. A futómű alkatrészek is jóval tartósabbak, mint az említett német autó esetében.
A vezérlés alkatrészeinek cseréje kb.: 130000,-Ft, és 120000km-enként van rá szükség.
kismedwe | 2010-05-18 01:45 huser részére
Tiszteletem
Most készülök vásárolni Mazda 6 2.0 CDH TE dízzel csódát, ám nem igazán tudom mikre kell ennél a típusnál figyelni, elméletban a kuplung és lentkerék rendezve. Mik azok a sok sok pénzbe kerülő hibák amiket érdemes elkerülni? Egyébbként mennyire igazak az alkatrészekről elhiresült drágaság, egy IV golf-hoz képest...?
Köszönöm a válaszokat előre is.
Ui.: Még csak annyi hogy vezérmű szíj csere kb mennyibe kerülne, és szilentek gömbcsuklok ára hogyn mozog....
Köszi
mazda-auto.hu | 2010-05-17 15:28 supermokus részére
Az ajtó alakja emlékeim szerint megegyezik, csak a biztonsági öv sínje miatt más. A tolótetőben már nem vagyok biztos.
supermokus | 2010-05-17 13:11
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 94-es amerikai MX6-hoz jó-e az európai karosszéria. Kifejezetten a jobb ajtó, és a tolótető miatt érdekelne, mert cserélnem kéne őket. 1 hete vettem egy ilyet, és hál' isten úgy néz ki hogy "csak" ilyen problémái vannak. Ha van itt valaki aki tapasztaltabb egy ilyen vén vas terén, azzal szívesen megismerkednék.
Üdv mindenkinek
mazda-auto.hu | 2010-05-17 09:09 valdii részére
Sajnos nem tudom, a gyári cikkszámon kívül nincs más, a gyártásra vontakozó információnk az alkatrészről.
valdii | 2010-05-15 10:10
Sziasztok!
Van egy Mazda 2 1.4 2004/02 havi diesel személyautó, amelyben elromlott a légtömegmérő, az alvázszám alapján ez ford motoros spanyol autó motorszáma: F6JA4R24427
Kérdésem a következő: jó-e hozzá a siemens 5WK9631-es légtömegmérő, vagy a Pierburg 7.28342.07.0?
Válaszokat előre is köszi!
rossonero | 2010-04-29 23:36
Valóban igényel kisebb nagyobb utána járást, igen sajnos Európában nem lehet kapni, de Amerikából lehet majd szerintem rendelni és az ottani árakat nézve valószínűleg árban sem lesz drágább szállítással együtt, mint az itt kapható dugó,elektronika stb.Most 311000 Km van benne lassan majd jöhet ez a felújítás aztán minden kiderül és akkor lesz még csak szükség minden segítségre és infóra.
Köszönöm az eddigieket!
mazda-auto.hu | 2010-04-29 09:05 rossonero részére
Ezek beszerzése viszont utánajárást igényel majd, mivel Európában hivatalosan nincs alkatrész utánpótlás ezekhez a Japán piacos kivitelekhez.
mazda-auto.hu | 2010-04-29 09:03 Digvid részére
Az 1 Liter/10000km még elfogadható, ez esetben kipróbálnánk egy garantáltan teljesen szintetikus 0w-40-es motorolajat. A 2L/10000km már nem kevés, és bár belül marad a gyárilag megengedett olajfogyasztáson, inkább érdemesebb lenne megkeresni, hol "megy el" az olaj, egy a kenés hatásfokát csökkentő xxw-50-es olaj használata helyett.