2025. Augusztus 11. Hétfő - Zsuzsanna

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-03-30 14:25 JancsikaMr részére

A megfelelő kábelezéssel, kapcsolókkal kb. 110000,-Ft a tempomat "életre keltése". Mivel ebbe a típusba még senki nem kérte, ezért 50%, hogy jó lesz.
Fedélzeti számítógépet egyelőre csak egyes Mazda3 típusokba tudunk "varázsolni".

JancsikaMr | 2010-03-30 11:53

Mélyen Tisztelt Szakértő Úr!
2004-es évjáratú magyarországi MPV-be szeretnék, ( na ezért most mélyen el leszek ásva :)) az OPEL Vectrámban jól megszokott tempomatot szerelni szereltetni. Annyira megszoktam a kényelmét, a magyszerűségét, nehezen tudom nélkülözni. Sok böngészés után, sajnálattal látom, hogy gyári megoldásra vajmi kevés az esély, de mégis lenne egy kérdésem, vagy talán később többis! :)
A Mazda6-ban a kormányon fellelhetők a tempomat vezérlésére szolgáló nyomógombok. Vajon a kormány cseréjével és megfelelő kábelkorbács beszerelésével életre lehet-e kelteni , a tempomatot az MPV-ben?
Egyáltalán hol nyugszik egy ilyen autóban a tempomat vezérlése, a motorvezérlőben? Lehet-e azt utólag, (mint az Opelvectrában) programozással beállítással aktiválni? És még egy utolsó kín, ugyanez a kérdés vonatkozna a BC , vagy feldélzeti komputerrel kapcsolatban is. Köszönettel várom válaszát! (vagy bárkiét akinek ötlete vagy megoldása létezik.)

mazda-auto.hu | 2010-03-29 10:14 huser részére

A fék kopó alkatrész, egy féktárcsát el lehet használni 10000 km alatt is, de el lehet vele menni 100000km-t is. Használati körülmény függő. Egy nem versenyzésre használt autó ( az kizáró ok) esetében a motort tekintve már nem ilyen nagy az eltérés élettartamban. Az esetleges gyári hiba viszonylag kevés futásteljesítmény után kiderül, így a Mazda sem tudja később garanciában vállalni a fékrendszer fő teherviselő elemeinek felújítását-cseréjét. Esetedben valószínűleg valamilyen hirtelen hőmérséklet változás miatt bekövetkezett elhúzódásról van szó. Ilyet produkálhat a forró tárcsákra felfröcsennő víz. 27000km után az esetek többségében már nem csökkenti számottevően a tárcsák használhatóságát egy szabályzás, hiszen ilyenkor általában már közel sem új állapotúak. Az üzembiztonságot a szabályzási minimum méret határozza meg, de ezt a szerviz jól tudja.

huser | 2010-03-27 18:30

Szervusz,

van pár kérdésem, nem tudom egyszerre vagy inkább egyesével tegyem e fel.Most inkább egy (első): Mzda 6 2008-as dízel 2 l-es kombim van, 27.000 km-rel. Az első féktárcsát kellett felszabályozni, mert nagyon ütött és még a kormány is rángatott fékezéskor. első probléma: hogy fordulhat ez elő? A szervizben azt mondták, biztos kilágyult az anyag ( a felület meg sem volt égve). Ilyen amatőr beszólást már rég hallottam! Második: ezt nem ismerték el garanciális hibának. De akkor ez mi? Ha az anyag kilágyul? A végén erősködtem és szivességből nem kellett fizetnem de ez nem a pénzről szól nálam!!! Egy Mazdának nem lehet hibája, hiszen akkor azonnal más autót veszek.
Három: mewgfelelő javítási mód erre a felszabályozás? ezt szintén nem tudom elfogadni, hiszen ezzel a tárcsa élettartama (esetleg üzembiztonsága???csökken, és akkor ha 35.000-nél cserélni kell az se garanciális lesz? A motor se az, mert azt meg járatni kell hogy menjen és kopik tőle? Érdekes logikai láncot lehet erre építeni...Várom a válaszotokat. H.R.

mazda-auto.hu | 2010-03-16 08:40 apostas részére

Nem tudom, nem egy "fogyó" alkatrészról van szó. Az eredeti 45915,-Ft.

mazda-auto.hu | 2010-03-16 08:36 skandar részére

Konstrukciójából adódóan a kormányoszlop időszakosan ún. befeszítést igényel. Kellemetlen, de ha ez esetben is erről van szó, akkor gondot nem okoz.

apostas | 2010-03-13 16:54

Tisztelt szakértő Úr
A kérdésem az lenne hogy 2004-es 1.6 cdte mazdámhoz
corteco ékszíjtárcsa jó -e, vagy milyet ajánl a gyárin kivül,mert az borsós.

skandar | 2010-03-13 10:12

Sziasztok!
Régebben olvastam itt, a fórumon, 6-os mazdát érintő kormány lötyögésről, kotyogásról. Az érdekelne, hogy ezzel a jelenséggel használhatom-e bátran az autót és egyáltalán mi okozza a problémát. Köszönöm a segítséget előre is.

Csabi626 | 2010-03-12 09:52 mazda-auto.hu részére

Épp kasznizás előtt állunk, úgyhogy szólni fogok a kasznisnak hogy tömítsük le valamivel ezt a részt.

mazda-auto.hu | 2010-03-12 08:37 Csabi626 részére

Így is jó. Arra kell figyelni, hogy a sok kis új résben megáll a víz és a sár, ami egy idő után gondot okozhat. Tehát jól le kell alvázvédőzni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó