2025. Június 23. Hétfő - Zoltán

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-03-29 10:14 huser részére

A fék kopó alkatrész, egy féktárcsát el lehet használni 10000 km alatt is, de el lehet vele menni 100000km-t is. Használati körülmény függő. Egy nem versenyzésre használt autó ( az kizáró ok) esetében a motort tekintve már nem ilyen nagy az eltérés élettartamban. Az esetleges gyári hiba viszonylag kevés futásteljesítmény után kiderül, így a Mazda sem tudja később garanciában vállalni a fékrendszer fő teherviselő elemeinek felújítását-cseréjét. Esetedben valószínűleg valamilyen hirtelen hőmérséklet változás miatt bekövetkezett elhúzódásról van szó. Ilyet produkálhat a forró tárcsákra felfröcsennő víz. 27000km után az esetek többségében már nem csökkenti számottevően a tárcsák használhatóságát egy szabályzás, hiszen ilyenkor általában már közel sem új állapotúak. Az üzembiztonságot a szabályzási minimum méret határozza meg, de ezt a szerviz jól tudja.

huser | 2010-03-27 18:30

Szervusz,

van pár kérdésem, nem tudom egyszerre vagy inkább egyesével tegyem e fel.Most inkább egy (első): Mzda 6 2008-as dízel 2 l-es kombim van, 27.000 km-rel. Az első féktárcsát kellett felszabályozni, mert nagyon ütött és még a kormány is rángatott fékezéskor. első probléma: hogy fordulhat ez elő? A szervizben azt mondták, biztos kilágyult az anyag ( a felület meg sem volt égve). Ilyen amatőr beszólást már rég hallottam! Második: ezt nem ismerték el garanciális hibának. De akkor ez mi? Ha az anyag kilágyul? A végén erősködtem és szivességből nem kellett fizetnem de ez nem a pénzről szól nálam!!! Egy Mazdának nem lehet hibája, hiszen akkor azonnal más autót veszek.
Három: mewgfelelő javítási mód erre a felszabályozás? ezt szintén nem tudom elfogadni, hiszen ezzel a tárcsa élettartama (esetleg üzembiztonsága???csökken, és akkor ha 35.000-nél cserélni kell az se garanciális lesz? A motor se az, mert azt meg járatni kell hogy menjen és kopik tőle? Érdekes logikai láncot lehet erre építeni...Várom a válaszotokat. H.R.

mazda-auto.hu | 2010-03-16 08:40 apostas részére

Nem tudom, nem egy "fogyó" alkatrészról van szó. Az eredeti 45915,-Ft.

mazda-auto.hu | 2010-03-16 08:36 skandar részére

Konstrukciójából adódóan a kormányoszlop időszakosan ún. befeszítést igényel. Kellemetlen, de ha ez esetben is erről van szó, akkor gondot nem okoz.

apostas | 2010-03-13 16:54

Tisztelt szakértő Úr
A kérdésem az lenne hogy 2004-es 1.6 cdte mazdámhoz
corteco ékszíjtárcsa jó -e, vagy milyet ajánl a gyárin kivül,mert az borsós.

skandar | 2010-03-13 10:12

Sziasztok!
Régebben olvastam itt, a fórumon, 6-os mazdát érintő kormány lötyögésről, kotyogásról. Az érdekelne, hogy ezzel a jelenséggel használhatom-e bátran az autót és egyáltalán mi okozza a problémát. Köszönöm a segítséget előre is.

Csabi626 | 2010-03-12 09:52 mazda-auto.hu részére

Épp kasznizás előtt állunk, úgyhogy szólni fogok a kasznisnak hogy tömítsük le valamivel ezt a részt.

mazda-auto.hu | 2010-03-12 08:37 Csabi626 részére

Így is jó. Arra kell figyelni, hogy a sok kis új résben megáll a víz és a sár, ami egy idő után gondot okozhat. Tehát jól le kell alvázvédőzni.

Csabi626 | 2010-03-11 16:05 mazda-auto.hu részére

Nos, a futómű emelést a következőképpen oldottuk meg:
Egy bontott toronyszilentről levágtuk az alsó részt, a felső részét pedig simán ráhúztuk a hosszabb tőcsavarokra, de úgy, hogy a két lemeztányér közé még egy sor csavaranyát tettünk (lehetett volna kettőt-kettőt is, de nem kellett akkora emelés).
Így kb. 35mm-rel "hosszabb" a futómű, a bontott alkatrész pedig tökéletes felfekvést biztosít.

Üdv : Csabi

Csabi626 | 2010-03-03 16:48 mazda-auto.hu részére

Na meglátjuk, szerencsére ahol kivesszük a rugót ott lesz egy pár bontott darab is, és össze tudjuk őket hasonlítani, de a legprofibbnak ez a közdarab tűnik kétségtelenül.
Köszi a tanácsot.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó